Beste antiklit middel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Beste antiklit middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:07

Mijn antiklitspray (oranje fles Equistar) is op Huilen En aangezien ik een beetje blutterig ben, ben ik op zoek naar een goedkoper antiklitmethode. Als die er is tenminste. In ieder geval wil ik wel eens van deren horen welk middel zij gebruiken en hoe het bevalt.

Mijn paard heeft een staart die heel erg klit. Zijn haren draaien rond en dan krijg je dus een soort rasta plukken. Voor de staart zeggen ze dat het beste is om die zo min mogelijk door te kammen maar als ik het een paar dagen niet heb gedaan is het echt al heel erg lastig om er door heen te komen en die rastaslierten vind ik lelijk om te zien.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:17

Ik gebruik voor Stella equishine. Ook een oranje bus, en ook heel duur, maar het werkt wel.
Wat ze bij ons op stal doen (ik soms ook) is babyolie in de staart spuiten. Eerst verdunnen met water, goed schudden, en spuiten maar. Geen klitten, goedkoop en een glimmende staart. Enige nadeel is dat het wel vet is. (1/2 babyolie, 1/2 water).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:30

STELLAlover schreef:
Wat ze bij ons op stal doen (ik soms ook) is babyolie in de staart spuiten. Eerst verdunnen met water, goed schudden, en spuiten maar. Geen klitten, goedkoop en een glimmende staart. Enige nadeel is dat het wel vet is. (1/2 babyolie, 1/2 water).

Krijg je dan geen mega vieze staart? ALs ze lekker in het zand gaan rollen blijft er waarschijnlijk veel zand en modder in de staart?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:33

Ik heb meestal een spulletje uit Engeland. Dat is een paar euro goedkoper dan Equi-Shine en Equi-Star. Maar als je alleen daar voor gaat bestellen is het natuurlijk niet goedkoper. Het werkt zelfs beter!
Ik gebuik ook altijd gewoon Equi-Shine of Equi-Star, net wat ik gekocht heb.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:18

Ik heb afgelopen keer voor het eerst antiklit van Rapide gebruikt.
Spul is €7.95 en ik kreeg zelfs complimenten voor haar mooie glanzende manen.
Bij haar staart heb ik hetzelfde probleem als jou.
Gaat draaien en is geen doorkomen meer aan.
Ik was het eerst, dan spuit ik wat van die Rapide erin, dat laat ik drogen en als ik dan met een borsteltje er doorheen ga blijft die geen enkele keer hangen.

Werkt dus echt supergoed en valt in prijs heel erg mee.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:20

wasverzachter schijnt ook te helpen, maar volgens mij droogt het haar daar erg van uit

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:22

Ik heb van die glans/antiklit van de boerenbond (welkoop).
Werkt ook goed, en is denk net goedkoper dan equi-shine/star

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:46

Babyolie. Blijft (hoe raar het ook klinkt) niks aan hangen, wordt niet plakkerig of niks.
Eerst wassen, dan in het vochtige haar babyolie kneden. Blijft lekker soepel en klit niet. Na een wasbeurt hoef ik meestal pas na een dikke week weer wat olie in te kneden (in de droge staart). Blijft supergoed doorkambaar, glanst, en ziet er lekker vol uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:51

Hmm, ga ik toch eens uitproberen vanmiddag. Ben benieuwd.
Waarom eigenlijk speciaal babyolie? Heeft iemand ook wel eens andere olie (slaolie, massageolie of olijfolie bijvoorbeeld) geprobeerd?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:54

Nou ik heb al veel geprobeerd, maar het viel allemaal in het niet bij equistar ( aan degene die dat spul heeft uitgevonden)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:58

gewoon wassen. en indien je echt een 'waai'staart wil spuit je der ben effe de naam kwijt; uit een oranje-bus op.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:23

siliconenspray voor sloten e.d.! Echt waar, werkt perfect, kost bijna niets. En het voelt precies hetzelfde aan als equistar, net zo glibberig. Bij de boerenbond te krijgen, en vast ook bij diverse andere zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:29

Lielle schreef:
siliconenspray voor sloten e.d.! Echt waar, werkt perfect, kost bijna niets. En het voelt precies hetzelfde aan als equistar, net zo glibberig. Bij de boerenbond te krijgen, en vast ook bij diverse andere zaken.


Echt??? Dat heb ik laatst voor een paar euro bij de Aldi meegenomen voor mijn fietsketting.

Ik heb vanmiddag de staart gewassen en er olie in gedaan. ben beniuwd hoe het straks is als het is opgedroogd. ALs het niet is was ik de staart morgen maar weer (die vette olie eruit) en doe ik er als het droog is siliconen spray in.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:30

wij gebruiken het al jaren, en nog iemand bij ons op stal!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:35

Ik heb voor mijn pony Canter Coatshine (BoerBond/WelKoop) of een van een ander merk. Ze doen het allebei erg goed!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:40

Ik koop altijd bij het kruitvat of zo een fles anti-klit creme. dit is stukke goedkoper als zo'n fles equi-shine. een deel verdunnen en spuiten maar.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:25

Ik heb sinds kort dat nieuwe van Leovet geloof ik, rider's magic. Ben ik echt super tevreden over!!! Als je het in je handen doet denk je GETVER! dan lijkt het net vette olie, maar als je het verdeeld in je handen en goed door de staart smeert is het echt heel fijn. Het wordt niet zo mega glad als met equistar, maar wel super doorkambaar, en het gaat mooi glanzen! Plus dat het lekker ruikt Lachen...
Ik heb toen zo'n flesje gekocht van zo'n 10 euro?? best wel groot, je hebt ook van die kleinere knijpflesjes die je op kunt hangen, en ik doe er nu al bijna een jaar meer, het gaat zeker drie keer zo lang mee als een fles equistar..

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 20:58

met equistar do eik ok alng ik doe t er niet elke dag in hoor.ik heb nu bijna 2 bussen leeg in meer dan een jaar

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:02

ik heb die witte fles van de boerenbond nou. van grand national, naam ben ik kwijt.
wel best duur, maar zo vaak gebruik ik het niet. Eerst had ik equistar, maar die is een stuk duurder dus daarom heb ik nou deze.