Merrie met hengstengedrag.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Merrie met hengstengedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 23:26

Heeft iemand ervaring met een merrie die denkt dat ze een hengst is en dus bovenop alle merries klimt die ze ziet en als ze voorbij komen ook gigantisch op stal loopt te brullen. Dit heeft ze pas sinds 3 maanden. Met rijden heb je verder geen last.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst



796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:06

Ik ken er eentje die dat doet en dat is een kween. Een paard met geslachtskenmerken van beide geslachten, dus geen functionele eierstokken/baarmoeder, en wel een hoop mannelijke hormonen. Die is onvruchtbaar. Die merrie heeft dat wel al d'r hele leven, dus dat zal het misschien niet zijn.
Ik denk wel dat het iets hormonaals is. Misschien is het de moeite waar om bloedwerk te laten doen? 't is maar net hoeveel last je ervan hebt.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:01

de pony van mijn zus heeft dat ook! het is echt heel irri want ze let niet op of er nog een ruiter op haar zit of op die pony die ze bespringt! wij gebruiken varkenshormonen voor haar en als ze dat krijgt dan is het weer over maar even later komt het dan weer, we weten niet wat het is!!!!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 23:44

Krijgt ze dan misschien Regulate?
Gelukkig is deze merrie gewoon te rijden, zelfs met een hengstige merrie naast haar. Maar al onze paarden zijn nu naar het land maar haar hebben we er niet bij kunnen zetten. Blijven we dus toch met een paard op stal staan. Ik zat zelf te denken of er niet iets op de eierstokken kna zitten waardoor er teveel/te winig hormoon wordt gemaakt.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:04

kan ook komen door cystes op de eierstokken, kun je na laten kijken door de da

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:12

Nou ik ben erg benieuwd wat het kan zijn. Helaas heb ik geen antwoord voor je, ik weet alleen dat het vaker voorkomt. Wij hebben ook een merrie die nogal hengstig gedrag vertoond...

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:33

Mijn merrie heeft dit ook gehad. Het bleek een tumor te zijn op een van haar eierstokken. Als ik me niet vergis was de naam van deze tumor 'granulosaceltumor'. Het zou een tumor zijn die mannelijke hormonen aanmaakt, waardoor ze hengstengedrag gaan vertonen. Bij mijn merrie hebben ze deze tumor operatief verwijderd. Daarna heeft ze (tot nu toe) nog 3 veulens gehad.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:05

ik heb ook nog zo een paardje gekend. dat is heel vervelend. ook nu staat er een merrie in de stal met meer mannelijk hormonen en ze ziet er ook echt hengst uit qua bouw. maar ze kruipt niet op andere merries. ook zal ze nooit gedekt kunnen worden wegens het te veel aan mannelijke hormonen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa, RoxanneJessy, Trendiction en 95 bezoekers