Tour de France?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Tour de France?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 22:33

Ik ben even benieuwd of er nog trouwe kijkbuiskindertjes zijn die nu met enige regelmaat overdag achter het hokkie kruipen om zo maar een glimp op te vangen van de tour. Of 's avonds gelijk teletekst afspeuren naar nieuws.
Zo erg heb ik het virus niet te pakken, maar ik vind het wel superfantastisch om de strijd tussen Lance Armstrong (my favorite) en de rest te zien. Erg jammer dat vandaag Beloki zeer naar ten val gekomen is. Hij was een zeer serieuze bedreiging voor Lance, maar zoiets gun je niemand. Zag er erg naar uit en het lijkt mij ook echt niet prettig om over gesmolten asfalt te fietsen met 85 km per uur... Scheve mond

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:38

Ik ben er zelf geen fan van, maar het staat hier wel een groot gedeelte van de dag op. Als mijn vader binnenkomt, kijkt hij even gauw hoe de stand van zaken is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:44

Ik kijk mee als ik bij mijn vader ben en ik heb laatst een hele etappe gekeken, die van de dag voor de Alpe d'Huez, 's avonds ook het programma van Mart Smeets gekeken, erg leuk.
Spannend hoor, als je zit te kijken
Vandaag heb ik jammergenoeg niet gekeken, terwijl ze in een gebied fietsen waar ik eens ben geweest. Briancon, Embrun, richting Gap, enz.
Erg jammer.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:28

IMO is het een beetje jammer dat we stukken voorpagina kwijt raken aan dit soort evenementen Haha! Maar goed, liever dit dan een zwangere Maxima op de voorpagina Gaaaap
't is komkommertijd zullen we maar denken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:54

Tour is best leuk om naar te kijken hoor, vooral als er wat loos is in het peloton ofzo. Of van die wandelritjes zijn ook wel geinig, omdat er dan nog wel eens gegrapt en gegrold wordt onderweg *LOL*.

Tour Feminin vind ik trouwens echt helemaal niks aan Haha!.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:07

Ik ben totaal geen fan, maar heb wel ontzag voor die mannen die de Alpe d'Huez opkomen Heb 2 jaar terug zelf een poging gedaan, maar verder dan bocht 2 kwam ik niet . En zo'n slechte conditie heb ik écht niet.

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:13

Bij mij staat de tv ook open, niet dat ik echt zit te kijken, ook af en toe eens 5 minuutjes....

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 06:23

yessss ik ben al jaren fan van de Tour, heb er 4 jaar niet naar kunnen kijken omdat ik moest uitmesten, opstrooien, vegen enz. Scheve mond maar nu ben ik weer helemaal vrij om te kijken! Zit bovendien met mijn poot Party!! omhoog dus.........val ik binnen 5 minuten in slaap bij de Tour, heerlijk! Gaaaap

Zit ik de hele middag te suffen en te kijken gisteren, strompel ff naar het toilet, valt er eentje op z'n muil......*duh* Ziek

vandaag nog en dan morgen rustdag.........alleen moet ik on half 3 op stal zijn, wan de smid komt om 3 uur, zal ik het weer met de samenvatting moeten doen >:(<

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 07:45

Tour Feminin laten ze gelukkig niet al te uitgebreid zien, ik geloof dat ik dan niet meer achter de tv kruip.
Gister was het schitterend weer, dus ik was lekker aan het zonnen enzo, kom ik binnen, is Beloki net van z'n fiets gevallen (heb trouwens niet gehoord hoe dat afgelopen is, zo maar eens zoeken). Prachtig gezicht trouwens ook hoe Lance door t knollenveld ging, lijkt mij niet fijn met een racefiets Tong uitsteken Vorig jaar hebben we hier thuis zowat de hele tour gevolgd, hele dagen achter de tv gehangen. Nu Lance kennelijk niet op z'n sterkst is (of is het schijn?) is het extra spannend en ga ik dus meer voor de tv hangen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:05

Beloki lag flink te gillen van de pijn iig Scheve mond , botbreuken en behoorlijk wat schaafwondjes. Ik had het er gister met mijn vader over: zoals Armstrong door het veld ging, eigenlijk sneed 'ie gewoon af (tuurlijk, hij deed het echt niet expres, en zo comfortabel moet dat veld ook niet gereden hebben) maar toch, zouden daar regels voor zijn?
Veel voordeel heeft ie er iig niet van gehad, maar kon wel mee in de sprint.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 10:36

Officieel zijn er regels voor, maar in dit geval (dacht dat de officials er bovenop zaten) mocht hij gewoon doorrijden. Dit omdat hij er idd geen voordeel van had, hij kwam op de weg met een hele lage snelheid toen de rest hem voorbij stoof, die overigens wel weer inhielden en vroegen hoe het met hem ging. Hij heeft vervolgens de sprint ook niet gewonnen. Expres? Als je de Volkskrant hebt moet je even op de voorpagina van het sportkatern lezen, práchtig stukje over Lance & fietsen!
Ik las trouwens vanochtend dat Beloki een dijbeen, heup en pols breuk had. Dat moet echt heel erg pijnlijk zijn!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:44

ben geen fan, maar pepper wel, de bergetappes vind ik wel heel leuk om naar te kijken.
Beloki maakte echt een lelijke val, dat blijkt nu wel aan zijn verwondingen

nathaniel

Berichten: 43
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: merksem-brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:04

ik vind het echt erg hij had grote ambities voor deze tour .
Hij zei al dat het zijn tour moest worde en zo eindigen wilt niemand.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:10

Ik kijk het zelf niet, maar een vriendin van mij gaat vanmiddag naar de Tour. En zij mag dan ook achter de schermen zeg maar, want zij kennen een fotograaf daar ofzoiets. En dat van Beloki was allemaal aan de rechterkant.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:14

Ik kijk er ook altijd graag naar, heel maf eigenlijk want de rest van het jaar met alle grote rondes van Italie enz. kunnen me gestolen worden maar de Tour de France moet ik als het even kan toch wel zien Haha!
Ik blijf er niet speciaal voor thuis en kijk dan ook de samenvattingen niet als ik het een dag niet gezien heb of moet werken om die tijden maar heb ik de kans, geniet ik er dubbel van.
Het is gewoon leuk om te zien hoe ze met groepen strategisch aan het fietsen slaan om punten of truien te bemachtigen, ook gegeit met elkaar zie ik altijd graag. Ja, en dan die omgevingen waar ze doorheen fietsen, zo mooi!
Maar ook bepaalde supporters langs de kant, zoals dat mannetje die altijd in duivels kledij met zijn vork loopt te zwaaien Extreme duivel Haha! En die super grote fiets op trailer die er ook bij in de buurt staat dan.
Ik moet zeggen dat ik dit jaar dat mannetje niet gezien heb, jullie wel?

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:17

Ik ben niet echt een fan, maar blijf wel graag op de hoogte wat er allemaal gebeurd.
Maar dat heb ik met de meeste sportevenementen.
Voor Beloki is het echt zonde. Hij was een serieuze bedreiging, was vast een leuke strijd geworden en dan zo eindigen. Heel vervelend en met de breuken die hij heeft zal herstel ook wel even duren.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:31

hee nee dat mannetje Extreme duivel heb ik dit jaar ook nog niet gezien, wel eentje die erop leek, maar niet de echte!

Ik las net dat Beloki een gebroken heup, elleboog en pols heeft, alles rechts, das vet balen! Vriendjes zijn?

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:32

Ik vind het best grappig om te zien Haha! ( Lees: het is 30 graden, je zit lekker op de bank met een glas koude ice-tea, en je ziet die mannen zwoegen *LOL* ) Nee hoor, zo erg ben ik niet Knipoog
De omgeving is trouwens ook echt mooi, en ach, als m'n vader of moeder zit te kijken, kijk ik gewoon maar mee Tong uitsteken

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:59

Als het toevallig op tv is dan kijk is het wel.

Gisteren heb ik het wel gekeken, ze reden gisteren in de gedeelte waar ik vorig jaar op vakantie was (Embrun)
Dus dat was erg leuk om dat weer terug te zien.

Wel balen vorig jaar moesten we 3 uur rijden voor dat we bij de Tour kwamen en nu was het op de plek zelf waar we zaten.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:56

k kijk soms wel even in de krant!!!!!! Maar Nederland staat er niet al te best voor geloof ik!!!! Maar jah dat staan ze nooit!! :n:n

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:24

Ik volg de Tour de France ook, vind het erg leuk om naar te kijken, alleen met dit mooie weer zit ik niet vaak te kijken.
Wel zondag toen ze de Alpe d'Huez opmoesten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:09

Cody"]
Vandaag heb ik jammergenoeg niet gekeken, terwijl ze in een gebied fietsen waar ik eens ben geweest. Briancon, Embrun, richting Gap, enz.
[/quote]
[quote="Vanes schreef:
Gisteren heb ik het wel gekeken, ze reden gisteren in de gedeelte waar ik vorig jaar op vakantie was (Embrun)
Dus dat was erg leuk om dat weer terug te zien.

Hé geinig, ook in Embrun geweest dus. Camping Municipal? Knipoog

Vandaag niks gezien, ben met deze hitte naar de dierentuin in Emmen geweest, was goed te doen trouwens, veel schaduw, maar moest nog wel aan de fietsende mannen denken die met 38 graden de bergen in moesten Bloos

Nog even iets anders: ik vond die koeien van laatst met de bolletjestrui, gele trui en rode trui wel erg leuk Haha!