Vervolg: Jaar geleden briefje opgehangen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Vervolg: Jaar geleden briefje opgehangen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 16:50

Hierbij zoals beloofd het verslag van vandaag, ik ging vandaag naar het paardje kijken waarover ik vorige week gebeld werd. Nog ff in het kort voor mensen die het verhaal niet helemaal hebben meegekregen: vorig jaar had ik een briefje opgehangen bij de plaatselijke rijvereniging, nooit wat op gehoord, inmiddels het hele briefje weer vergeten maar vorige week kreeg ik ineens een telefoontje, of ik een paard zocht. Ja dus, heb inmiddels Cherra alweer gehad maar ben nu dus weer paardloos! Vandaag zou ik gaan kijken of het klikte enzo.

Eerst maar ff wat rechtzetten: vandaag bleek dus dat het niet om het briefje ging dat ik opgehangen had, maar een advertentie die ik al een hele poos geleden op Internet had gezet.... Bloos Lips are sealed Sorry mensen dat ik jullie misleid heb! Maar dat was dus ook al een hele tijd geleden en heb ik ook nooit wat op gehoord. En dan nu het verslag!

Mams heeft me ff ernaar toe gebracht, en wat een huis is dat zeg.... Mooi wit huisje, hele mooie tuin vol bloemen, een aantal stallen, bak, trailer met logo, menspullen... Zag er allemaal best wel professioneel uit voor een particulier! Ze hebben daar een paard (waar ik dus voor gebeld werd), een E-pony van een jaar of 25, en nog wat kleinere pony's. Ik heb alleen het paard gezien (Image) en 1 van de pony's met veulen, een heel mooi Welshje met een heel mooi veulentje, Speedy, naam van het veulen weet ik niet.

Eerst ff kennis gemaakt met de vrouw daar, ging nogal moeilijk, ik ben vrij verlegen en die vrouw was nogal stug, verliep niet heel soepel. Gelukkig was mn ma drbij, die heeft het gesprek btje op gang gehouden. Ze hebben daar trouwens een heleboel Labradors, echt niet normaal, wel een stuk of 10, plus nog 3 nestjes met in totaal 22 puppy's! Heb ze niet gezien, ze wilde liever nog niet dat er te veel mensen bij kwamen.

En toen naar het paard, Image. Het is een mooie bruine ruin van 13 jaar oud met een kol en een aantal witte voetjes. Hij is ongeveer 1.70m hoog en heeft met beide dochters L dressuur en L springen gelopen. Alleen dochters hadden geen tijd/zin meer, paard stond stil en ze wilden hem eigenlijk niet verkopen, dus bijrijder gezocht. Eerst paardje ff uit de stal gehaald en in de bak gezet, want het was echt ontzettend warm. Wat een dag hadden we ervoor uitgekozen zeg! Nog ff met de zweep erachter aan gelopen, poging om hem te laten lopen, maar Image had er geen zin in (geef m geen ongelijk....) Daarna op stal, ff gepoetst, en toen er toch maar ff op, wilde toch wel weten hoe ie loopt. Wat een verschil met Cherra zeg! Cherra = hittepetitje, loopt aardig door maar gaat makkelijk aan de teugel. Image = rustig, loopt lekker op z'n gemakje, heeft wel ff wat aanmoediging nodig en gaat nogal lastig aan de teugel. Die eerste dingen kunnen natuurlijk ook wat te maken hebben met het weer, wat een hitte. Heb er ongeveer een kwartiertje opgezeten, kreeg last van blaren (nix meer gewend....) en vond t voor ons allebei wel een btje zielig. Ik moet behoorlijk aan hem wennen, hij loopt nogal schokkerig naar mijn idee en luistert niet echt naar de beenhulpen. Maar dit was ook de eerste keer, we moeten nog aan elkaar wennen.

Ik heb er nog een btje twijfels over, m'n eerste indruk was niet helemaal geweldig, maar dat zal wel te maken hebben met de stugge vrouw en het warme weer waardoor Image niet echt haast had. Ik hoef er in ieder geval niet voor te betalen en ze willen me zelfs met de trailer naar de rijvereniging hier rijden voor de les! Hoop dat ik het ga redden met school enzo, wil hem voor ongeveer 3 dagen in de week gaan doen, maar het is nog best stukje fietsen.

Nou dat was dus het verslag van vandaag, spannend, leuk, maar ook twijfelachtig! Moet morgen ff bellen over wat ik precies wil, wanneer ik kan met werk en alles want heb nu btje vreemd rooster.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:54

Ik denk dat het de volgende keer beter gaat, het is nu ook zo superheet!!
Iig veel plezier toegewenst Lachen

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:59

ja als het super heet is zijn de paardjes zowiezo nie zo optimaal!
En misschien is er door de dochters ook al een hele tijd niet op gereden, misschien moettie er weer aan wennen dat er weer iemand op zijn rug zit?
In ieder geval veel succes en plezier!

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:13

Ik hoop voor je dathet de volgende x beter gaat.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:32

die vrouw was misschien ook wel gewoon een beetje verlegen denk dat je je daar niet teveel van aan moet trekken!
en tja met deze hitte! geef ze eens ongelijk dat ze niet zoveel zin hebben! De volgende keer gaat het vast wel wat beter!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:49

En 15 min. al verzameld lopen voor een vreemd paard vindt ik wel snel. Ze was natuurlijk niet echt in vorm.

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:01

wat leuk voor je en ook zo onverwacht....
hopen dat het allemaal goed gaat en we willen gauw Cheese!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:19

Pfoeh, ik moet zeggen dat het toch best wel ideaal klinkt, vind je zelf niet? Natuurlijk gaat het de eerste keer wat stug met kennis maken. Ik ben ook altijd een supersul als ik nieuwe mensen ontmoet. Als ik terugdenk aan de eerste keer dat ik bij de eigenaren van mijn bijrijdpaarden zat.. toen was ik ook niet echt mezelf. Maar geloof me, alles gaat straks beter. Jij leert het paard kennen, de eigenaresse leert jou kennen en vertrouwen en voordat je het weet heb je echt wel een band. Het is een mooie kans voor je, vooral omdat ze je met de trailer weg willen brengen naar les. Dat is toch wel een heel erg groot voordeel. Ik zou het gewoon gaan proberen, niet geschoten is altijd mis.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 22:31

Ik ga het ook wel doen, krijg niet snel nog zo'n kans! Na het rijden had ik al een beter contact met die vrouw en als ik het allemaal zelf een beetje mag uitzoeken komt het wel goed. Denk ook wel dat zij ook een btje de kat uit de boom wilde kijken, net als ik, tsja en dan 2 van die mensen bij elkaar.... En ik geef Image idd geen ongelijk, met dat weer.... Had zelf ook niet zo veel zin, denk dat het al een stuk beter gaat als het wat koeler is en ik hem wat langer losrijd, kan ook idd niet van hem verwachten dat ie zo snel los is. En ik vergelijk hem toch een btje met Cherra, hoewel hij een stuk liever is! Hoop alleen wel dat er nog iemand anders bijkomt, want 3 dagen per week vind ik echt wel genoeg! Natuurlijk dan wel iemand waar ik het goed mee kan vinden, niet zoals mijn vorige bijrijdster....