Nieuwe digitale fotocamera gekocht!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Nieuwe digitale fotocamera gekocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 21:40

Cheese! Cheese! Cheese! Vandaag mezelf maar weer eens verwend Bloos Schijnheilig . Olaf en ik waren in de BCC in Amersfoort omdat onze koelkast was overleden Huilen en we dus een nieuwe moesten hebben met dit weer (lang leve de showroom modellen, anders hadden we nog 2 a 3 dagen met lauw drinken gezeten Misselijk ). Daar zag ik verschillende leuke digi's en daar ben ik even bij blijven hangen Haha!. Iets te lang dus Knipoog.

"Goh, wel leuk he, zo'n digi"... Maar ja, welke van de 30 moeten we dan nemen??? Advies gevraagd, omdat het voor mij vooral belangrijk is dat ik er bewegingsfoto's mee moet kunnen maken (wel te verstaan: rijfoto's Haha!). Ik ben thuis gekomen met een: SONY DSC-P72 (jaja *LOL* ). Een Cybershot 3.2 megapixels met 3 x optische zoom . Ik kan er foto's mee maken, korte filmpjes mee opnemen (met geluid) en vast nog meer maar dat is verder niet interessant voor mij Haha!.

Helaas zit er standaard maar een 16 MB memorystick bij (voor zo'n max. 10 foto's op de hoogste kwaliteit), dus we hebben een 64 MB kaart besteld (voor ong. 50 foto's). Dat kost dan alleen wel weer 55 euro extra,... Maar goed, als je dan toch geld aan het uitgeven bent Geld, geld! .

Ik heb al een paar foto's gemaakt van mijn kat, zie hieronder voor het (naar mijn mening) haarscherpe resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Mooie camera, makkelijk te gebruiken en goede foto's. Ik ben helemaal in de wolken met mijn nieuwe aankoop!!! Morgen foto's maken van Saar in haar nieuwe stal !!!


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:31

O ben je dus gelukkig niet meer afhankelijk van mijn povere talenten Bloos

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:33

Ojee nu worden we binnenkort doodgegooid met foto' van sarabande, achja die kunnen niet vervelen dus ik ben heel benieuwd naar je talent als fotografe!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:35

Fijn hè als je zo'n ding voor jezelf hebt. Ik moet iedere keer mijn broertje lief aankijken. Maar vaak mag ik de digi gewoon lenen gelukkig. Haha!

Heel veel plezier met je digi. Trouwens een tip, bij Kruidvat kan je ze altijd nog af laten drukken en mijn ervaring erin is super goed, beter dan van een gewone fotocamera!!! Cheese!

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 22:37

GribaldiFAN schreef:
Ojee nu worden we binnenkort doodgegooid met foto' van sarabande, achja die kunnen niet vervelen dus ik ben heel benieuwd naar je talent als fotografe!


Tja het is alleen zo lastig om van jezelf rijfoto's te maken Haha! Knipoog, dus dat zal wel meevallen. En om alleen maar haar knappe koppie op Bokt te zetten wordt ook zo saai *LOL* ,...

En mijn fotografische talent , toch maar mijn vriendje heel erg lief aankijken Lovers .

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 22:38

Bij de Kruidvat? Bedankt voor de tip, zodra ik weer mooie rijfoto's heb zal ik daar eens langsgaan!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:38

Leuk he gelijk resultaat van je foto zien??? OK dan!

is echt kicken he zo'n camera.. Cheese!
leuke smiley en zo toepasselijk ook wahhhhhhhhhhahha

ik wens je heel veel plezier met het schieten van mooie plaatjes..

Monique Hyper!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:18

Super!
Zo te zien heeft je kat zich snel aangepast aan zijn nieuwe stekkie Haha!

Enne, als je morgen gaat rijden moet je maar laten weten hoe laat, kom ik wel even foto's maken, dan ben jij woensdag om 15:00 de klos Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 06:08

Mooie pics! Gefeliciteerd met je digi! Volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde als ik het zo lees, ideaal ding. Enneuh, wij doen onze foto's naar Pixum, echt perfect, we hebben er al verscheidene geprobeerd en deze steekt er echt bovenuit.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 09:42

Sjuimpje schreef:
Super!
Zo te zien heeft je kat zich snel aangepast aan zijn nieuwe stekkie Haha!

Enne, als je morgen gaat rijden moet je maar laten weten hoe laat, kom ik wel even foto's maken, dan ben jij woensdag om 15:00 de klos Tong uitsteken


Ja, dat heeft ongeveer 2 dagen geduurt en ze is nu koningin van het appartement *LOL*.

Ik denk dat ik zometeen ga (na de douche en het ontbijt), een beetje voor de warme middagzon. Dan ben ik woensdag om 15.00 uur bij jou Haha!. Maar er kunnen nu nog maar max. 10 foto's op hoor, dus ik weet niet of je dat al de moeite vindt???

Enne Jurge, thanx Haha!. Ik ben er zelf ook zeeeer content mee Cheese! !

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:52

[quote="Anoukie]Ik denk dat ik zometeen ga (na de douche en het ontbijt
![/quote]

Gussie ben je nu al op Scheve mond

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 09:56

sarabande"]
[quote="Anoukie schreef:
Ik denk dat ik zometeen ga (na de douche en het ontbijt!


Gussie ben je nu al op Scheve mond
[/quote]

Jaaaa Schijnheilig Haha! heerlijk vakantie *LOL*.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:02

Solide schreef:
bij Kruidvat kan je ze altijd nog af laten drukken en mijn ervaring erin is super goed, beter dan van een gewone fotocamera!!! Cheese!


jep das waar!!! (k werk bij de kruidvat Haha! ) Als je normale foto's daar afdrukt zijn ze 15 cent per foto en als je ze digitaal afdrukt zijn ze een paar cent duurder, maar de kwaliteit is super goed!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:08

[/quote]
Ik denk dat ik zometeen ga (na de douche en het ontbijt), een beetje voor de warme middagzon. Dan ben ik woensdag om 15.00 uur bij jou Haha!. Maar er kunnen nu nog maar max. 10 foto's op hoor, dus ik weet niet of je dat al de moeite vindt???

Enne Jurge, thanx Haha!. Ik ben er zelf ook zeeeer content mee Cheese! ![/quote]

Voor foto's hier op bokt of gewoon voor op internet kun je gerust de kleine resolutie pakken.
Kun je meer foto's op je kaart kwijt en ze zijn niet zo zwaar om te laden
Veel plezier met je camera Cheese!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 10:14

Dank je voor de tip Freckles, welke resolutie kan ik dan het beste pakken? Er zijn er nl. meer en ik wil ook geen smurfen foto's Haha!.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:06

Gefeliciteerd!!

Ik moet ook een nieuwe hebben die van mij is niks waard

Veel plezier met je digi! Doei, doei

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:08

Ik ga vrijdag naar een camera kijken. Een hele dure digitale spiegelreflex (canon eos 10d). Het is wel een rib uit mijn lijf, maar dan heb ik ook wat.
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke lenzen ik erbij wil. Dus waarschijnlijk komen er in de loop van volgende week weer allemaal foto's aan van mijn bijrijdpaardje.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:45

Anoukie schreef:
Dank je voor de tip Freckles, welke resolutie kan ik dan het beste pakken? Er zijn er nl. meer en ik wil ook geen smurfen foto's Haha!.


Voor op internet is de resolutie van 640x480 groot genoeg dan heb je nog een mooi formaat foto alleen niet zo zwaar.Afbeelding
helaas een kruisje

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 18:12


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:41

Sluit me aan bij Jessica, ik heb mijn Canon 10D binnen en ga vanmiddag hopelijk bij Tamoor (op een fjord ) foto's maken Lachen!
Toestel is een mooie vervanging van 3 jaar niet op vankatie "een rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat". 28-105 USMII lens hier trouwens.

Belker

Berichten: 15253
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:45

Ik heb deze. Is al een oudere camera, maar super fijn. Ondanks de 2.4 mega pixel, zeer goed resultaat en heel scherp.
CCD sensor 1/1.7-inch Super CCD, 2.4 miljoen
octagonale Super CCD pixels
Bestandsgrootte 4.3 miljoen pixels (2400 x 1800),
1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Bestandsformaat Ongecomprimeerd TIFF-RGB
JPEG (Exif) met 3 compressie niveaus

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:57

Ik heb er laatst ook 1 gekocht , nu moeten jullie niej naar details gaan vragen , haha , maar hij doet het heel erg goed , en k heb al veel leuke fotos van mijn verzorgpaardje gemaakt (en van een hele boel andere dingen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot, xxIsaa en 35 bezoekers