Konijn en kippen in een ren, kan dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Konijn en kippen in een ren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:21

Mijn vader en ik willen onze kippenren groter maken, we hebben al allerlei plannen en ik vind het wel leuk om een villa voor ze te maken. Onze buurman heeft veel konijnen en toen dacht ik dat het wel leuk zou zijn om er een konijn bij in te doen, maar nu vraag ik me af of dat geen kwaad kan. Kunnen die beesten wel samen? Ik weet nog wel dat kennissen van ons dat altijd hadden, maar ik vraag het toch aan jullie, wie heeft hier ervaring mee?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:24

uhm, bij mijn verzorgpony van vroeger hadden ze een konijn dat de kippen besprong! Dus die hebben ze snel weer uit elkaar gehaald! Haha! Misschien een goed idee om even een kinderboerderij te bellen, misschien hebben zij er meer ervarin mee!

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:25

Oja dat kan ik misschien wel eens doen, het konijn moet de kippen natuurlijk niet verkrachten, komen rare kuikens van!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:28

Hahaha Tong uitsteken

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:00

Gewoon proberen. En ik zou dan wel twee konijnen nemen. Dat is veel leuker voor ze. Lijkt mij wel een leuk idee. Ik zou dan niet de grote nemen. Sommige vlaamen kunnen een klein konijntje dood 'rijen'.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:01

Gewoon proberen. En ik zou dan wel twee konijnen nemen. Dat is veel leuker voor ze. Lijkt mij wel een leuk idee. Ik zou dan niet de grote nemen. Sommige vlaamen kunnen een klein konijntje dood 'rijen'.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 21:03

Ja aan twee zat ik zelf ook al te denken...ik ga er van de week eens goed over nadenken, maar hoop echt dat het kan. Als het niet wil is het niet een heel groot probleem want dan mag hij weer terug naar zijn vorige baasje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:51

ik heb kippen en cavia's bij elkaar zitten.
het gaat redelijk, maar niet geweldig. We zitten erover te denken om de kippen de deur uit te doen omdat vooral de haan toch weleens naar de cavia's vliegt

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:53

wij hebben nu 2 kippen en 1 konijn bij elkaar in een ren zitten
eigenlijk zaten ze met 2 kippen en 2 konijnen, maar het ene konijn hebben we in een appart hok zitten nu (en dat is net wat te klein om er 2 konijnen in te stoppen, dus vandaar maar ff gescheiden).

het is niet zo dat onze kippen en konijnen dikke vrienden zijn, maar ze doen elkaar niets aan.

dat ene konijn hebben we er bij weggehaald omdat het een langhaar was. en de kippen poepten daarop Misselijk. erg smerig dus zo'n kippestrontje in de vacht elke keer.

het andere konijn wat er nog wel bij zit is een korthaar, en die heeft nooit konijnepoepjes in z'n vacht Lachen

ik denk dat als je het wilt proberen, de ren wel groot genoeg moet zijn. anders gaan ze elkaar echt wegpesten. en dat hierboven van ogen uitpikken vind ik wel eng klinken Scheve mond

die korthaar van ons die nu nog bij de kippen zit is trouwens een klein konijntje, de langhaar was wel groot.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:34

Ik zou het niet doen, de konijnen rijden vaak op de kippen, de kippen pikken naar de konijnen en kippen hebben vaak luizen tussen de veren zitten.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:36

Wij hebben altijd konijnen en kippen bij elkaar gehouden, dit ging prima. Wel hadden we een "bovenverdieping", dus een nachthokje en een stok, voor de kippen, waar de konijnen niet bij konden komen. Maar meestal scharrelden de kippen gewoon tussen de konijnen op de grond.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:50

Ons konijn (vlaamse reus x franse hangoor) (groot dus) loopt ook tussen de kippen. Nog nooit geen ruzie meegemaakt.

Ik zou alleen opletten met hanen. Die kunnen namelijk nogal agressief zijn.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 06:25

ik had kippen, konijn (Vlaamse reus) en cavia's in 1 ren zitten, ging prima, er zat ook een poosje een kwartel bij, die probeerde alles en iedereen te wippen, maar ja, daar was ie kwartel voor......

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 13:12

Zo als ik lees heeft iedereen wel een andere mening, maakt het weer extra moeilijk! ik denk dat ik er nog even goed over nadenk en dat ik ook niet een klein konijn aan moet schaffen. Wij zijn ook van plan om voor de kippen een aparte 'bovenverdieping'te maken zodat die rust hebben als ze op stok zitten, voor het konijn maken we beneden dan een binnen verblijf.
Hoop echt dat het goed gaat, maar ik denk dat het gewoon aan de kip of konijn ligt hoe hij/zij over de ander denkt, elk beest reageerd natuurlijk anders.
Maar iig bedankt voor jullie reacties!

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:37

wij hadden op stal ook 2 konijnen en 2 kippen bij elkaar zitten.
ging prima hoor, 1 kip en konijn zaten altijd samen en de andere kip en konijn zaten ook samen Verward
helaas zijn ivm de vogelpest onze kipjes overleden....

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:19

bij mij zat er een cavia, een konijn, kippen, kanaries, parkieten in 1 volière. De cavia zat altijd bij het konijn in zijn nek, toen ie overleed, had het konijn een hele kale nek...... Lovers

Als je de kippen boven zet en het konijn beneden, schijten ze het konijn onder Zij zijn groot en ik is klein!

Die beestjes gaat toch nooit zitten waar jij denkt dat ze moeten Knipoog


Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 21:59

Moritz schreef:
bij mij zat er een cavia, een konijn, kippen, kanaries, parkieten in 1 volière. De cavia zat altijd bij het konijn in zijn nek, toen ie overleed, had het konijn een hele kale nek...... Lovers

Als je de kippen boven zet en het konijn beneden, schijten ze het konijn onder Zij zijn groot en ik is klein!

Die beestjes gaat toch nooit zitten waar jij denkt dat ze moeten Knipoog




haha, je hebt gelijk, denk je dat je een leuk plekje voor ze gemaakt hebt, gaan ze er nooit zitten, is ook met katten zo. Lekkere pluche dure mand voor gekocht, beest licht er nooooit in!

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:17

Wij hebben ook een hele tijd een konijntje bij 5 kippen gehad. Ging hartstikke goed! Ze had zelfs een kippevriendtje echt lief.. Waren altijd bij elkaar in de buurt. Ik denk dat je t gewoon moet proberen. T zal toch per keer verschillend zijn denk ik zo..