Hoevaak per dag laten jullie je hond uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Hoevaak per dag laten jullie je hond uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 18:46

Hoevaak doen jullie dat meestal?
Borstelen jullie je hond ook iedere dag?

Ikzelf laat onze honden maar soms uit....maar vanaf nu ga ik dat iedere dag doen. Moet er zelf ook niet aan denken om heel de dag binnen te zitten en dan ook nog niks tedoen hebben.
Borstelen doe ik 1 of 2 keer in de week.


Liefs Sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:51

In uitlaten ben ik niet zo heel actief, ik doe het in totaal maar 5 keer in een week ofzo Scheve mond

Maar ze komen niets te kort, ze worden 'savonds uitgelaten door mijn vader, en ze gaan iedere zondag naar de bossen, en we hebben een Joekel van een Tuin.

Borstelen doe ik alleen als ze in de rui zijn, want we hebben gewone labradors, dus die hoeven opzich niet geborsteld te worden Lachen



Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:03

Onze hond wordt een keer of 4/5 per dag uitgelaten Lachen

Het leven is een gebakje!

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:13

4 keer per dag.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:14

Op dit moment(in de zomer) twee keer per dag. Lekker naar het bos Lachen
Ik wil heel af en toe ook nog met ze gaan wandelen, maar die twee kun je niet in je eentje uitlaten Haha!
In de winter maar één keer per dag, alleen 's ochtends. Dat vindt Bandit niet zo erg, die blijft liever binnen als het buiten nat en koud is Haha!

Onze honden borstelen is niet nodig, ze zijn kortharig

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:20

Ik doe het niet zo vaak.
Mijn man doet het 's ochtend en voordat hij naar zijn werk toe gaat [om een uur of 14.00]. Ik ga tegen 19.00 uur naar mijn paard en dan gaat mijn hond mee. Eerst laat ik haar nog eventjes uit en dan mag ze de hele avond rovotten met de andere honden van stal. Tegen 22.00 uur ga ik weer naar huis.
Borstelen doe ik in de rui periode wel 2 keer per dag. Anders een peer keer per week. En om de 14 dagen wordt ze gewassen met shampoo en als het nodig is vaker.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:22

's ochtends lekker een dik half uur, terug gekomen thuis even uitrusten en dan een stukje naast de fiets op weg naar de oppas..
Daar wordt ze 1 a 2 keer uit gelaten ( ze is daar van 10 tot 16.00), dan weer stukje naast de fiets. En dan 's avonds nog een lange en korte wandeling..
In het weekend loopt ze eigenlijk hele dagen buiten tussen de paarden, het strand, tuinen en noem maar op Lachen

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 19:33

Wonen jullie dicht bij het bos dan?
Bij ons is het toch een eindje lopen..en dat gaan met een van onze niet. Die heeft het aan dr hart dusja. Maar ik heb nu vakantie dus ik ga smiddags en savonds zie ik dan nog wel.
Hoelang hou ik het vol Tong uitsteken

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:54

Ik laat ze 3 of 4 keer per dag uit. Het zijn dan wel grote wandelingen of we gaan spelen met de bal! Als het erg warm weer is gaan we overdag wat minder lang uit vanwege dat ik bang ben dat mijn Lotje nog eens oververhit raakt door al dat geren.

Ik borstel mijn honden niet, ik pluk ze! De haartjes van de hondjes komen niet goed tussen dus dat heeft geen nut Haha! En met plukken dan komen er bossen vanaf!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:58

Ik heb een jack russel (zie profiel) genaamd fred Haha!

Hij gaat zo'n 4 a 5 keer per dag uit.
Als hij in de rui is, borstel ik hem iedere dag een keertje en anders 1 keer in de week...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:59

onze hond loopt de hele dag los rondom de boederij (1 ha.) en verder laat ik haar niet echt uit...

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:10

ik heb een Jack Russell van 14 en die gaat om 5.30 voor de 1e keer uit, dan om een uur of 10 dan om een uur of 2, 5 uur en half 9 nog een keer, maar dat kan alleen omdat ik vakantie heb! Haha!

Anders zit ie veel langer.

Het is niet veel meer, hij is nogal over de datum helaas Huilen , z'n tanden en kiezen vallen uit, hij is dovig, ziet weinig meer en slaapt veel. Ik hoop dat ie de hittegolf gaat overleven.... Verdrietig

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:17

onze hond gaat om 7 uur standaard plassen en dan weer meteen naar binnen (verder slapen)
Om 8 uur ofzoiets gaat hij wandelen
Smiddags om 1 uur ongeveer nog een keer wnadelen
En savonds om 7 uur nog wandelen (sochtend en savonds krijgt hij voor het wnadelen zijn eten)
Tussen al die tijden door moet hij nog veertig keer naar buiten om plasjes te doen!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:24

's Ochtends gaat mijn hond naar buiten en 's avonds laat weer naar binnen. Hij kan buiten in de tuin, in het weiland en vaak ligt hij samen met de kat in het hooi te slapen bij de paarden.
Overdag wil hij ook absoluut niet naar binnen. Alleen als het in de winter erg hard vriest. Maar dan nog is hij zeker een paar uur per dag buiten.

Als het niet te warm is, gaat hij ook nog 2x per dag mee naar een weiland verderop. Dat is 8 km in totaal en hij loopt dan naast de fiets mee (los). Toch wel een prestatie van een dwergschnauzer Haha!
(een aantal bokkers hebben er meer moeite mee gehad...)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:27

marijeR; onze hond rent achter de kat aan, die dag bang omhoog vliegt....
hoe hebben jullie de hond en kat aan elkaar laten wennen?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:01

Onze honden worden 4 x per dag uitgelaten. Om 8.00 uur, om 13.00 uur om 18.30 uur en om 22.30 uur.
Maar als we weg gaan , kunnen ze gewoon in de tuin en als ze echt moeten dat doen ze het in de tuin, dus dan is er nog geen man overboord.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:26

Onze hond wordt meestal 5x per dag uitgelaten, soms meer en soms (als het dus niet te warm is) ga ik er een eind mee fietsen. Hij kan altijd de tuin in en eten kan hij ook de hele dag door. Hij heeft het denk ik wel goed naar zn zin hier Knipoog

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:31

onze honden gaan 2x per dag naar het bos, en lopen de hele dag in onze tuin te rennen&te spelen

verder wandel ik 's avonds nog weleens een stukje met 1 of 2 honden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Charaz

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:59

Ze worden meestal uitgelaten door mijn ouders, ik doe het ook wel af en toe, borstelen doe ik er eentje en dat is meestal 1x in de week

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:00

Onze hond gaat meestal 4 keer per dag naar buiten.
's Morgens om half 9 / 9 uur een uur ofzo, 's middags om 1 uur/half 2 weer een uurtje, 's avonds zo rond 7 / 8 uur en 's avonds laat nog een keer, dat verschilt van 11 uur tot 1 uur, ligt eraan hoe laat m'n vader naar bed gaat. En in de zomer kan hij overdag altijd in de tuin rennen en doen (mag hij alleen niet plassen in de tuin)

Ik laat de hond niet zo heel vaak uit, 's avonds heb ik niet zoveel zin meestal en overdag zit ik normaal op school. In de vakantie ga ik zo'n 4 keer per week hem uitlaten.

In de winter wordt hij zo'n 2 à 3 keer per week gekamd en in de zomer meestal 4 keer per week, moet eigenlijk veel vaker, hij heeft veel en best lang haar, maar in de zomer zwemt hij veel en dan is het zo lastig kammen als hij nat is (dan jankt ie alleen maar omdat het pijn doet..)

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:33

Onze hondjes gaan 4 x per dag uit waarvan ik er 1 keer per dag mee "loop" meestal neem ik de auto naar het honden uitlaat veld omdat dat voor mij te voet iets te ver lopen is...de andere keren laat mijn manneke de honden uit, 2 x naar het veld en 1 keer (dat is meestal s'avonds voor het slapen gaan) bij de bosjes hier in de straat.

Borstelen doen we niet echt heel veel, zou eigenlijk wel moeten.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:39

Mijn moeder laat ons hondje om de dag uit. Soms elke dag, soms twee maal per dag(als ik ofzo er nog even mee ga wandelen). Maar zij kan overdag in de tuin, zeker met zo'n weer, dan kan de deur open blijven staan(in de winter niet met al die vuile pootjes Haha! dan blaft ze voor de deur).

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:13

missnynke schreef:
marijeR; onze hond rent achter de kat aan, die dag bang omhoog vliegt....
hoe hebben jullie de hond en kat aan elkaar laten wennen?

De hond van mijn ouders heeft toen we hem net uit het asiel opgehaald hadden meteen een haal over zijn neus gehad van de kat. Sindsdien heeft hij ontzag voor alle katten. Maar hij weet precies welke katten van ons zijn en die accepteert hij in huis en in de tuin. Alle andere katten jaagt hij uit de tuin.

Mijn hond is als pup "opgevoed" door een grote kater. Nu is hij gek op onze katten. Hij speelt met ze, slaapt tussen de katten in, alleen laat hij zich het laatste jaar niet meer bij zijn voerbak wegjagen door de katten Lachen
Maar ook alleen onze katten, andere katten jaagt hij van het erf af.

Maar misschien komt het ook omdat bij ons geen een van de katten bang was voor honden. Ook niet de katten die geen honden gewend waren.
We hebben bij de eerste kennismaking (binnen) wel altijd de honden even aangelijnd of iig zo dat we ze even bij de band kunnen pakken als ze wat wild doen.
Vooral mijn hond was laatst bij de kittens wel erg enthousiast en wilde meteen gaan spelen.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:02

1x, de andere 4 keer doet m'n ma het.. Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:35

ik laat jari 3x per dag uit en ze gaat vaak mee naar stal.
Smorgens voor het werk en dan na het werk en dan nog voordat ik naar bed ga. Nu heeft mijn hond een super blaas en mocht ze eerder willen vraagt ze dat zeeeeeer duidelijk.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annelieke92, Clmr, Eefje_Sammy, Emmaa_92, Exorcizamus, Pferdchen, rider, YandexBot en 162 bezoekers