Licor komt al snel!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Licor komt al snel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 19:59

IK heb vandaag nog met de transporteur (Gelissen) gebeld, en het is nu zo goed als zeker: Licor wordt vrijdag in Ronda opgehaald en dan is hij bij mij thuis al op zondag!!! OK dan! (woehoew, nieuwe smileys!!)

Ik had nooit gedacht dat het zo snel ging gaan... De stal is nog niet helemaal in orde, maar dat moet dan maar als hij hier al is.

Ow ja, nog even een vraagje; Licor staat in Spanje wel buiten, maar het gras is er natuurlijk helemaal anders, minder eiwitten e.d. Ik zou hem graag op termijn altijd willen buitenzetten (zoals bij Adri). Hoe moet ik het opbouwen? Beginnen met een halfuurtje? Een uurtje?

IK ben iig superblij dat ik volgende week rond deze tijd een paard heb waar ik elk moment van de dag naar toe kan gaan!!

Wacht... nog even een nieuwe emoticon Ik zal Cheese! foto's maken van zijn aankomst!!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:22

Spannend hoor! Echt een gaaf beest . Ooit...ooit komt er ook een Spanjaard Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:12

Ik vroeg het me net af, hoe zou het toch met Licor gaan Knipoog
Maare gaan ze dat in 2 dagen rijden? snel hoor.
Over het gras? ik zou hem laten wennen als het gras niet zo rijk en zeker niet zo lang meer is, Spaanse paarden zijn nogal gevoelig, maar als je een "arm" landje hebt is het natuurlijk ideaal voor hem

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:21

Gaaf zeg dat hij zo snel al komt!
Veel plezier met hem als hij er is Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:32

Gaaf! Ben echt reuze benieuwd! Haha!

En net zoals eerder gezegd, bouw langzaam op (of laat het eerst nog eens een keer maaien en zet hem er dan op) dan is er niet zoveel te eten en hoef je ook niet zo bang te zijn dat hij wat oploopt ... zou immers zonde zijn Scheve mond Knipoog

Ik verwacht een berichtje als hij in ons kleine apenlandje is, en natuurlijk ook een hele hoop foto's! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:44

Fijn dat hij al zo snel komt.
Even doorwerken en dan is die stal ook zo in orde
Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 11:19

cloris schreef:
Ik vroeg het me net af, hoe zou het toch met Licor gaan Knipoog
Maare gaan ze dat in 2 dagen rijden? snel hoor.
Over het gras? ik zou hem laten wennen als het gras niet zo rijk en zeker niet zo lang meer is, Spaanse paarden zijn nogal gevoelig, maar als je een "arm" landje hebt is het natuurlijk ideaal voor hem


Ik vind het precies ook nogal snel, maar ik denk dat het eerder van de route afhangt die ze nemen en van hoeveel paarden ze moeten ophalen hoe lang ze erover rijden. Licor is misschien de laatste in de rij, en dan rijden ze rechtstreeks door naar Belgica.

Ik meen mij te herinneren dat Suevo (v. Dinkeygirl) ook op een vrijdag werd opgehaald en dat hij normaalgezien ook al zondag in Nederland ging zijn. Maar omdat er toen nog wat extra paarden moesten worden opgehaald en wegens het vervoerverbod voor vrachtwagens in Frankrijk op zondag is hij dan later aangekomen. Dacht ik toch... Verward

Over de weides: we hebben onze weides in juni gehooid, maar nu staan ze wel weer wat hoger. Ik denk niet dat we ze nog afgemaaid krijgen voor zondag. Maar het land is dit jaar niet bemest dus vet is het gras zeker niet. En de weide waar hij eerst in zal staan (aan de stal), bestaat meer uit onkruid dan uit gras.
Ik hoop dat het goed gaat...

Blond

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:58

wat leuk voor je, heb toen je topics gevolgd toen je nog zoo aan het twijfelen was en wist niets van deze beslissing maar erg leuk en veel plezier met hem

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:49

Wat leuk dat hij al zo snel komt,
SPANNEND!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:46

Idra"]
[quote="cloris schreef:
Ik vroeg het me net af, hoe zou het toch met Licor gaan Knipoog
Maare gaan ze dat in 2 dagen rijden? snel hoor.
Over het gras? ik zou hem laten wennen als het gras niet zo rijk en zeker niet zo lang meer is, Spaanse paarden zijn nogal gevoelig, maar als je een "arm" landje hebt is het natuurlijk ideaal voor hem


Ik vind het precies ook nogal snel, maar ik denk dat het eerder van de route afhangt die ze nemen en van hoeveel paarden ze moeten ophalen hoe lang ze erover rijden. Licor is misschien de laatste in de rij, en dan rijden ze rechtstreeks door naar Belgica.

Ik meen mij te herinneren dat Suevo (v. Dinkeygirl) ook op een vrijdag werd opgehaald en dat hij normaalgezien ook al zondag in Nederland ging zijn. Maar omdat er toen nog wat extra paarden moesten worden opgehaald en wegens het vervoerverbod voor vrachtwagens in Frankrijk op zondag is hij dan later aangekomen. Dacht ik toch... Verward

Over de weides: we hebben onze weides in juni gehooid, maar nu staan ze wel weer wat hoger. Ik denk niet dat we ze nog afgemaaid krijgen voor zondag. Maar het land is dit jaar niet bemest dus vet is het gras zeker niet. En de weide waar hij eerst in zal staan (aan de stal), bestaat meer uit onkruid dan uit gras.
Ik hoop dat het goed gaat...

Blond
[/quote]

Toen ze Piropo kwamen brengen hebben ze er 4 dagen over gedaan, dus 8 uur per dag rijden en dan stoppen tot de volgende dag en op stal. Suevo heeft er ook 5 dagen over gedaan dacht ik en die ging ook snachts op stal (toch?)

Ik zou hem alleen niet gelijk te lang op het gras laten staan, even rustig laten wennen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 22:40

Ja rustig wennen a/h gras ga ik iig ook doen. Morgen gaan we trouwens in de kleine weide (waar hij eerst zal staan) nog een keertje maaien, zodat hij op lekker kort gras komt te staan Vingers aflikken .

Bij Gelissen doen ze het ook zo hoor, om de vier uur stoppen, en om de acht uur uitladen, 's nachts op stal. Suevo ging volgens mij ook 's nachts op stal. Ik weet dat Suevo NORMAALGEZIEN op zondag ging aankomen, want ik was toen nog van plan Mistral te kopen, en Maris had me dan gezegd dat ze zondag gingen aankomen. Mistral dan bij mij. Maar omdat er dus vanalles is tussengekomen zijn er enkele dagen bijgekomen.

Anyway, ik vertrouw er wel op dat alles rustig aan gedaan wordt, ik heb al enkele positieve verhalen gehoord van Gelissen.


Wah! Nog vijf nachten slapen en hij is er gewoon Hyper!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:46

SPANNEND, het is wel een knapperd zeg, ik heb nog even naar je foto's gekeken!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:48

Wauw, spannend hoor! Ga je ook meedoen met de keuring??

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 22:52

Dat zie ik nog wel. In september is het keuring in Oud-Heverlee (dicht bij mij thuis) van het Belgische PRE-stamboek, en daar ga ik zeker kijken. Of ik ga meedoen, weet ik nog niet Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:35

HEEEEEEEEEEEEEEEEEE echt gaaf joh! Das echt al heel snel! Ja ook ik verwacht heeeeel veel foto's en een uitgebreid verslag!! Knipoog
Ben echt zooo blij voor je!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 02:02

Hoop dat je droom in het echt nog mooier wordt dan je ooit kon hopen...
Vergeet niet ook van de voorpret te genieten tot ie er echt is!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:17

Karina schreef:
Hoop dat je droom in het echt nog mooier wordt dan je ooit kon hopen...
Vergeet niet ook van de voorpret te genieten tot ie er echt is!
Jaaa die voorpret.... maar vooral het moment dat de laadplank open gaat en hij daar staat *LOL*

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:41

Oehh, spannend!! Kan niet wachten tot de resultaten van jouw Cheese! er zijn! Vingers aflikken

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 09:41

Voorpret is er al zeker! Maar ook ben ik wel best zenuwachtig... Haha!
Heb ik altijd, ik ben een beetje een stresskip...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:29

wat spannend zeg, kun je nog slapen ???

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:53

Ah wat tof zeg!! Nog een paar nachtjes slapen gheghe.. Haha!
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het aankomend (?!! Haha! ) Fotoverslag!

Groetjes!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:41

Het spaanse 'gras' is wel geel en droog, maar heeft meer voedingswaarde dan het groene, natte gras in Nederland. Inderdaad niet té lang buiten zetten, maar ook een paar plakken hooi (heet hier heno) erbij geven.
Verder geven ze hier veelal geweekte 'cebada' en daarbij de dubbele hoeveelheid hiervan aan 'avenate'. Weet niet hoe dit in Nederland heet, maar ik denk resp. gerst en haver.
Geef je voldoende heno van goede kwaliteit, dan is s'zomers nauwelijks tot geen aanvulling nodig, alleen stro.
Maar goed, ik neem aan dat je gevraagd hebt wat hij hier krijgt, hoe vaak en wat voor bijvoeding en hoe vaak.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:37

Gaaf hoor.. met voer kan ik je helaas niet helpen....

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:14

Huertecilla schreef:
Het spaanse 'gras' is wel geel en droog, maar heeft meer voedingswaarde dan het groene, natte gras in Nederland. Inderdaad niet té lang buiten zetten, maar ook een paar plakken hooi (heet hier heno) erbij geven.
Verder geven ze hier veelal geweekte 'cebada' en daarbij de dubbele hoeveelheid hiervan aan 'avenate'. Weet niet hoe dit in Nederland heet, maar ik denk resp. gerst en haver.
Geef je voldoende heno van goede kwaliteit, dan is s'zomers nauwelijks tot geen aanvulling nodig, alleen stro.
Maar goed, ik neem aan dat je gevraagd hebt wat hij hier krijgt, hoe vaak en wat voor bijvoeding en hoe vaak.


Voilà, weer wat bijgeleerd over het Spaanse gras. Maar hij stond er eigenlijk ook maar een uurtje per dag buiten, dus opbouwen blijft de boodschap.
Verder kreeg hij een soort van sportmengeling als bijvoer, hij werd er nogal zwaar aan het werk gezet. Bij mij zal dat wat minder zijn, dus een normale onderhoudsmengeling zal imo wel voldoende zijn.
Ik zie wel welk effect het allemaal op hem heeft.
Hopelijk wordt hij nu niet zo'n dik bolletje vet als Adri in de zomer Tong uitsteken

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:12

Oh je maakt me heel nieuwsgierig, ik wil foto's zien hoor.