wasmachinetekentjes :?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

wasmachinetekentjes :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 23:43

Ik ben helemaal snielig en allenig thuis op het moment, want mijn ouders en mijn zusje zijn op vakantie en ik mocht voor de eerste keer alleen thuis blijven. Het lukt allemaal heel aardig, ik kan wel een beetje koken, dus volgens mij heb ik nog geen voedselvergiftiging opgelopen oid *LOL* . En ik snap ook nog wel hoe de afwasmachine werkt. Maar ik heb wel 1 probleem met betrekking tot de kleding. Wie helpt me?

Op de etiketjes in kleren staan van die tekentjes of ze wel of niet in de wasmachine/droger mogen en of ze gestreken mogen worden en nog een stel andere dingen.
Ik heb alleen geen idee welk tekentje nou precies waarvoor staat Verward En als er een bolletje in staat, of niks of een kruisje, wat betekent dat dan? Oke, een kruisje snap ik dan nog net wel, dan mag het niet. Maar wat betekent een driehoekje bijvoorbeeld Verward
Ik heb niet zo'n zin in gekrompen/verkleurde kleren, maar ik moet nu toch wel m'n kleren gaan wassen anders heb ik niets meer om aan te trekken en ik wil wel graag weten wat nou waar voor staat.
Dus, HELP! Kan iemand me even snel een spoedcursus tekentjes geven? Zodat ik overmorgen niet zonder kleren over straat hoef Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:49

Even uit mijn hoofd, een vierkantje met een rondje is de droger.
Een driehoekje weet ik zo 1 2 3 niet
Nou ja en meestal staat er zo'n teiltje met golfjes en daarin
staat de maximum temperatuur.
En een strijkbout staat voor strijken Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:59


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 00:13

Bart! Je bent geweldig! Dankje OK dan!
Oke, dan ga ik morgen eens kijken of ik mijn kleren kan wassen en belangrijker, ook nog kan aandoen daarna Tong uitsteken

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:20

Hoe Bart de was doet:

Gooi zoveel mogelijk in de machine (gewoon alles bij elkaar behalve dan dat spierwitte shirt en die nieuwe spijkerbroek), doe spullies in een bolletje, bolletje in de machine, normaal programma, 30 graden, draaien maar Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:25

Voor de mensen die nog weleens dingen willen verkleuren is er nu de oplossing ! Je hebt van die kleurdoekjes van Verward (ben het merk vergeten Haha! ) die dingen werken super, ik praat uit ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:54

En als het TOCH mis gaat..... Bij de drogist verkopen ze blauwe pakjes, en het heet 'eerste hulp bij wasongelukjes" Voor als je die nieuwe spijkerbroek er per ongeluk toch bijgegooid had....
Alles wat verkleurd is (meteen!) terug in de wasmachine, zakje erbij, nog een keer wassen, et voila!