Knie op slot bij shetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Knie op slot bij shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 09:52

Ik heb 2 shetland merrietjes van 1 jaar oud.
Ze zijn hun 1e jaar slecht bekapt en dat ik ze kreeg stonden ze heel erg lang op hun hoeven. Nu staan ze netjes maar hun achterknietjes slaan op slot. Kan dit ervelijk zijn ?
Ik wil er eentje over 1 maand meenemen naar de keuring maar bij haar lijkt het de laatste tijd steeds erger te worden.
Kan ik hier nog iets aan doen , anders moet ik de keuring afzeggen ?


Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:42

Dit is een shettenkwaal. Ik heb ook een mini-shet met hetzelfde probleem (hij is nu 4). Het probleem zit m in slappe gewrichtsbanden, die kun je versterken met behulp van injecties. Moet je je dierenarts maar eens naar vragen. Die van mij is twee keer gespoten, en het is nu veel minder. Heel af en toe gebeurt het nog wel eens, maar voorheen zat zn knie meer wel op slot dan niet. Of je ermee naar de keuring kunt, kan ik je niet vertellen. Als die knie constant op slot staat, lijkt me een keuring geen goed plan. Overleg eens met je DA, die kan je er vast meer over vertellen. Succes !

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:59

veel rechtuit wandelen maakt de banden om de knieen ook wat sterker.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:36

laat de dierenarts er naar kijken en vraag hem om advies

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:12

Niet meteen beginnen met die troep erin te laten spuiten hoor!
Vaak gaat het vanzelf over als je veel wandelt (zoals al gezegd is), en als hij over een paar jaar eenmaal echt aan het werk gaat, dan zie je het misschien nooit meer.
Sowieso, als je cortico-steroiden gaat spuiten, moet hij al in training zijn, anders haalt het nog weinig uit.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:17

Onze shet heeft het ook.Nu hij iets meer aan het werk is,wordt het al minder.Wat ik wel gedaan heb is hem niet meer in de groep buitengooien.Hij staat nu lekker rustig met een merrietje.Als hij met een paar andere ruintjes buiten staat,zijn ze vaak met elkaar aan het rotzooien.Als hij vaststaat zet ik hem een paar pasjes achteruit en dan springt de knie weer los.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:38

volgende keer met bekappen even aan de hoefsmid vragen of die haar daar op wil corrigeren ,vaak is recht binnendoor zetten al voldoende
tot 3 jaar kan nog vaak voorkomen, na 3e jaar kan er een kleine operatie aan verricht worden
maar meest als ze wat gaan werken en de banden sterker worden is vaak over is mijn ervaring ermee .


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:29

Shar heeft het ook en ben vandaag nog bij de VA geweest (voor iets anders) maar hij moest lange rechte stukken lopen en het liefste door een beetje mul zand, dan train je de spieren

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chrizta, Googlebot, Nicole288, ramasso en 16 bezoekers