Springen in het land

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Springen in het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:32

Hallo

Even een vraagje:


Ik wil vandaag gaan springen in het land.
Maar mijn pony heeft dus geen ijzers.
Kan ik dan wel springen, het is bij ons vrij droog en het gras is kort.

i.v.b met uitglijden?

Gr Priscilla

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:06

Ik spring ook weleens op het land, maar dan zet ik mn hindernis op een kaal stuk neer waar geen gras ligt bij de sprong. En ik spring alleen als het land kurkdroog is en niet te lang, anders niet. De benen van Stella en Pojack zijn voor mij veel waardevoller dan gewoon een keertje springen. Maar die hebben ook ijzers.

Groetjes, Denise.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:40

als je niet zo hoog springt en het gras is droog kan het best...
wij doen niet anders dan op gras springen zonder ijzers(goed, oke, sharir mag niet meer veel en hoog springen, dus ik doe het haast nooit)
maar als het geregent heeft of er ligt dauw dan zou ik het iig niet doen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:26

het kan makkelijk (ik spring wel eens over een slootje van 2 meter breed heel) maar je kan dus best gaan springen!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:16

Ik heb wel parcoursen gesprongen zonder ijzers, het kan dus best als het gras niet nat en glad is. Kijk wel uit met wendingen. bEter blote voeten dan ijzers zonder kalkoenen om mee te springen in het land.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:52

Gewoon gaan springen en zorgen dat je in de wendingen goed je paard begrenst aan de buitenkant: dus buitenbeen en buitenhand niet vergeten te gebruiken. Maar dat geldt eigenlijk altijd. Op blote voeten hebben ze minstens net zo veel grip als met ijzers en proppen hoor. Verkijk je niet op het ontwerp van de hoef, daar is over nagedacht....

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:26

Ik spring altijd op gras zonder ijzers en de hindernissen zijn sinds kort weer iets van 1m hoog. Je moet gewoon uitkijken als er dauw ligt of als het gras erg lang is. Scherpe bochten maken op lang nat gras is geen aanrader......