Waarom Peter WAAROM?? Ik zit er echt mee!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Waarom Peter WAAROM?? Ik zit er echt mee!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 21:15

Hallo jongens en vooral meiden,
Ik zit nog steeds met een groot probleem waar jullie vast niks of misschien bijna niks vanaf weten.

Drie weken geleden op een dood normale zondag gebeurde het. Ik was aan het werk en ik word om 6 uur opgehaald uit Giethoorn en zodra ik thuis kwam hoord ik het al.....Aniek er is wat ergs gebeurd.........(ten eerste dacht ik aan mijn kat waar ik nogal gek op was) maar nee ik moest gaan zitten in de kamer en toen hoorde ik de naam Peter ik dacht eerst gelukkig niks met Duvel, maar toen kwam het Peter had zelfmoord gepleegd. Het leek of de hele wereld in elkaar storte. Ik hoorde dat hij in het ziekenhuis lag en ik hoopte dat het goed ging. Ik ging met een vriendin naar de jongens (mijn broer en voetbalteam waar Peter in speelde) daar hoorde we dat Peter als hersendood was.......daar bij 1 van de vrienden hebben we gezeten en gepraat en gebeld hoe het ging en zo. We kregen eten en drinken van de moeder van die eene vriend. Later gingen we weer op huis aan en gingen de jongens nog met een groep rond lopen. De volgende dag ging ik met een vriendin varen en toen we terug kwamen hoorden we dat Peter nog steeds in zware coma lag. De volgende dag (dinsdag) zouden ze de stekkers er uit trekken. Dus toen ik dinsdagavond iemand te spreken kwam bleek het te zijn dat toen ze de stekkers eruit trokken hij levensverschijnselen vertoonde. Iedereen gaf dat weer hoop, want hij had zijn ogen ook weer half open. Dus de volgende dag 's middags had ik nog hoop kom ik opeens te horen dat hij overleden was.......................................... Ik mis hem zo erg het is nu dan wel 3 weken geleden, maar ik ga morgen weer uit naar de disco en het zal toch leeg voelen zo zonder hem.
Soms denk ik, ik wil hem achterna ik wil hem vragen waarom, omdat NIEMAND weet waarom, waarom hij dit heeft gedaan, maar ik doe dat niet ik wil blijven voor mijn vrienden. Soms denk ik ook dat niemand om mij geeft, maar ik ben maandag naar de begravenis van Peter geweest en daar waren zeer veel mensen.

Ik ben blij dat ik dit verhaal aan jullie kwijt kon, omdat ik er nogal veel moeite mee heb!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:22

Heel veel sterkte, iedereen heeft ook een brief gehad van school waarin het verteld was. Een jongen uit me klas was die zaterdag daarvoor nog met hem uit geweest(jij trouwens misschien ook wel)...

Ik vind het zo onbegrijpelijk dat niemand weet waarom?, maar heel veel sterkte...

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:06

Scheve mond Tjeez, dat is niet niks.
Heel veel sterkte!! Ach gut

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:59

Was Peter jouw vriend? Maar heel veel sterkte hoor, want dit zal niet gemakkelijk te verwerken zijn...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:06

Ik heb in een jaar tijd drie mensen verloren aan zelfmoord, waarvan 1 een exvriendje waar ik een paar weken mee had gerommeld. Vreselijk! Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ik aan hun denk! Ze waren trouwens alledrie 25, vreemd toeval, of gewoon een moeilijke leeftijd? Een paar dagen geleden is hier nog een meisje van 20 van de martinitoren gesprongen...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:42

wat vreselijk voor je
maar waarschijnlijk is dit wat peter wilde
ga jezelf geen schuldgevoel aanpraten dat je het aan had moeten zien komen
zoiets weet iemand heel goed te verbergen

veel sterkte!
en echt, je vrienden en familie geven echt wel om je

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:54

Ik heb het gehoord via Alie en Joop, vreselijk zeg, vooral dat niemand iets aan hem gemerkt heeft.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:11

niemand had er iets aan kunnen doen! Als iemand eenmaal zover is dat hij/zij zelfmoord wil plegen krijg je dat er moeilijk weer uit! Helaas...

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:55

Het is vreselijk als zoiets gebeurd. Vooral voor de nabestaanden. Die vragen zich vooral af waarom en wat ze fout gedaan hebben... Hadden ze het kunnen stoppen oid. Uit ervaring weet ik dat je iemand die niet meer wil leven niet kan tegen houden en dat het soms voor dei persoon ook beter is, maar als nabestaande is het moeilijk om er mee te leven... Heel veel sterkte in de komende tijd (ook voor anderen die mensen hebben verloren)

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:09

Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn ex vriend. Hij is nu bijna een jaar overleden, maar nog steeds heb ik het idee dat ik hem tegenkom met uitgaan.
Heel veel succes en sterkte met het verwerken, wel fijn dat je vrienden hebt die het zelfde mee maken, dan hebben jullie veel steun aan elkaar

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:20

Ik weet wat je bedoelt Clien! Ik denk ook steeds mijn overleden ex tegen te komen tijdens het stappen. Ik hou steeds de deur in de gaten terwijl ik weet dat het absoluut onmogelijk is! Soms wil ik hem zo graag even zien... Het blijft moeilijk, ook al is het nu ruim een jaar geleden!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:46

Ik dacht eerst even dat het over Dorines Peter ging ... Scheve mond

Het moet vreselijk zijn iemand te verliezen door zelfmoord. Veel sterkte!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:38

zooo...ja dat lijkt me echt vreselijk iemand verliezen door zelfmoord...je komt nooit meer te weten waarom hij het gedaan heeft...
ik wens je heel veel sterkte!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:40

Wind schreef:
Ik weet wat je bedoelt Clien! Ik denk ook steeds mijn overleden ex tegen te komen tijdens het stappen. Ik hou steeds de deur in de gaten terwijl ik weet dat het absoluut onmogelijk is! Soms wil ik hem zo graag even zien... Het blijft moeilijk, ook al is het nu ruim een jaar geleden!

Ja en het is ook zo stom om zijn vrienden zonder hem te zien, het gaat op den duur wel wennen. Maar de eerste keer dat ik ze tegen kwam zonder hem was zo vreemd, en ze waren gewoon vrolijk...logisch natuurlijk, ze gaan gewoon verder met hun leven.
Ben nog steeds niet naar zijn graf geweest, ik durf gewoon niet, en kan niet vertellen waarom...moeilijk!

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:35

Ik vindt het heel erg voor je Kheops!
Het zal zeker een heel moeilijk proces worden om alles te verwerken.
Ik zelf heb het gelukkig nooit meegemaakt dat iemand in mijn omgeving zelfmoord pleegde of wilde plegen.
Zelf heb er ik wel meerdere malen aan ged8 toen ik nog jonger was.
Ik wens je heel erg veel sterkte en als je eens iemand nodig hebt om mee te praten mag je me altijd Pb'en!

Groetjes Evelyne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:41

Sterkte in deze moeilijke tijd Kheops!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 22:20

Het gaat al wat beter. Ik ben een tijdlang niet online ofzo geweest. Ik had gewoon nergens zin meer in, maar ik ben nu gewoon naar de midweekfeesten gegaan en het gaat allemaal een stuk beter bedankt voor jullie steun.