HALVE QUARTER inschrijven voor papieren maar HOE??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

HALVE QUARTER inschrijven voor papieren maar HOE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 19:19

Hai,

Wie weet hoe je een halve Quarter moet registreren in Arizona?
Ik heb sinds kort een veulen gekocht maar heb geen ervaring met inschrijven van een HALF QUARTER merrie.

De moeder van het veulen heeft geen papieren, de vader van de moeder wel en ook de vader van het veulen. Vandaar een HALF QUARTER registratie.

Verward Wie heeft dit wel eens gedaan?

Ik heb alle formulieren, 2 foto's van het veulen (bijde kanten), kopie van de papieren van de vader van het veulen (met extra foto's) en een kopie papieren van de vader van de moeder, namen van het veulen.

Verward Wie kan mij helpen om de aftekeningen van het veulen in het Engels te vertalen en de verdere papieren op te sturen en hoe alles gaat met betalingen enzo??

Ben ik dan ook gelijk lid van een Quarter tijdschrift? en welke is dat dan?

Verward Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Groetjes Anke
Ach gut

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:13

Ik heb de adres enz van de Half Quarter registrar in USA. Ook kan ik U helpen met het vertalen.

Zelfs heb ik ook een half quarter veulen maar heb afgezien van het
registratie ervan in USA omdat het verschrikkelijk duur is en ALLES dat je ervoor krijgt is een A4 'Registration Paper' die nergens iets waard is!
Het is niet in Europa een 'erkende' stamboek dus bij registratie van mogelijke veulens sta je ook nergens.

Ik kan U nu al zeggen dat het beste is om eerst de merrie te registreren om Half Quarter papieren voor haar te krijgen en dan het veulen. Om de papieren van de vader van de moeder op te sturen heeft geen meerwaarden tot de merrie zelf geregistreerd is en de informatie wordt niet vermeld op de registratie papieren van het veulen juist omdat de moeder niet geregistreerd is.

Niettemin wil ik u altijd helpen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:31

Peterina:
Wat heeft het voor zin om eerst de merrie te registreren en daarna het veulen als je eerder zelfs al zegt dat het Half-Quarter register geen toegevoegde waarde heeft, behalve dat je een leuk (duur) papiertje erbij krijgt waar je verder niets mee kunt. Verward

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:32

Ik heb een PB gestuurd naar PETERINA

Maar als ik mn merrie veulen niet laat registreren kan ik later ook geen Quarter wedstrijden met haar rijden toch??
De moeder kan nergens geregistreerd worden (half paint zonder vlekken)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:38

Je kunt toch al geen Quarter rassenwedstrijd starten, want je hebt geen officiële Quarter. Alleen als zowel vader, moeder én veulen geregistreerd staan bij het AQHA mag je een Quarterwedstrijd starten.

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:41

o, wat mag ik dan wel starten? (als ze groot is?) ook niet als je een half quarter stamboek hebt??

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:45

Je mag alleen op de Quarter rassenshow starten met een 100% Quarter waar een officieel papier bij zit. Dus niet met 'halfjes'. Wel mag je 'open' wedstrijden starten, die worden meestal georganiseerd door de WRAN, hieraan mogen alle rassen (open) meedoen.

Wist je dit niet voor dat je dit paardje kocht Verward

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:50

Ik heb me eerlijk gezegt pas in het western 'gestort' toen ik het veulen kocht, daarvoor heb ik wel wat westernlessen gehad.
Toen mijn kwpn-paard overleden was wou ik écht voor western gaan en heb een halve quarter gekocht. (deze merrie dus)

Onwijze wedstrijden wil ik later (als ze groot is..) niet gaan rijden maar een paar is natuurlijk wel gaaf!!!

Ik heb nog niet onwijze quarter-ervaring en hoop op deze TOP-site meer ervaring op te doen (ha, ha)

Weet je toevallig ook vanaf hoe oud ik met haar mee mag doen aan de halter? En mag dat met een halve quarter?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:56

Helaas voor jou is halter een onderdeel wat alleen bij de rassenshows (Quarters, Paints en Appeloosa's) voorkomt. Vanaf veulen tot hoogbejaard mogen ze meedoen Haha! (elk hun eigen klasse natuurlijk).

Wat je wel kunt gaan doen is Showmanship At Halter, dit mag ook vanaf jonge leeftijd. Je moet dan een klein parkoersje lopend afleggen met het paard aan de hand, met een paar kleine oefeningen erin (stilstaan, stapje achterwaarts, draai rechtsom, stukje draf). Het paard moet ook wel netjes vierkant stil kunnen staan.

Je wordt beoordeeld op netheid van de oefeningen en het geheel wordt beoordeeld op voorkomen. Dus netjes gegroomd, leuke kleding etc.

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 21:04

gaaf zeg!!! maar de presieze leeftijd weet je niet?? Maar dat lijkt me een goede oefening voor haar. Ze is nu 4 maanden en moet eerst nog ff groeien en gras eten. (ze heeft geen mamma)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:09

Volgens mij is er geen minimum leeftijd, maar voor een veulen lijkt het me nog iets te jong. Maar een jaarling moet wel lukken hoor, kun je haar al mooi handmak maken. Scheelt later onder het zadel weer.

Overigens zijn er nu ook sommige wedstrijden waar Trail In Hand wordt gegeven. Dat is dus een trailoefening met een paard aan het halster. Hekje door, tussen boomstammetje door stappen, over een zeiltje heen.
Zo kun je de jonkies al aardig wedstrijdmak maken Lachen

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:33

Mijn paardje is een driekwart quarter (ma halfbloed, pa volbloed quarter), en ik heb destijds ook alles uitgezocht voor de registratie. Maar heb er van afgezien omdat het je alleen maar geld kost en je hebt er idd niets aan.... het is alleen leuk en voor de heb. Daar heb ik geen geld voor over dus Haha!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:38

De reden voor het registreren van de moeder is zodat haar naam EN die van haar vader (die wel een AQHA is) op de papieren van het veulen komen!!! Dan heeft het veulen een 3/4 registratie: Vader (volledig) en Moeder's Vader. Als het veulen geregistreerd wordt EN de moeder heeft geen registratie dan wordt zij NIET vermeld op het Registration!!

Kan het veulen niet geregistreerd worden als breeding stock bij de Paint stamboek of is dat alleen bij Appoloosa's????

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:53

Voor showmanship at halter geldt bij de WRAN wel degelijk een minimumleeftijd. Tenminste als je als beginner start. De grens is dan 4 en ouder.

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:55

Niet dat ik het hiermee eens ben, hoor. Ik vind showmanship juist een mooie gelegenheid om je paard kennis te laten maken met wedstrijden.
Ik zou er dus juist voor pleiten om jonge paarden te laten starten.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:58

hoe oud moet je paard dan wel niet zijn om reining te mogen starten bij de beginners Haha!

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:01

Ook 4 ,Jos,grapjas. Nog gefeliciteerd met je superzoon.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:03

dank je wel

maar waarom is die regel Verward

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:18

mehlika schreef:
Voor showmanship at halter geldt bij de WRAN wel degelijk een minimumleeftijd. Tenminste als je als beginner start. De grens is dan 4 en ouder.

Bedoel je dat als je amateur of prof* start dat er dan een andere leeftijd geldt Verward
(*Voorzover dat onderdeel ook voor de prof's gegegeven wordt)

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:33

Dat klopt,sm. Een beginner mag alleen 4-jarigen en ouder starten. Een amateur en prof 3-jarigen na 31 maart van het jaar waarin het paard 3 wordt. Je hebt dan wel de beperking van 4 wedstrijden in dat jaar. Ik zie echter regelmatig dat de WRAN het niet zo nauw neemt met zijn eigen regels...

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 20:05

ok, bedankt voor de reacties
Maar wie heeft er nu een Halve Quarter en heeft haar/hem ingeschreven en kan mij helpen?? Verward

De een zegt dat een half stamboek van een quarter hier in nederland niets waard is maar is dat wel zo? Scheve mond

Wie kan mij nou verder helpen met mn veulentje...???... Ach gut

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:13

Bekijk dit topic eens:
[WN] half quarter registreren

En de een vind een halfquarter papier 'niets waard', de ander vind het leuk als er een 'papiertje' bijzit.
Het is maar net of je het het geld waard vind.
Er worden geen wedstrijden (speciaal) voor georganiseerd en je krijgt ook geen maandblad of zo.
Je betaald alleen dik $30 (geloof ik) voor een A4 wat iedereen in Word kan maken.