links!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 14:53

mijn verzorg pony wil niks met links doen!als ik een volte wil doen snijt ze hem af,ze wil niet door de hoeken, ze wil gewoon NIKS met links! Boos! hebben jullie tips? Haha!


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 16:56

Zweepje in de rechterhand en dan aantikken als je ook de gewone hulp geeft.Na een tijdje lukt het meestal wel.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:51

Is je pony nog jong? Zo ja:
Ik denk dat ie gewoon totaal geen evenwicht heeft en dat ie zichzelf nog echt niet recht kan stellen. Veel oefenen, veel goede lessen en eerlijk en netjes blijven sturen, dan komt het vanzelf goed. Ook in het bos kun je je pony een stuk sterker krijgen, zodat het in de dressuurbak beter gaat.

Is je pony al wat ervarener? Dan:
Moet je gaan twijfelen of het het verhaal hiervoor is, of dat je pony gigantisch aan het klieren is en jou in de maling aan het nemen is.
Overleg daarover met je instructeur.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 18:56

hij is pas vier dus niet zo oud!maar bedankt voor de tip1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:43

Misschien kun je eens gaan longeren.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 00:55

hebben jullie meer tips ik ga vonovond longeren ik hoop dat het helpt!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:13

Tja, je moet niet verwachten dat je het in een paar weken voor elkaar krijgt. In totaal kun je er zo een half jaar tot een jaar mee bezig zijn.
dus: wees geduldig, eerlijk (maar toch streng) en waardeer kleine verbeteringen al.

Longeren kun je goed doen met bijzetteugeltjes (of touwtjes), waarbij je de binnenste iets korter doet.

succes!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 15:18

oh oke, maar hoe moet ik dat met die touwtjes dan knutselen?ik heb namelijk geen bijzet tuigel.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:46

je doet je pony het hoofdstel in, teugels haal je er vanaf.
Longeersingel om (of je zadel). Aan de bitringen doe je twee (stro)touwtjes. Het touwtje aan de linker bitring doe je aan de linkerkant van de longeersingel of aan je zadel. Niet te hoog, ongeveer 50 cm onder de schoft.

Aan de rechterkant doe je dat net zo.

Als je nou bijvoorbeeld op de linkerhand gaat longeren, dan doe je het linkertouwtje (de binnenste) 10 cm korter. Op de andere hand, het andere touwtje korter.

Heel makkelijk dus, als je m'n uitleg hebt begrepen... Maar let op! Je hebt snel de neiging om de touwtjes te strak te doen. Dat is niet goed. Het is niet de bedoeling dat je je pony in de krul trekt.

Als je niet precies weet hoe lang de touwtjes moeten, dan kun je ze beter eerst langer zetten en later kijken of ze korter of niet moeten.

Het is de bedoeling dat ie ontspannen gaat lopen en het hoofd de kant op buigt waar ie heen kijkt.
Als je de touwtjes te kort doet, dan trek je hem 'vast'. De spieren verkrampen in de rug en in de hals, en je pony's beweging gaat naar de kl*te...

Veel succes!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:32

tijdens het longeren richting zijn achterhand blijven lopen 'beetje denken aan mennen', dan krijgt hij minder kans om om te draaien, omdat je hem dan van achter weg drijft. Zodra je teveel richting zijn hoofd gaat dan krijgt hij kans om zijn achterhand weg te draaien.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 23:50

ja maar de tuigels kan ik er niet af halen ,heb het al wel is geprobeerd maar de tuigels zitten hier anders dan in nederland.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:54

dan leg je er toch een knoop ofzo in!!!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 16:32

oke bedankt!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 17:08

Of je draait de teugels een paar keer, onder zijn nek en bindt een teugel mee vast met de keelriem...

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 20:52

oke.hij staat ook wel is voor het karretje, en dan wil die ook echt nooit links lopen!hij is heel irri met links.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 21:14

Misschien is ij heel stijf, wij gingen dan hele kleine slangenvoltes rijden met een doorsnede van zo'n 2 meter, afhankelijk van hoe groot de pony is, goed om je binnenbeen laten buigen, ook proberen kleine volte te maken en dan te vergroten mt je binnenbeen. (allemaal erst in stap hoor...) Dan wordt het rijden door de hoeken en op een grotere volte ook makkelijker voor hem. Pony's worden vaak stijf door het mennen.


Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 23:49

oh oke,maar met rechts doet hij alles heel erg goed en is niet stijf.maar meschien met links is die stijf.ik weet niet .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers