Ruitersportzaak omgeving Eindhoven/Son en Breugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Ruitersportzaak omgeving Eindhoven/Son en Breugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 10:41

Naar aanleiding van [VvdD] Jiha, inkopen gedaan! dacht ik dit topic te starten.

Zoals ik daar al zei, was ik tot voor kort aangewezen op Ruyters in Nuenen omdat ik alleen een brommer en fiets ter beschikking had. Echter, nu met rijbewijs en auto gaat er natuurlijk een wereld voor me open!! Ik wil opzoek gaan naar een ruitersportzaak met meer keuze, goedkopere prijzen, en meer aanbod. Ik had al aan Ingrid van Berlo gedacht, maar ik weet die zo denk ik niet meer te vinden. Ik zal het op stal ook eens navragen aan de mensen, maar misschien hebben jullie nog tips???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:50

Drunens ruiterhuis in Drunen is een hele mooie zaak met een groot assortiment. Ze hebben ook een site: www.drunensruiterhuis.com

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 10:57

Ik als niet Brabander zal dan ff de kaart erbij moeten pakken en zien waar Drunen ligt! Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:22

CVS ruitersport in Eindhoven, gaan wij altijd heen. Of het daar goedkoop is weet ik niet want wij gaan altijd naar die zaak.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:26

xxappiexx schreef:
CVS ruitersport in Eindhoven, gaan wij altijd heen. Of het daar goedkoop is weet ik niet want wij gaan altijd naar die zaak.


ja carin heeft een superwinkeltje!!wel best klein, maar alles is te bestellen en ze is niet superduur!

en verder Kempisch Ruiterhuis in Veldhoven, die hebben heel erg veel!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:30

Het is wel een eindje rijden voor je, maar bij Hypoweert in Weert kijk je je ogen uit. Da's echt groot daar, hele leuke mensen. Of het duur is weet ik zo niet. (als ik in een ruitershop ben, heb ik een gat in m'n hand).

Bij Ingrid van Berlo (in Lierop) hebben ze ook wel veel, maar eigelijk niets aparts. Is ook een vrij kleine winkel, maar wel makkelijk als je snel iets wilt hebben. Hypoweert is meer voor als je echt wilt winkelen.

En dan nog het Brabants Ruiterhuis (in Sterksel). Is vrij groot. Maar wel wat prijzig. Hebben ze wel veel 2e hands spullen.

Ruitersport het Teugelke in Ospel. Ben ik nog nooit geweest, maar ik zie daar altijd advertentie's in staan Haha!

Maar is wel lekker he, als je zelf auto mag rijden. *LOL*

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 15:28

Ik zelf ga altijd naar Veldhoven Kempisch Ruiterhuis, dat is voor jou ook het makkelijkste denk ik. Verder heb je nog oirschot maar ik vind de service daar echt aller belabberst. Um in drunen ben ik 2x geweest vind het te ver weg om zomaar te gaan dus voor jou al helemaal. Dan heb je nog schijndel is ook een paasei eind rijden.

In Veldhoven heb je de beste service en iedereen roept dat die duur is maar hij is niet duurder dan een ander. Ik vind juist Nuenen duur en die mensen zijn ook neit echt aardig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:03

kempisch ruiterhuis zit iets boven CvS in Eindhoven

dekje van BR kostte 45 euro bij Cvs en 49 bij Kempisch ruiterhuis, en sommige dingen zijn ze evenduur, andere net een paar euro duurder, maar de service is wel heel goed, maar dat is ie bij CvS ook!alleen is kempisch ruiterhuis een stukje groter, en dus wat meer keus

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:48

Ja maar CVS wordt hier als goedkoper bestempelt. Ik bedoel in het algemeen genomen vergeleken met oirschot, gareel enzo dan is veldhoven even duur of soms iets minder duur. Oirschot heeft dingen die wel duurder zijn bijv antiklit enzo. Ik heb veldhoven met horselover en divoza vergeleken laatst het ene ding dat ik gekocht had was duurder het andere weer stukjegoedkoper dus al met al kom je op hetzelfde bedrag uit.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 16:51

Tot nu toe hartstikke bedankt!! Als ik weer wil gaan shoppen of wat nodig heb zal ik dit topic er weer even bijpakken!

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:30

He koortje, ik ga ook vaak naar het Kempisch Ruiterhuis. Erg vriendelijke en deskundige mensen daar, denken altijd met je mee. Alleen, en dat heb ik ook al meer gehoord, je moet er niet naar toe gaan als je haast hebt.....snel effe iets kopen lukt meestal niet daar.
En CVS is ook een erg fijn winkeltje, alleen hebben ze vaak net niet op voorraad wat ik zoek...en rij ik dus toch weer door naar Veldhoven.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:41

Peter Verhoeven in Bakel. Hij geeft een hele goede service. Daar kopen wij alles.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:18

Drunen is duur en onsympathiek personeel, Kempisch ruiterhuis vind ik wel meevallen (maar in mijn ogen is daar weinig keus), net als Gareel en CVS. Maar mijn absolute favoriet is Langeraap in Middelrode, kan niemand aan tippen qua prijzen en service. De prijzen in de winkel zijn gelijk aan bv CVS en daar krijg je dan vrijwel altijd 5 - 10 % korting op! Het is wel een rommelige zaak om te zien (vergelijkbaar met CVS) maar ik koop er vrijwel alles (gisteren nog een springzadel Haha!).

wat overigens ook niet slecht is is Emmers in Hamont (Belgie)> Wel een stukje rijden maar een erg grote zaak en goede prijzen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:27

ik ga voor dingen die ik echt heel snel en hard nodig heb altijd naar schijndel. daar ishet niet zo duur en is best groot.
Nuenen is zowieso duur en oirschot ook best wel. In best heb je er ook ergens een als die er nog is, maar dat vond ik niet echt geweldig.
kempisch ruiterhuis vind ik vrij klein, maar wel een leuk winkeltje en cvs is heel gezellig Haha!
je hebt in oirschot trouwens ook nog een dierenzaak waar ze best veel paardenspullen hebben. ad van nuenen heet het geloof ik. Ook niet zo duur.
En idd hypoweert is echt heel leuk! ga ik deze zomer nog een keer naartoe

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:58

Klein Amerika in Hamont-achel, net achter Valkenswaard, in Belgie. Leuk eindje rijden met je auto, zelfs even het buitenland in....Echt niet duur, ze hebben zowel engels al westernspullen. Beetje rommelig maar goedkoop!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 06:21

Jac schreef:
Klein Amerika in Hamont-achel, net achter Valkenswaard, in Belgie. Leuk eindje rijden met je auto, zelfs even het buitenland in....Echt niet duur, ze hebben zowel engels al westernspullen. Beetje rommelig maar goedkoop!


Daar ben ik pas ook geweest. Idd een leuke zaak! En echt niet duur...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 07:50

waar zit die in Hamont? Ik kom regelmatig daar ivm een goede duikzaak maar die ken ik niet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:18

Net wat Lielle zegt: Langeraap in Berlicum.
Het is wat rommelig, maar je kan er (meestal) toch wel krijgen waarvoor je kwam.
Verder ga ik niet meer naar het Gareel (slechte ervaringen daar) en het Drunens Ruiterhuis wordt ook nog wel eens met een bezoekje vereerd, vooral als ze opruiming hebben...
Binnenkort wil ik nog eens naar Oxer toe in Kerdriel, is nieuw en schijnt erg leuk te zijn.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:21

Linda250"]
[quote="Jac schreef:
Klein Amerika in Hamont-achel, net achter Valkenswaard, in Belgie. Leuk eindje rijden met je auto, zelfs even het buitenland in....Echt niet duur, ze hebben zowel engels al westernspullen. Beetje rommelig maar goedkoop!


Daar ben ik pas ook geweest. Idd een leuke zaak! En echt niet duur...
[/quote]

Dat is iid ook wel een leuke zaak, en niet te duur. Maar ff off-topic, ik vind al die dieren die ze daar verkopen zo zielig! Allemaal slecht verzorgd! Lips are sealed

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:19

Je moet ook niet bij de hondjes kijken....al zitten ze er niet heel erg slecht bij , hoor...Maar het ziet er zielig uit...
Ik ga er altijd voor de westernspullen en algemene dingen als hoefvet enzo.
Je moet even door Achel heen rijden en dan zit het (net na de bebouwde kom) aan de rechterkant van de weg. Er staat een groot plastic paard in de voortuin.