Parttime baan op stal ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Parttime baan op stal ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:50

Tenminste, soms lijkt het er op Haha!.

Vanmorgen was ik druk elders en ik kwam pas in de middag aan op stal. Mijn eigen paard staat smorgens vroeg een paar uurtjes in het land en die had verder vandaag een dagje kalm-an.

Er was vanmorgen een ongelukje gebeurd met een stalgenoot en daardoor hadden de paarden in het grote land niet zoveel water gehad vanmorgen. Iemand vroeg mij of ik dat even bij wilde vullen, want er liep nogal wat in dat land (mijn paard staat dus nooit in dat weiland). Tuurlijk, geen punt en met wat hulp van weer iemand anders even snel 6 of 7 tonnen gevuld.

Terwijl we dat aan het doen waren, bleek een van de paarden een snee te hebben in zijn been. Het zag er niet zo oppervlakkig uit, dus toen maar even de eigenaar gebeld. Eerst geen gehoor, maar gelukkig werd ik snel teruggebeld en werd het allemaal geregeld.

Het paard van degene van het ongeluk was die dag binnengebleven, maar zijn weidemaatje stond vanavond nog in zijn eentje buiten, die heb ik maar even binnen gehaald en er lag al voer in zijn bak. Voor zijn box stond nog een bakje, maar ik wist niet precies hoe of wat. Eigenaar gebeld en die kwam zelf niet aan de telefoon, maar via via ontdekt dat bakje 2 ook gevoerd moest worden (ze zaten gezellig aan de rose en dat was te merken ook).

Tussendoor heeft mijn paard nog even in de bak gespeeld, kwam er nog bezoek langs, is de wond nog geinspecteerd, paard gepoetst, zijn diverse eigenaren gebeld enzovoort, enzovoort. Werd het toch nog laat.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:57

En dat met dat warme weer Tong uitsteken

Kun je daar geen leuk uurtarief voor rekenen? Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:01

Het was inderdaad lekker warm vandaag . Uurtarief? Neuh, dat lijkt me een beetje overdreven, ik doe het wel voor de blije gezichten van de paardjes, mij best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:05

Maar bij jou bij de buitenbak, in de schaduw was het toch wel lekker hoor!! Goede temperatuur, en een lekker biertje! Wat wil een mens nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:07

Pipo, je vergeet het uitzicht op het zeer tevreden rondscharrelende prachtige paard, die met die goudachtige gloed in de zon en die witte snoet en dat geweldige vliegending Lachen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:08

Ik ben in ieder geval blij dat je me gebeld hebt.

Ik was de tweede part-timer Haha! , toen ik Cas binnenhaalde stond er eentje bij het hek die echt geen zin meer had om buiten te staan, dus maar binnengezet: eigenaar gebeld zodat ze zelf niet meer hoefde te komen, maar die had weer afgesproken een ander paard ook binnen te halen, dus lief gevraagd of ik dat ook wilde doen.
Paar minuten later weer de telefoon: wil je hem ook zijn medicijnen geven? en o ja, dan ook zijn medicijnen voor morgenochtend klaarzetten?

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:54

Lovely schreef:
Pipo, je vergeet het uitzicht op het zeer tevreden rondscharrelende prachtige paard, die met die goudachtige gloed in de zon en die witte snoet en dat geweldige vliegending Lachen.


Ow ja.....was ik niet vergeten, alleen vergeten te vermelden!

Von, komt wel goed met Cas hoor, was een redelijk onschuldig wondje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:26

Het wondje van Cas viel inderdaad reuze mee.

Inmiddels ben ik ook als parttime taxichauffeur aan de slag Haha!.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 120 bezoekers