wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 20:01

Sjappie heeft van de singel elke keer van die smetplekjes. Door het zweten. Ze heeft nogal een dunne huid.
Wie kan met vertellen wat ik het beste op kan smeren. Deze plekjes trekken veel vliegen aan.

ik hou van mij sjappie


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:04

Misschien moet je een andere singel gebruiken, een zachte? Ik had dit vroeger ook altijd, maar sinds ik Kavalkade neopreen singels gebruik heb ik nergens meer last van. Verder zou ik er gewoon goudsbloemcreme opsmeren. En goed de omgeving insmeren of sprayen tegen de vliegen natuurlijk.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 08:47

iets er onder doen wat het vocht opneemt?en waar ze niet meer door gaan zweten.tja...moeilijk om daar iets op te vinden!

succes

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 08:52

ik heb zelf een singel met gel. Dus zachter kan niet. De singel schuurt ook niet. Het is alleen een reactie op het zweten

ik hou van mij sjappie

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:08

Een absorberende doek onder de singel, dweil bv, absorbeert de nattigheid. Dat is dikwijls net het probleem van die neopreen dingen.


Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:10

Zannekin schreef:
Een absorberende doek onder de singel, dweil bv, absorbeert de nattigheid. Dat is dikwijls net het probleem van die neopreen dingen.


Neopreen absorbeert natuurlijk wel (een gelsingel niet). Iets onder de singel lijkt me ook niet zo handig, gaat snel schuiven en daardoor irriteren?

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:44

Plekje goed dik insmeren met vaseline of uierzalf voor je gaat rijden. Meestal onstaan de plekjes inderdaad bij warm weer door het zweten, ook als je een heel zachte singel hebt.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:14

Zalf wat ze op baby billetjes smeren tegen luieruitslag schijnt heel goed te helpen.

Come over to the dark side, we have cookies!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:19

Kendra"]
[quote="Zannekin schreef:
Een absorberende doek onder de singel, dweil bv, absorbeert de nattigheid. Dat is dikwijls net het probleem van die neopreen dingen.


Neopreen absorbeert natuurlijk wel (een gelsingel niet). Iets onder de singel lijkt me ook niet zo handig, gaat snel schuiven en daardoor irriteren?
[/quote]

Vroeger had je van die schapevelletjes voor rond de singel, dat schuift niet, of een dweil gewoon in een buisvorm stikken.
En: ooit neopreen bandages gebruikt? die worden zeiknat, vreselijk. Heb er wel nog een paar weg te geven als je dat materiaal graag gebruikt Haha! .

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:50

Ik zou er geen uierzalf of iets op smeren, daar word de huid alleen maar nog zachter van en doordat de huid zachter word kunnen de singel plekken nog groter worden. Gewoon laten rusten en voor de vliegen insprayen met anti-vliegen-spul. Als de plekken te erg zijn/worden, tijdje zonder zadel rijden, dat is dan wel zo fijn voor je paard!

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:12

Na het rijden in ieder geval koud sponzen en dit eventueel herhalen met ontsmettingsmiddel (dat niet prikt) erin.... Eventueel een bontje om de singel, maar soms werkt dat juist averechts. Maar eens proberen..... Succes!

pluk de dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Balou_k, Bielsje, ComscoreBot, Gitana, Googlebot, Melzazu, MyWishMax, spiritfleur en 29 bezoekers