Twee bulten tussen kaken? (met foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Twee bulten tussen kaken? (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 21:31

Sinds een week heeft m'n paard twee opgezette bulten tussen de kaken.
Ze heeft er niet zichtbaar last van. Ze staat 24/7 in de wei, en hoeft verder niets te doen Dromen
Herkent iemand dit?
Ik heb een stukje lager ook een berichtje gezien over zoiets, maar zou dit hetzelfde zijn?

Ik heb er maar een foto van gemaakt (handig zo'n digi!)

Afbeelding

*Appaloosa*



flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:35

Allergie door vliegensteken?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:12

Hoi Dorine3,

Dit lijkt precies op wat mijn paard heeft. Het zijn volgens mij gewoon de speekselklieren die onder de tong zitten. Ze zijn bij het ene paard wat beter zichtbaar dan bij het andere paard. Die van mij heeft het in ieder geval al jaren en heeft er nooit last van gehad.

Groetjes,
Jessy

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:19

het lijkt op gezwollen klieren , heeft ze ook een vieze neus? of hoest ze?
Moemnteel heerst er veel droes , eerste tekenen hiervan zijn vaak gezwollen klieren.
Dat hoeft het niet te zijn hoor, kan ook zijn dat je paard dit altijd zoheeft en er dus niets aan de hand is.
Temperaturen is vaak ook een goede graadmeter.

gr nadezda

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:27

is het zacht of hard?

de mijne heeft namelijk ook zo'n soort bult alleen dan een stukje verder naar onderen. Die is zacht, maar er zit wel iets harders in.

Maar droes kan idd ook. Dan hebben ze ook van die bulten.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:29

mijn merrie heeft het ook gehad, volges de dierenarts waren het gezwollen klieren, ze zijn vanzelf weer weggetrokken

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 00:30

mijn pony heeft er alleen" last" van in de zomer Cool als hij dag en nacht op het weiland staat, komt blijkbaar door het vele gras eten en ook wel van die rietstengels langs de waterkant (waar paarden gek op zijn).
Het ene paard heeft er meer last van dan het andere (volgens de da). Maar het kan blijkbaar verder geen kwaad!
Tijdens de winter heeft hij ze niet. (opgezwollen speekselklieren)

Rozebottel

Berichten: 273
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 09:34

En Dorine, zijn de bulten ondertussen al verdwenen? Verward Weet je al wat het is?

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 19:44

De bulten zijn best zacht, maar ik kan ze wel 'vastpakken'.
Ze zittern er trouwens nog steeds.
Verder hoest ze niet, en ook niet echt een vieze neus, wel een klein beetje nattig af en toe maar dat is niet gek bij dit weer. Temperatuur heb ik nog niet opgementen. Zal ik doen!
Het kan inderdaad best zijn dat het door het gras ed. komt: van de winter stond ze op stal, sinds juni dag en nacht op het land.
Verder heeft ze nergens bulten van vliegen ofzo, maar het zou inderdaad ook een reactie op vliegen ofzo kunnen zijn.
Ik kijk het dan nog maar even aan als ze geen koorts heeft, grote kans dat de klieren dus opegzet zijn, en dat dit wel weer weg trekt.
Bedankt voor jullie reacties!

*Appaloosa*

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:24

Ik denk ook dat het opgezwollen klieren zijn,een paar paarden bij ons op stal hebben het ook(gehad).Je moet je paardje gewoon ff goed in de gaten houden.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:37

ja heeft mijn paard ook.. d8 ook eerst dat het misschien iets kon zijn maar idd hij heeft geen last als je er in knijpt.. mocht die er wel last van krijgen dan komt idd de da erbij maar volgens mij gaat het wel weer over

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:59

Ja ik denk dat he idd die speeksel klieren zijn, mijn Natal heeft het ook en Pinto hgeeft het niet..

So close,
no matter how far.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:19

Mijn paard heeft het ook, al zo lang als ik hem heb. Hij heeft er nooit last van en de DA zei dat het gewoon zijn speekselklieren zijn toen ik het eens vroeg. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken als het niet groter wordt, of pijnlijker, en als je paard geen koorts heeft/krijgt.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:48

Toen Viking die kreeg had hij droes,moet je even zijn temp opnemen,als hij koortsig is dan heb je grote kans dat het droes kan zijn.
Ik hoop het niet voor je,succes!!

Paardentaxi Zeeland

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:02

dat is niks bijzonders volgens mij mijn paard heeft dit altijd al gehad het hoord gewoon bij um denk ik.

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Balou_k, Britta31, Charaz, RenateHidden, wisja en 80 bezoekers