Paard achtergelaten op de wei

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Paard achtergelaten op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 21:25

We gaan morgen op vakantie en voor het eerst sinds we haar hebben, zo'n drieƫnhalf jaar, laat ik haar 2 weken achter. Ze zal volledig voor haar zelf moeten zorgen, er is alleen algemeen toezicht op de tientallen paarden. Ze wordt niet geborsteld, haar hoeven worden niet uitgekrabd, ze wordt niet bereden. M.a.w. ze komt niet van de wei af. Wat tref ik aan na de vakantie. Hoe zullen haar hoeven, omvang van haar buik, haar conditie enz. zijn. Heb andere paarden meegemaakt, die ook tijdens de vakantie gewoon in de wei stonden, maar dat is toch niet je eigen paard. Ik vertrouw er op dat het allemaal goed gaat, maar moest het toch even hier kwijt Haha! .


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:35

als ik eerlijk moet zijn zou ik zoiets niet kunnen Haha!
ik zou haar liever door andere laten verzorgen en die er wat voor betalen.
bij ons worden de paarden s'morgens allemaal buitengezet,dus zou ik vragen of een vast iemand (die ik bv goed kon) haar binnen zou willen zetten,stal doen,voeren enz. en aventoe longeren of rijden ofzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:38

Snif zat hier net zelf ook aan te denken.
Begin augustus 3 weken richting Italie, en mijn paard dan?

Gelukkig kijken ze bij ons op stal ook wel naar der om.

Maar vindt het toch eng hoor Nagelbijten / Gniffelen

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:45

Ik ga af en toe wel bij haar kijken.........

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:45

Ik heb Solide sinds 25 januari 2003 en ga nu 19 augustus voor 15 dagen weg, moet ik haar missen. Huilen Gelukkig heb ik een heel lieve opa die haar in ieder geval wil voeren en binnen en buiten zetten. Haha!

Verder wil een vriendin van me wel rijden. Ze heeft meer op Solide gereden alleen iedere keer nadat ik haar ff had gereden. Nu moet ze dus eerst een keer meteen rijden voordat ik het vertrouw. Ziek Verder is er nog iemand die haar misschien wel wat wil longeren. I hope so want dat is altijd beter dan niks vind ik dan.

Wel weet ik zeker dat ze goed verzorgd wordt, dus kan ik met een gerust hart op vakantie.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:46

Je paardje vindt het vast heerlijk De hele dag met haar voetjes op het eten *LOL* ,met andere paarden het kudde gevoel weer opdoen en wat de hoeven en grasbuik betreft -puur natuur hoor.
Maak je geen zorgen heb een fijne vakantie ,wij hebben het dit jaar ook voor de eerste keer in jaren gedaan ,en het is voor herhaling vatbaar OK dan!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 22:20

Proudmama. Ik ben proud op je, mama Knipoog . Ik ga nu echt met een gerust hart op reis. Iedereen een prettige vakantie OK dan! .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:25

gijsenkim schreef:
Ik ga af en toe wel bij haar kijken.........


Bij Par? Zal ze leuk vinden

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:26

Fijne vakantie!!!!

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:33

Nescio gaat halverwege Augustus ook voor 2 a 3 weken de wei op, ben erg benieuwd hoe 'm dat afgaat. Zal wel goed gaan, bij z'n vorige eigenaar stond 'ie immers dag en nacht op het land, maar toch... Breng 'm in ieder geval een paar dagen voor vertrek al weg, kan ik 'm in ieder geval nog een aantal maal zelf controleren

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:53

ik denk dat als je terugkomt je een innig tevreden paard aantreft
wat is er voor een paard nu heerlijker dan lekker een paar weekjes vakantie, lekker met de andere paarden paard zijn
eten , stukje wandelen, even spelen met 1 van je soortgenoten , een beetje doezelen in de zon en dan lekker weer een stukje eten en als je jeuk hebt is er altijd iemand in de buurt om je te krabbelen
mmmmm heerlijk!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:11

Nou ik zou niet met een gerust hard weggaan in ieder geval.. Stel dat er iets gebeurt.. Steentje in de hoef die gaat onsteken,trap van een ander paard,erge omweer en dan niemand die er naaar omkijkt BRR..En ik weet niet of jouw pAaard gewend is hele dagen op de wei te staan? De mijne staat namelijk vaak als ik m binnen kom zetten bij het hek omdat hij eigelijk al naar binnen wil... Ik vind het erg tricky

eindelijk fotos!!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 23:27

Oop is het gewend om 's zomers 24 u. per dag op de wei te staan. Dat is zo'n voordeel van stalling bij een veehouder Tong uitsteken . En ik ga ervan uit, als zelfbescherming Clown , dat het allemaal goed gaat. Onder het motto: positief denken .

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:57

ik zou het niet kunnen hoor... dan zou ik veelste bang zijn dat er iets gebeurd met mijn paard ... bv dat hij ergens achterblijft hangen en gewond raakt... of hij word getrapt en die dingen zou ik dan gaan denken

maar ja altijd positief blijven denken *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 06:39

Gipsy staat al vanaf begin juni zo en ze komt pas eind augustus weer terug. Dag en nacht buiten en er wordt niks aan gedaan. Wel kijkt er iedere dag even iemand en die grijpt ook in mocht dat nodig zijn. Ik heb er geen problemen mee, weet dat ze daar goed staat.

Nulla tenaci invia est via

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:14

IK heb Gaija (KWPN) 2 jaar geleden in augustus op het land gezet en er pas in mei het jaar erop weer afgehaald. Dat ging ook heel goed. Zelfs in de winter. het was 1 heel groot teddybeertje zoals ze er uitzag. Ach gut

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:17

Heeft ze ijzers? Die zou ik er wel even onder vandaan halen, en uiteraard geen halster om.
Verder is het heel logisch dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat je paard zich daar niets van aan trekt en een heerlijke tijd tegemoet gaat! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:26

Ik denk ook dat dit ideaal is voor je paard. Wat batje zegt, halster en (evt.) ijzers af. En dan zal het vast wel goedkomen allemaal
Hele fijne vakantie!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:27

dat paard van heeft een fijnere vakantie dan jij, die maakt zich nergens zorgen om hoor! Haha!

Ik ben zelf zo'n muts die helemaal nietop vakantie gaat, niet eens naar een meeting, omdat ik zo nodig iedere dag een worteltje of een appeltje ga brengen..... ik voel me zelfs schuldig als ik een dagje niet rij en ik heb nog wel een koudbloed die niets hoeft te presteren, behalve braaf zijn!

Fijne vakantie en maak je geen zorgen, doet je paard ook niet! OK dan!

Lestria

Berichten: 1062
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:31

Citaat:
er is alleen algemeen toezicht op de tientallen paarden


Er is dus wel toezicht dus mocht er iets gebeuren in de zin van kreupel lopen, wonden e.d. dan wordt er echt wel actie ondernomen.
Het is dus niet dat ze daar helemaal aan haar lot overgelaten staat. Knipoog

Daarnaast hebben genoeg mensen jaren een paard zonder dat het beestje iets overkomt dus het zou wel heel toevallig zijn als het net wel tijdens jouw afwezigheid gebeurd.

Ik kan me heel goed voorstellen dat iedereen zich zorgen maakt om zijn dier waar die gek op is maar ze lopen echt niet in 7 sloten tegelijk hoor! Je moet jezelf ook leren los te laten anders maak je jezelf alleen maar gek.

Ik zou dus zeggen, geniet lekker van je vakantie en als je terug komt heb je een lekker fris, uitgerust en rondbuikig paardje!

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:09

Met Cendor deden we het elk jaar, van eind juli tot begin september, lekker op het land....Ijzers af, halster af lekker met de meiden klooien (hij dacht dat hij nog hengst was) Je krijgt altijd een fijner paard terug... Zo eens in de week even langs gaan en alles is prima, Jij vakantie en je paard vakantie.......super toch

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:13

Ik ben laatst een week weg geweest, maar heb toch wel aan een vriendin van mij gevraagd het paard elke dag even na te kijken, zeker omdat ze in de wei staan met andere paarden.... er kan in de wei van alles gebeuren. Ze hoeven zich maar te verstappen of getrapt te worden.... worden ze kreupel, als ze daarmee door lopen kan het van kwaad tot erger worden. Scheve mond

Ik zou toch al ik jou was iemand proberen te regelen die hem alleen maar even nakijkt op wondjes enzo.

Verder wens ik je alvast een fijne vakantie

Groetjes Tineke

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:14

Ik heb donni vanaf augustus 2002 en ga mischien ook 2 weekjes of 1 weekje weg Ach gut
Denk echt niet dat ik het kan
Ik laat haar dan ook in de wei staan en wordt wel in de gaten gehouden.
Door kinglover en waterkippie Tong uitsteken
En af en toe afgespoeld.
Maar dan nog als ik 2 weken dat lieve hoofdje niet zie Huilen
Maar jah ik zie haar ook weer terug dus.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Gipsy
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:08

Tjee wat veel dooddoeners zeg... Iedereen weet toch wel... dat paarden van nature helemaal niet op stal horen???? Paarden vinden het heerlijk om lekker te kunnen grazen en rennen door de wei met soortgenoten. Gewoon doen dus zou ik zeggen, en als er algemene toezicht is dan is dat toch verder prima??? Geniet van je vakantie zou ik zeggen!! Cheese!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers