Zieke huid.. iemand enig idee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Zieke huid.. iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 23:06

Iemand enig idee wat dit is? Cheese!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niemand bij ons op stal kent het.
Het is geen schimmel, want zijn maatjes in de wei hebben er geen last van. OK dan!
het begint met zwarte stipjes en eindigt met een kale zwarte plek met harde huid.
Verder jeukt het niet want hij scheurt niet.

Het ging een tijdje een stuk beter er kwam weer netjes haar op, ik behandel het met Imaverol, ik dacht dat hij nou weer bij de rest in de wei kon, maar dat had ik mis want hij was gelijk weer half kaal. Ziek

Het zit alleen op zijn Borst en op zijn Koppie Blauw oog .
Voor ik een bloedmonster en stukje huid laat afnemen wil ik eerst wten of iemand dit kent.

Kind regards Lissy

Extensions voor paarden!


Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:43

Lijkt mij verstandig snel een dierenarts te laten kijken, wie weet of de rest in de wei ook niet worden "aangestoken".

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:38

Het is geen schimmel wat zijn maatjes in de wei hebben er geen last van, klopt niet! Als al die paarden een goede weerstand hebben, krijgen ze het niet/hebben ze minder kans om het te krijgen. Het ziet er uit als ringworm (mijn vorige bijrijdpaard had precies het zelfde en dat was ringworm). Zeker als het na behandelen met Imaverol beter gaat, lijkt het wel op schimmel. Dus of doorgaan met de Imaverol of DA bellen. Dat lijkt mij het verstandigste.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:41

Als je 100% zeker bent dat het geen schimmel is of ringworm zou ik toch eerst een DA laten komen.
Heeft de paard de laatste paar maanden andere voer gekregen? Maar als dit een reactie is op voer dan zou je het ook op andere plaatsen vinden.
Draag de paard misschien een vlieg deken en hoofdcap die niet goed passen of "besmet" zijn met een product die de paard niet tegen kan?

Als de 'externe' mogelijkheden uitgesloten zijn moet je inwendig gaan kijken:
- een schimmel infectie ... er zijn tientellen van te kiezen !!!
- ringworm ... zeer besmettelijk ook voor mensen !!!
- bevuiling van het lymphsysteem ... heeft paard ook soms een 'natte' neus met doorzichtig of melkachtig vocht ? Hierop kan een regulaar DA waarschijnlijk geen advies geven die kijken niet verder dan de symptomen en niet naar de oorzaak van de ellende.

Een bloedonderzoek is verstandig alsook een onderzoek door DA.


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:05

Heb precies hetzelfde - had daarover ook topic geplaatst, alleen gaat het om een kleiner plekje. Ik denk toch dat het schimmel is, behandel met imaverol. Besmettelijkheid valt vaak wel mee, is onze ervaring (gelukkig). Dat ene paard heeft dan toch net even wat minder weerstand, als de rest gezond is hoeft het echt niet acuut over te slaan naar de rest.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 12:42

Hoi,
Ik ben benieuwd wat de DA vandaag gaat zeggen, als ik zometeen klaar ben met werken ga ik er meteen heen.
Het was eerst ook een heel klein plekje en het begon met een paar kleine zwarte rondjes, en is uitgegroei binnen 1 maand tot dit. erg snel dus.
Ook op stal denken we dat het geen schimmel is, want dan zou het wel over moeten zijn met imaverol behandeling.
En de zieke paarden (verkouden, met dur slechte weerstand) hebben er ook geen las van.
geen 1 paardje op sal behale m'n Bobby heeft het. Ach gut
Ik ben benieuwd ik laat het jullie a.s.a.p. weten.. *LOL*
Kind Regards Lissy Doei, doei

Extensions voor paarden!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:00

bij mij op stal heeft ook 1 pony dit en de rest niet, de eigenares noemt het wel schimmel en behandelt het met iets homeopatisch, ook het hoofdstel, de borstels etc. Ik zie haar vanmiddag, dan zal ik vragen hoe het spulletje heet, het stinkt enorm maar helpt wel na verloop van tijd.

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 14:24

Morgen ochtend om half tien heb ik een afspraak. Lachen

Extensions voor paarden!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:33

Allergische reactie misschien? Mijt? Schimmel, zonne allergie noem maar op dit is iets dat een DA voor je kan uitsluiten, ben benieuwd wat het is, we horen het wel succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 07:53

Mijn pony heeft het ook en alleen op hals, schouders en hoofd. Ik behandel het al 2 weken met imaverol. Het helpt wel, maar het gaat niet weg. Ik ben dus erg benieuwd wat de da gaat zeggen.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:24

Hoi . de uitslag van de DA hier:
Het is geen schimmel .
Hij heeft pretnison gehad ervoor ,
Omdat het van binnenuit komt . >;)
Binnen 14dagen moet er verandering zijn .
Hij heeft geen bloedmonster genomen en geen stukje huid .
Want dat was onbegonnen werk .
Groetjes Lissy

Extensions voor paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Dartel, DeGelukkige4, Diddykong, lizy29, Miran, RanjaRietje, tengeltje11 en 24 bezoekers