onderbeet bij veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

onderbeet bij veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:13

Vandaag was ik een beetje met myst aan het ouwehoeren, beetje frutten, en tandjes horen daar ook bij.
Dus lipjes open, en ik was niet blij met wat ik daar zag.
De ondertanden staan verder naar voren dan de boventanden en dit sluit dus niet netjes op elkaar aan.
Het zijn niet puur de tanden, het lijkt heel de kaak te zijn. Zal morgen proberen er een foto van te maken.
Ik heb foto's van haar tandjes toen ze 3 dagen was, en toen stond alles netjes op elkaar.
Trekt dit nog bij? Moet ik me zorgen maken (hier worden ze nl op afgekeurd bij ons)
Ze is overigens 3 mnd

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 13:32

*schop*

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:42

Ik heb dit jaar alleen al 2x gezien dat een gebitje wat bij de geboorte duidelijk ondervoorbeet, na een aantal weken bijtrok.
Ook vaak genoeg gezien dat bij de geboorte goed, geen garantie was voor goed blijven......
En alles er tussen in. M'n moeder heeft er nu een die 4 jaar niet goed is geweest, maar nu ineens wel! Dus die kan alsnog voor de keuring.
Het blijft een gehannes, die gebitten bij de mini's helaas.
Op zich dus wel reden genoeg om bezorgd te zijn, maar alleen vanwege het niet opgenomen worden in het stamboek als het zo blijft. Heb er zelf 1 met giga-onderbeet van 11 jaar en die redt zich prima, moet alleen af en toe de bovensnijtanden laten vijlen omdat ze niet in slijting komen en dan dus achter in het vlees van zijn ondersnijtanden terecht komen.

De ellende is dat je er toch niks aan kunt doen, alleen maar afwachten hoe het wordt. En soms dus zelfs wel 4 jaar!