Radisson dochtertje! Maar wat voor kleur??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Radisson dochtertje! Maar wat voor kleur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 20:38

Ik ben vandaag bij mijn instructeur naar het veulentje wezen kijken van een klein weekje oud.
Het is een merrietje geworden, donkerbruikn van kleur met 1 wit voetje LA ze heeft ook een blesje met snebje. Een super chique koppie.

Maar wat is er zo apart aan dit veulen.....??? Ze heeft over heel haar lijf allemaal witte haartjes, haar RA been lijkt wel een schimmelbeen. Maar ze heeft wel pik zwarte manen/staart en is donkerbruin. Wat zal dit voor kleur kunnen worden??? Of is ze gewoon stekelbruin??? Schimmels worden normaal gesproken toch vos of zwart geboren?

Wie heeft er nog meer radisson nakomlingen gezien? Zij is een Radisson x Sit this one out.

Ik heb (nog) geen fotos.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:50

Als ze schimmel zou worden heeft ze witte haren rond de ogen. Zou ze niet zwart kunnen worden? Die worden donkerbruin geboren. Die witte haartjes horen volgens mij bij de veulenvacht.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 00:09

Ze is bij haar ogen pikzwart. Zwarte worden toch muisgrijs geboren?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:29

pfffffff het lijkt de regenboog wel. Tja, bij me veulentje werd ie met (hoogoplopende)witte benen geboren en hij zóu geen aftekeningen hebben, maar nu z'n veulenvachtje wordt gewisseld, heeft ie toch een wit kootje en is ie ook (voor de rest)donkerbruin.
Leuk hé die veranderelijke veulentjes.
Volgens mij kunnen zwartjes ook gewoon zwart geboren worden.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:46

Als 1 van de ouders een schimmel is kan het veulen schimmel worden.
Schimmels kunnen in elke kleur geboren worden bruin, vos, zwart, bont, palomino noem maar op, alleen hebben ze er dan een schimmel-factor bij waardoor de uiteindelijk steeds witter worden.
Maar als 1 van de ouders dus schimmel is kan het veulen ook schimmel worden, zijn beide ouders geen schimmel, dan kan het veulen nooit een schimmel worden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:59

Dat moet ik zien! Heb je er een goede foto van? Ik vind het altijd leuk die veulenkleurtjes, 't kan nog alle kanten op. Eigenlijk zou je de kleur als 'onbestemd' aan moeten kunnen duiden totdat de veulenvacht araf is Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 14:23

Ik zal eens kijken of ik van de week fotos kan gaan maken! Van een afstand lijkt ie gewoon bruin..................maar ja van dichtbij zit er echt wit doorheen.
Radisson is zelf schimmel dus het kan wel een schimmel worden dan!!!! Hahaha zal ie blij mee zijn dat wil ie juist eigenlijk niet! Ik kan het veulen kopen als ik wil maar eerst afwachten hoe ze zich ontwikkelt en ik wil haar nog zienlopen. Ik vind dat als ze dezelfde kleur als paps krijgt zeer mooi hoor!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:27

Klinkt alsof ze stekelharig is!