Meagan tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Meagan tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 15:07

Tijdens de Clinic Klassieke Rijkunst van Nelly Abbenes was ook de fotograaf Marcel Knaapen aanwezig. Hij heeft enorm veel foto's gemaakt (zie ook http://www.paardenfoto.nl). Hier een paar van de mooiste foto's van deze leuke en leerzame clinic!

Afbeelding

Afbeelding
Meagan tijdens het loswerken.

Afbeelding
contra-schouderbinnenwaarts

Afbeelding

Afbeelding
Meer oprichting

Afbeelding

Afbeelding
Spaanse Stap

Afbeelding
Braaf!!!
Laatst bijgewerkt door abby op 11-07-03 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:16

Gave aftekeningen heeft hij zeg! Heel apart....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:21

wooooooooooooooooow das echt een vet stoer beest man!!! echt gaaf zo'n koetjes paard, hihi!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:40

Wauw ik ben helemaal weg van jou tinkertje!
Ik vindt d'r echt mooi!
De laatste foto is lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:56

Spaanse pas is grappig, ik weet nog wel dat Nelly dat toen ook deed, volgens mij konden al haar paarden dat Lachen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 16:03

Lovely schreef
Citaat:
Spaanse pas is grappig, ik weet nog wel dat Nelly dat toen ook deed, volgens mij konden al haar paarden dat .


Vast wel! Meagan kan het nog niet zo lang, ik was op deze foto's pas een week met haar bezig onder het zadel, wat feitelijk erg kort was nadat ik het haar aan de hand had geleerd. Nelly was dan ook behoorlijk onder de indruk van de stap die Meagan er al bij maakte.

Overigens is het een goede oefening ter voorbereiding op passage en piaffe omdat ze door het heffen van het voorbeen al meer gaan zitten op de achterhand (zie ook Hinrichs hierover trouwens). Bovendien wordt de schouderbeweging gestimuleerd en dat is iets wat Meagan echt nodig heeft.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:03

Wat een schitterende paarden heb jij zeg! Eerst die Limonero en nou deze prachtige tinker!!
Zo mooi getekend!

:evaw:

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 22:22

Dank jullie wel voor jullie complimenten voor Meagan haar verschijning! Ze heeft het dat weekend als enige merrie tussen veel mannelijk schoon echt super goed gedaan. In vergelijking tot de vorige keer (september 2002) is ze erg vooruit gegaan.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:24

Ik zie dat je dr toch nog goed schoon hebt gekregen Knipoog

ziet er goed uit hoor!!!
Ik blijf haar de mooiste bokt tinker vinden!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:26

wat een mooie tinker!!! Hij is ook heel mooi wit en alles zit er toppie uit hoor! Netjes!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:09

Gave fotos!! en wat heeft Meagan een prachtige aftekening, echt een pracht hoor

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 05:26

wow echt een leuk beest!!

mooie aftekeningen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 07:46

Dat is pas een coole bonte!! Juist straciatella ijs Knipoog
Die spaanse pas is echt Kwijl Wauw!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:50

Echt een prachtige paard! En het rijden gaat precies ook nog heel goed Knipoog.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:23

Ik vind je paard op de foto's vreselijk op de voorhand lopen, maar het is wel een beeldschone tinker
Hoe lang duurde de clinic? Lijkt mij ook leuk om een keer te doen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 20:10

Saar4 schreef:
Citaat:
Ik vind je paard op de foto's vreselijk op de voorhand lopen, maar het is wel een beeldschone tinker
Hoe lang duurde de clinic? Lijkt mij ook leuk om een keer te doen.


Meagan is tamelijk overbouwd èn heeft een wat holle rug. Hierdoor lijkt het ook vaak of ze op de voorhand loopt, terwijl ze dat niet doet. Ik moet er door haar beperkingen in haar bouw wel goed opletten dat ik haar niet lekker laat sloffen op de voorhand, maar dankzij goede oefeningen wordt ze steeds sterker en soepeler en kan ze haar achterhand goed onderzetten.

De clinics van Nelly duren een heel weekend. In dat weekend werk je vier keer met je paard (je rijdt allemaal individueel) waardoor je echt aan iets concreets kunt werken!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:54

bedankt voor de info.
Met bovenstaand probleem heb ik ook te maken want mijn forester is ook licht overbouwd. Zij heeft wel heel erg neiging om te gaan duiken als ze niet aan het werk gezet wordt. Als ze aan het werk gezet wordt kantelt ze wel en brengt ze meer gewicht op haar achterhand. Heel herkenbaar probleem dus. Goed dat je je ervan bewust bent en er ook aan werkt. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:12

abby schreef:
Saar4 schreef:
Citaat:
Ik vind je paard op de foto's vreselijk op de voorhand lopen, maar het is wel een beeldschone tinker
Hoe lang duurde de clinic? Lijkt mij ook leuk om een keer te doen.


Meagan is tamelijk overbouwd èn heeft een wat holle rug. Hierdoor lijkt het ook vaak of ze op de voorhand loopt, terwijl ze dat niet doet. Ik moet er door haar beperkingen in haar bouw wel goed opletten dat ik haar niet lekker laat sloffen op de voorhand, maar dankzij goede oefeningen wordt ze steeds sterker en soepeler en kan ze haar achterhand goed onderzetten.
!


Een paard wat dusdanig overbouwd is en daarnaast een holle rug heeft, en dan ook nog eens een stuwend achterbeen is onmogelijk op het achterbeen te krijgen. Daarnaast denk ik dat je bedoelt een actief achterbeen?

zijn achterhand "eronder" is iets voor een heel ander nivo rijderij. Vanaf Z ga je je paard echt goed laten zitten. Daarvoor heb je ze gesloten. Dat is al knap moeilijk.

En ik denk dat je je moet realiseren dat je met een bepaald ras, die gefokt worden voor heel andere gebruiken, dressuurmatig op L nivo vast loopt.

BTW: vind Meagan verschrikkelijk leuk getekend.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 09:31

Tjsa, die aftekeningen van Meagan zijn inderdaad erg leuk.

Misschien ben ik eigenwijs of zou je zeggen dat ik mijn kop in het zand steek, maar als Meagan inderdaad niet in staat zou zijn haar achterhand onder te laten treden, dan zou ze een aantal dingen die ze nu doet, niet eens kunnen doen.
Ze is namelijk wel degelijk in staat om haar rug te laten bollen en haar achterbenen onder te zetten. Door haar beperkingen in haar bouw gaat het allemaal misschien wat langzamer, maar ik weet zeker dat ze meer kan en beter loopt dan menig L-paard wat ik af en toe op wedstrijden door de baan gesleurd zie worden.
Gelukkig ben ik geen hokjesmens en weiger ik in L of Z te denken. Ik doe de oefeningen met mijn paard die voor haar nuttig en goed zijn en haar helpen sterker te worden en of dat nu een B, L , of Z oefening is, maakt mij niet uit. Zolang Meagan aangeeft dat ze de oefeningen aankan en ook mijn instructie met ons verder kan komen, zie ik het probleem niet in.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:32

Kwijl Werkelijk waar, het kwijlniveau vind ik weer vrij hoog Ilse!
En ze ziet er weer prachtig uit (maar wanneer niet eigenlijk?).
Heb je al een hotelletje+stalletje besproken in Athene voor volgend jaar? Knipoog

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:52

abby schreef:
Tjsa, die aftekeningen van Meagan zijn inderdaad erg leuk.

Misschien ben ik eigenwijs of zou je zeggen dat ik mijn kop in het zand steek, maar als Meagan inderdaad niet in staat zou zijn haar achterhand onder te laten treden, dan zou ze een aantal dingen die ze nu doet, niet eens kunnen doen.
Ze is namelijk wel degelijk in staat om haar rug te laten bollen en haar achterbenen onder te zetten. Door haar beperkingen in haar bouw gaat het allemaal misschien wat langzamer, maar ik weet zeker dat ze meer kan en beter loopt dan menig L-paard wat ik af en toe op wedstrijden door de baan gesleurd zie worden.
Gelukkig ben ik geen hokjesmens en weiger ik in L of Z te denken. Ik doe de oefeningen met mijn paard die voor haar nuttig en goed zijn en haar helpen sterker te worden en of dat nu een B, L , of Z oefening is, maakt mij niet uit. Zolang Meagan aangeeft dat ze de oefeningen aankan en ook mijn instructie met ons verder kan komen, zie ik het probleem niet in.


Het is even om iets aan te geven. Maar een paard met zo'n bouw kan dat gewoon niet, dus ik vraag me af waarom jou instructrice je voor de gek houd. Omdat ze waarschijnlijk geld aan je verdient. Heel hard om te zeggen, maar helaas wel de waarheid. Geloven in iets kan heel goed zijn, mits realistisch!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 12:33

Pipo schreef
Citaat:
Het is even om iets aan te geven. Maar een paard met zo'n bouw kan dat gewoon niet, dus ik vraag me af waarom jou instructrice je voor de gek houd. Omdat ze waarschijnlijk geld aan je verdient. Heel hard om te zeggen, maar helaas wel de waarheid. Geloven in iets kan heel goed zijn, mits realistisch!


Ik geloof alleen wat ik met mijn eigen ogen zie. En wat mijn eigen ogen zien is de realiteit dacht ik zo.
Jij gelooft niet dat een paard met een dergelijke bouw iets kan omdat je altijd hebt aangenomen dat als een paard maar een iets afwijkende lichaamsbouw heeft, het meteen niet deugt voor de dressuur / springen / ... En waarschijnlijk heb je je nooit verdiept in het werken met paarden die iets minder ideaal gebouwd zijn dan equus perfectus. Gelukkig zijn er mensen die dat wel doen en daar ook wel degelijk resultaat mee bereiken. Ik ben blij dat ik deze mensen ken. Dat mijn instructeur en instructrice geld aan mij verdienen door mij te laten geloven dat ik een dressuurtopper onder mijn kont heb, is een beetje een zielige veronderstelling, vind je ook niet?

Los daarvan... mijn paard zit goed in haar spieren, heeft ook buikspieren (dus ze is in staat om haar rug te bollen en te dragen...), zit goed in haar vel, wil graag werken en leren. Heeft geen pijn in haar rug, bekken of benen en ook haar hals en nek zijn niet gevoelig. Blijkbaar doen we met elkaar toch iets goeds met dit paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:57

Denk jij dat ik direct toppers onder mijn kont kreeg? Ik heb heel veel gewerkt met paarden die niet perfect qua bouw waren. Maar de meesten waren wel correct, enkele uitzonderingen daargelaten.

Bonfire is het typische voorbeeld van een niet correct model, maar wel de hoogste prestaties. Je moet je gewoon realiseren dat paarden voor een bepaald doel gefokt worden, en als je er dan andere dingen mee doet dan waar het paard voor gefokt is, dan loop je tegen tekortkomingen aan, die niet te compenseren zijn.

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat mensen niet toegeven dat het paard voor andere doeleinden gekocht is, en dat ze het romantiseren. En dat er mensen in meegaan.


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:26

Pipo schreef:
Denk jij dat ik direct toppers onder mijn kont kreeg? Ik heb heel veel gewerkt met paarden die niet perfect qua bouw waren. Maar de meesten waren wel correct, enkele uitzonderingen daargelaten.

Bonfire is het typische voorbeeld van een niet correct model, maar wel de hoogste prestaties. Je moet je gewoon realiseren dat paarden voor een bepaald doel gefokt worden, en als je er dan andere dingen mee doet dan waar het paard voor gefokt is, dan loop je tegen tekortkomingen aan, die niet te compenseren zijn.

Ik vind het alleen altijd zo jammer dat mensen niet toegeven dat het paard voor andere doeleinden gekocht is, en dat ze het romantiseren. En dat er mensen in meegaan.

Kort maar krachtig gezegd wat jij eigenlijk wil zeggen maar niet in deze bewoording: een Tinker (of ieder ander willekeurig niet sinds generaties speciaal voor de dressuur gefokt paard) is niet geschikt om op hoger dan L-niveau mee te dressuren.
Jammer dat je niet wil inzien dat er wel eens uitzonderingen zijn onder deze paardjes die meer kunnen dan de oefeningen van een L-proefje (hierbij bedoel ik niet specifiek Meagan en Ilse!)

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:29

Ik weet dat er uitzonderingen zijn, kijkend naar bijv de Haflinger van een meisje die bij de hexagonstal rijd. Dat dier is echt goed!!

Maar over het algemeen genomen zijn deze paarden daar niet voor gefokt. Je gaat met een trabantje toch ook niet meedoen aan een formule 1 wedstrijd?

En tuurlijk zullen ze een appuyement kunnen lopen, maar niet zoals de mensen op wedstrijd het graag willen zien.

Ik begrijp niet dat mensen dat niet eens toe durven geven. Je kiest voor een bepaald ras, en dat wil zeggen dat je ook voor een bepaald soort sport kiest. Als ik dan mensen hoor zeggen dat ze met hun tinker, fjord of wat dan ook de ambitie hebben om hoog te rijden, dan vind ik dat je het werkelijk niet begrepen hebt. Vaak na het bekijken irl blijkt dat bevestigd te worden.

Waarom kan je niet gewoon blij zijn met je paard, en kiezen voor de sport waar hij/zij het beste in is!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers