Dat gejat ook altijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Dat gejat ook altijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 18:15

Waarom kunnen mensen nooit eens met hun handen van andersmans spullen afblijven?! Mijn mooie splinternieuwe hoofdstel met K&K ultra bit eraan is vandaag gejat Huilen

Ik had gereden, Arti afgezadelt, de spullen bij mijn box opgehangen en toen ging ik met Arti naar de wasplaats...kwam terug, hoofdstel weg Huilen Boos!
Vind ik natuutlijk nooit meer terug...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:29

Jeetje dat is echt aso!! Gelukkig kunnen we bij ons op stal alles laten liggen, voordeel van een kleine stal.....

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:38

Wat vervelend zeg!! Boos!
Als je op een manege staat is de kans inderdaad klein dat je hem nog terug vind, op een pensionstal is dat meestal anders, dan kom je je eigen spullen vanzelf weer een keer tegen. Haha! Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:07

das k*t Bloos (zacht gezegd)
Als je hoofdstel zo snel weg is, dan moet haast iemand dat van stal toch gedaan hebben Verward Op wat voor stal sta je?
Ik sta op een stal met 14 andere paarden, waarvan 5 paarden van de stalhouder. Als er dan iets gejat word dan is het makkelijker om terug te vinden, ook omdat je bijna iedereen goed kent. Als je op een grote manege ofzoiets staat.. dan word het al een heel stuk moeilijk!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 20:10

Ik sta op een manege...zaterdags is het altijd wel druk, maarja ik had alles gewoon bij mijn box neergelegd (daar kom je niet echt langs als je niet bij de pensiongasten hoort.)
En alleen mijn hoofdstel is weg, mijn zadel + dekje, cap enzo lag er allemaal nog...
Wel mooi balen alles bijelkaar koste het wel meer dan 100 euro... Huilen

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:19

Jeetje... Boos! wat K U T !!!!
Hoe kan iemand dat nou zomaar doen!!
Bah bah bah!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:20

jeetje... da's balen... Huilen dat is een van de redenen waarom ik blijk ben dat ik niet op een manege sta....

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:40

Eigelijk toch te gek voor woorden toch dat je niet eens meer even wat weg kan hangen, of het is al foetsie..
Inderdaad flink balen voor je!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:12

Tegenwoordig ruim ik ook alles op voordat ik naar de spuitplaats ga! Werden laatste tijd vreemde mensen op stal gesignaleerd, en er is ook al wat diefstal geweest (gelukkig niet bij mij, afkloppen!!!!!!)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:16

Jeetje zeg, kan men er dan gewoon niet van afblijven!! Weet je of er toen vreemden op de manege waren, anders moet je eens doen wat een andere bokker deed toen haar camera gestolen was, gewoon heel saggi doen en maar zeggen dat je hoofdstel weg is Knipoog Misschien helpt het!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 21:28

Ik ga een briefje ophangen in de kantine met een foto van het hoofdstel erbij...wie weet krijg ik hem zo wel terug...

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:33

Bah wat rot! Ik sta op een manège met +/- 100 paarden, maar daar valt het best mee. Als er eens iets verdwijnt heeft iemand het gewoon even gebruikt (bv halstertouw om paard even los te zetten) en duikt het binnen de twee uur terug op :d
-xxx-

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:44

Verrot is dat altijd. Gebeurde op mijn oude manege ook altijd. Mijn cap, zweep, halster, borstels. Van alles ik wel een keer gestolen. Maar ook dingen als zakjes snoep ofzo, die je dan in je tas had zitten. Wat mensen allemaal al niet willen hebben, zucht!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:55

Das echt #$*#$&#*
Je kan dus gewoon niet meer je spullen even ophangen en weg is het! Maar welke dombo doet dat nou? Je kan het op jouw stal al niet gebruiken omdat je het herkent!
Ben blij dat ik op een hele kleinschalige pensionstal sta. Alle spullen liggen open en bloot en er wordt niks gepikt van elkaar. Hooguit geleend (met toestemming) en dan wordt het ook weer netjes teruggehangen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:16

Memuska schreef:
Als er eens iets verdwijnt heeft iemand het gewoon even gebruikt (bv halstertouw om paard even los te zetten) en duikt het binnen de twee uur terug op :d
-xxx-


Dat lijkt me toch ook vervelend hoor.... kan jij het op dat moment toch mooi niet zelf gebruiken.. moet je gaan zoeken waar je eigen spullen zijn!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:25

Bij mijn manege waar ik voor jaren terug reed, werd ook heel vaak wat gejat... Borstels, elastiekjes, zadeldekjes en noem maar op.
Wel verschrikkelijk dat je niet meer even je hoofdstel kan ophangen!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:29

Dat is dus gewoon diefstal! Gewoon aangifte doen en ondertussen zelf je ogen goed open houden.

Halstertouwen endergelijke vind ik een ander verhaal maar nog steeds heel vervelend. Gister paard vastgezet tussen twee touwen. Gaan rijden. Na afloop nog maar 1 touw te vinden. Dit is al het tweede touw dat ik zo kwijt raak. Ook als iemand het even leent kunnen ze het altijd nog terughangen.
Maar goed, een halstertouw is nu eenmaal minder waard dan een hoofdstel (en blijkbaar publiekelijk bezit).

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:08

Ik ken het. Heb een half jaar op een manege gestaan. Was om de twee weken wel de vliegenspray, borstels of m'n zweepje kwijt...

Echt kl*te voor je. Heeft niet iemand het toevallig ergens anders gehangen ofzo?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:53

gadverdamme zeg,ik ben daarom zo blij dat ik niet op een manege sta,altijd dat geruzie,gejat en alles.
ik ken een meisje die op een manege staat die had allemaal nieuwe spulletjes gekocht (zoals shbrakken,bandage's enz.) kwam erachter dat ze de sleutel vergeten was,rent terug naar de auot en rent weer terug naar haar kas (ze had de spullen bovenop gelegt)komt terug en alels weg...
ik sta op een privestalling met ongeveer 35/40 paarden zoiets en ik laat altijd me kast wagenwijd open,overal spullen liggen enz. en nog nooit is er iets gejat bij ons.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:53

Erg!! Ach gut
Zo'n mooi en duur hoofdstel ...
Bij ons in de manege is het ook echt een plaag, 'k leende ff van die dure bandages van iemand, 'k legde ze ONDER de voerbak van men pony, was ff 2 minuten weg om m'n zadel en hoofdstel te gaan halen, WAREN ZE WEG !
Die vriendin natuurlijk kwaad, maar niet echt op mij, ik had niemand in de buurt gezien ofzo ...

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:58

Nou zo'n hoofdstel wordt natuurlijk nooit even voor twee uurtjes geleent.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:26

nou zeg!! wat balen zeg!!!
ik hoop voor je dat je hem op een op andere manier nog wel terug krijgt.. is toch te gek voor woorden! nen je komt idnerdaad niet zomaar langs je stal als je geen pension klant bent Boos!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 01:40

Kijk andermans kast ff na, misschien dat je 'm terug vindt. Dit is echt niet leuk meer, zo kan ik ook wel aan nog wat mooie spulletjes komen Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 06:24

Echt balen, zeg!
Ik zou toch eens rondvragen op de manege. Misschien heeft iemand iets gezien, of heeft iemand een ander met jouw hoofdstel zien lopen...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 08:54

Ik heb een briefje met foto erbij opgehangen op het prikbord...iedereen ziet dat dus de dief kan het zoiezo niet meer zomaar gebruiken op de manege...verder vraag ik idd aan iedereen of ze mijn hoofdstel gezien hebben en of ze misschien weten waar hij is.