Zwart, grijs onderlegd hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Zwart, grijs onderlegd hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 23:53

Mijn fantastische handige knul heeft vandaag mijn gehele Kieffer hoofdstel aan gort getrokken, dus heb ik nu de keuze om of ergens een kopstuk vandaan te halen en de neusriem opnieuw te laten stikken, of een nieuw hoofdstel te kopen...

Nu was ik even in de ruitersport zaak om te vragen hoe en wat betreft het stikken... en zag een zwart met grijs onderlegd hoofdstel... En achteraf vond ik het toch wel erg mooi... Iemand enig idee wat ik bedoel? Anders moet ik dinsdag in mijn lunchpauze maar even langs rijden....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:23

Hmm, die ken ik niet. Ik heb wel hoofdstellen gezien met zilver onderlegd. Die vond ik ook wel mooi.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 00:28

Zilver/goud vind ik persoonlijk een beetje -te- Ik heb liever iets minder opzichtigs Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 01:42

Ik heb hemgezien in mn zoektoch naar een nieuw hoofdstel!
zag er heel mooi&chique uit!maar ik heb toch gekozen voor een zwart luxe Imperial hoofdstel, met een hele chique bewerkte frontriem en dikke aansnoer-neusriem

dat hoofdstel had een gewone gecombineerde neusriem he?geen aansoer geloof ik, maar vond hem wel mooi!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 01:44

Ik ben niet zo van de aansnoer... maar ik vond hem er ook wel mooi uitzien... Enig idee wat het merk was/waar je hem gezien heb/wat het kostte?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 01:48

ik heb geen flauw idee meer! geloof bij ruyters voor ruiters in Nuenen, of bij het Kempisch ruiterhuis in Veldhoven, dacht van kieffer of imperial(kan er ook helemaal naast zitten!) en tegen/rond de 100 euro

ik vind voor mijn paard een aansnoer mooier, niet dat ik zn hele mond dichtsnoer hoor!maar had eerst een gewone, die sloopte hij, toen een losse aansnoerneuriem gekocht want ja om na 2 mnd weer een nieuw hoofdstel te kopen was ik niet van plan, en dat staat hem heel chique, dus toen ik dit jaar toe was aan een nieuwe hoofdstel werd het er ook een met aansnoer

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 01:52

Ik denk dat ik dinsdag maar even rond ga bellen wat prijzen betreft enzo... Dat wordt dus geen rijlaarzen, maar een nieuw hoofdstel Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:59

haha ik had het geluk dat ik toen jarig was en t hoofdstel + grijs dekje+bijpassende bandages voor mn verjaardag kreeg

maar nu heb ik nieuwe leren laarzen nodig....en kan daar niet mee wachten tot mn volgende verjaardag....dus zal nu mn eigen portemonnee er aan moeten geloven!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:42

Ja, ik heb ook een paar hoofdstellen gezien van verschillende merken in zwart met grijs onderlegd.
Eentje was erg goedkoop (ca. 30 euro) en van een niet al te beste kwaliteit, maar ik heb er ook eentje gezien die er prima uitzag.
Volgens mij was deze van Stubben, maar ik weet het niet zeker meer.
Ik dacht dat de prijs zo rond de 100 euro lag.
Verder heb ik er niet meer naar gekeken, grijs onderlegd lijkt me niet zo super staan bij m'n bijna witte schimmeltje.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 12:59

Ben er ook nog niet over uit of het wel zo fantastisch gaat staan bij mijn bruine ruintje Knipoog

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:14

Oscar schreef:
Verder heb ik er niet meer naar gekeken, grijs onderlegd lijkt me niet zo super staan bij m'n bijna witte schimmeltje.

Dat lijkt mij wel heel stoer staan, je blijft i nde keluren van je paard dan Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:18

Ik wilde eerst toen ik mijn Chetak hoofdstel kocht ook grijs onderlegd, ik vond het echt geweldig grijs onderlegd, helaas hadden ze die alleen nog maar in maat Cob en Pony en ik moest Full hebben.. toen is het dus zwart onderlegd geworden.,..
Maar grijs vind ik nog steeds geweldig staan! Helemaal bij een schimmel!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:20

Grijs vind ik superchique staan bij een bruin paard!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:08

Ik heb een grijs onderlegd hoofdstel, ik ben er ook erg blij mee Haha!
merk is Kavalkade. Staat best bij een bruine hoor, die van jou is meer kastanjebruin.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:32

Ik vind het erg lelijk, het lijtk net of het oorspronkelijk wit is geweest en verkleurd is.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:59

Deze is alelen veel donkerder grijs... zeg maar antraciet... Ik moet een beetje een groot/breed type hoofdstel hebben, omdat die pony van mij zo'n grof koppie heeft... Maarja.. 'k zie wel.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:54

Ik heb zelf ook een grijs onderlegd hoofdstel maar dit was inderdaad vrij goedkoop. Ik vindt het op mijn appaloosa prima staan. Maar op een mijn bruine vindt ik simpel zwart erg chique.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 23:56

Tsja, dat had ik dus, voordat meneer het op 3 plekken kapot rukte... (maar gelukkig was hij zelf nog grotendeels heel)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:34

ik heb ook een grijs onderlegte. Alleen dan het donkere grijs. De leerkwaliteit is niet super dus gebruik ik hem nu alleen voor longeren.
Voor rijden heb ik hoofstel met Kwijl - gehalte ... ik heb trouwens een vliegenschimmel en daar stond dat grijs super!! bij.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:12

Afbeelding

Dit is dus die van Kavalkade, bijna 2 jaar oude foto Haha! het leuke vond ik dat het stiksel ook allemaal grijs is...
Overigens heb ik een zwart-zwart hoofdstel dat mijn favoriet is, samengesteld uit verscheidene merken...
en een Kieffer Silverline.
Hoe sterk het hoofdstel is weet ik niet, hij trekt geen hoofdstellen aan gort, gelukkig. Gaat mij er vooral om dat het leer van fijne kwaliteit is en dat de neusriem mooi sluit zonder dat de gesp tegen de huid komt.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:46

Oscar schreef:
Verder heb ik er niet meer naar gekeken, grijs onderlegd lijkt me niet zo super staan bij m'n bijna witte schimmeltje.


Celine hier op bokt heeft een schimmel met een wit onderlegt hoofdstel. Ik dacht ook dat dat hartstikke lelijk zou zijn, maar ik vind het eigelijk kei mooi.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:21

Renske20 schreef:
Ik heb hemgezien in mn zoektoch naar een nieuw hoofdstel!
zag er heel mooi&chique uit!maar ik heb toch gekozen voor een zwart luxe Imperial hoofdstel, met een hele chique bewerkte frontriem en dikke aansnoer-neusriem

dat hoofdstel had een gewone gecombineerde neusriem he?geen aansoer geloof ik, maar vond hem wel mooi!


Haha, dat meen je niet!! Die heb ik ook!!! (zie topic op ITP!).


Die van IR zijn echt fijn en niet zo opzichtig. Verder zou ik, als ik een grijs onderlegd hoofdstel had, dus alleen nog maar met grijze setjes werken en dat wordt op den duur ook maar saai.