waar zijn alle springruiters omgeving rotterdam???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

waar zijn alle springruiters omgeving rotterdam???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 19:39

hoi hoi woon hier nu net 2 weken maar ik vraag me af of het nou echt zo is dat er in zuid holland veel meer dressuur word gereden dan gesprongen??
Verward

kom zelf oorspronkelijk uit het gooi maar daar ligt het volgens mij veel meer 50 50..

maar als er bokkers zijn uit mijn nieuwe regio die ook springen(dressuur mag ook hoor Haha! ) dan ben ik erg geintereseerd in wat kontakt aangezien ik mijn sociale leven hier zeer dringend op moet bouwen

ennuh dan kan je me misschien meteen melden wat hier beetje een leuke spring instructeurs zijn??
want ik rij nu elke week met de trailer heen en weer ...118KM!! Frusty

groetjes ilona


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:15

In Rockanje zit een stal waar altijd een mooi parcours in de bak staat ,
ken ze verder niet maar ziet er springgericht uit Lachen

Misschien daar eens informeren ?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:23

Kom bij ons op stal springen! Simonshaven. Elke donderdag (a.s. niet) is er springles. Om 19 uur beginners, om 20 uur iets minder beginners en om 21 uur B niveau en verder. Ik weet niet welk niveau je springt? Instructeur is erg goed vind ik, maar hoger dan 1.10 / 1.20 wordt er niet gesprongen. KOm een keer meedoen, kosten zijn 10 euro.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 13:29

kijk dat klinkt beter.ik wil wel een keer meerijden bij simonshaven.ik rij zelf b nivo. wanneer zou ik dan langs kunnen komen of moet ik me ff van te voren opgeven?
en die stal in rockanje weet je hoe die heet of heb je een adres?
groetjes ilona

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:06

Ha Ilona ,

geen flauw idee hoe de stal heet , ik rij er heel soms wel eens langs als ik richting het ruiterpad v/h strand ga en afwijk van de Berkenrijsweg richting Rockanje Maasmond/Welkoop.

Ligt tussen grote bloemenvelden een stuk van de straat af , mooi groot houten gebouw met mooie bak warin altijd een schitterend parcoursje staat Lachen

Geen flauw idee ook wat het verder is.

Maar het ziet er aardig serieus spring-gericht uit...
Ik zal eens kijken hoe die weg heet , heb even geen plattegrond / stratenplan bij de hand , vandaar Knipoog

En Het Groene Dak in Rockanje dan ?
(staat wel in telefoonboek)

Ik weet niet hoe het daar tegenwoordig is , maar zit dicht bij Hellevoet en je hebt ook best kans dat daar helemaal geen onaardige spriglessen gegevn worden Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:32

Het valt hier in de buurt idd een beetje tegen qua springruiters. Op Ravensheuvel in Hellevoetsluis hadden ze voorheen ook altijd springlessen (ook voor niet-pensionklanten), maar ik weet niet hoe dat op dit moment zit. Kan het uiteraard wel even navragen morgen (KNHS-wedstrijd), ik ben er dan toch Knipoog .

Ik kan zelf helaas niet meer met alle paarden springen (evenwichtsstoornis), maar ik wil het volgend jaar toch weer eens proberen met Relrite. Op mijn nieuwe stal is ook maar 1 sprong, dus dat wordt ook uitwijken voor een springles.

Waar sta je nu eigenlijk in pension?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:53

Youknowwho heeft ook hier en daar les.Springles bedoel ik dan.Misschien kan je haar eens pb-en of vippie die weet ook wel waar je hier en daar les kan krijgen.Succes

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 16:38

ik sta nu sinds 2 weken bij stal albers in oudenhoorn. maar ben me nu aan het orienteren wat er allemaal hier in de omgeving zit. en tot nu toe kom ik bijna alleen maar dressuur ruiters tegen vandaar ook dit topic Haha!

maar ik ga bij simonshaven ff kijken en afgelopen zondag heb ik bij het groene dak mee gedaan aan springwedstrijd en dat zag er leuk uit maar van een vrouwtje wat daar staat hoorde ik dat er ook veel dressuur is by the way was wel 2e geworden en daar was ik natuurlijk wel super happy mee...zweef er nou nog van Knipoog

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:32

hhaah zegt kim het niet dan??
hier ken ik echt geen een ruiter die echt spring gericht rijd(zeg je dat zo, komt zo lomp uit) er is iemand op reyerbos die springt geloof ik en daar geven de op de vrijdag les..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:14

ilona22 schreef:
ik sta nu sinds 2 weken bij stal albers in oudenhoorn. maar ben me nu aan het orienteren wat er allemaal hier in de omgeving zit. en tot nu toe kom ik bijna alleen maar dressuur ruiters tegen vandaar ook dit topic Haha!


Dat is lekker dicht bij, nog geen kilometer bij me vandaan. Mijn paarden komen een kilometer verderop te staan per 1 augustus, bijna buren die beesies van ons Haha! .

Ben jij er maandagavond ook? Een vriendin van me heeft dan SGW-training bij Albers en ik kom samen met een andere vriendin en mijn vriend ff kijken.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:13

Ik ben er net even langsgehobbeld , de weg met dat springstalletje heet dus de Berkenrijs Haha!

Zijweg van de BerkenrijsWEG *LOL*

Maar ik noemde deze alleen maar omdat dat me meteen te binnen schoot bij de vraag waarmee je dit topic opende , ik heb verder geen flauw idee wat het is daar.....

SGW-training in Hellevoet ?!

Leuk !!

Vertel er eens meer over als je bent geweest , als je wilt

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:11

pmarena schreef:
SGW-training in Hellevoet ?!

Leuk !!

Vertel er eens meer over als je bent geweest , als je wilt


Ik ben drie weken geleden al geweest, wil je dat ook weten Haha! .

Het is een landelijke training voor zover ik het begrepen heb. Ze trainen een keer of drie in Moordrecht, idem in Oudenhoorn en nog ergens in het land. Meestal op maandagavond, maar er waren ook trainingen in het weekend. In Oudenhoorn hebben ze nog maar net een SGW-baan aangelegd, dus daar trainen ze dit jaar voor het eerst.

Is erg leuk om te zien, krijg zelf ook weer kriebels maar ik ben bang dat het er voor mij niet meer in zit .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:29

Ahh, erg he, in deze regio is er gewoon weinig springen, het niveau op wedstrijden is ook veel lager.. (je hoort mij niet klagen hoor Lachen )

Simonshaven is inderdaad oke!! Ik ga binnenkort ook weer eens kijken, ben nu weer in ned en ik wil het springen een beetje bijhouden..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:03

Goh , leuk !!

Is dat ook een baan waar er lol-sprongetjes inzitten om eens te proberen door , zeg , mij en Rena Haha! ?

Of alleen voor klanten enzo ?

Heb altijd al veel kriebels gehad voor zoiets , en Rena is er ook vast wel voor te porren

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:54

pmarena schreef:
Goh , leuk !!

Is dat ook een baan waar er lol-sprongetjes inzitten om eens te proberen door , zeg , mij en Rena Haha! ?

Of alleen voor klanten enzo ?

Heb altijd al veel kriebels gehad voor zoiets , en Rena is er ook vast wel voor te porren


Het zijn verschillende soorten sprongen, incl. waterbak, er zit vast wel wat voor je tussen Haha! . Ik weet alleen niet hoe het zit als je er niet op stal staat, maar ik denk wel dat je er een mogelijkheid moet zijn om er als buitenstaander gebruik van te maken tegen een X-bedrag Knipoog . Ik zal het maandag gelijk eens vragen, ben zelf ook wel benieuwd. Misschien weet Ilona22 het wel?


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:57

Hé sta je bij Albers! Daar staat een vriendin van mij ook. Ze springen daar ook in het weekend en ze hebben een super mooi, nieuw cross terrein. Kom gerust aanwaaien op SImonshaven op donderdag geen probleem. Als je om 21 uur mee wil springen is het wel slim om even te bellen misschien. Website is www.hcsimonshaven.nl en pb me maar voor een telefoonnummer. 17 juli geen springen, 24 juli wel en dan ivm vakantie 2 of 3 weken niet. Daarna weer elke week.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 15:55

volgens mij kan je gebruik maken van de baan mits je ff belt om te kijken dat ie vrij is
en maandagavond ben ik er ook
je herkent me vast wel ben de enige van stal met springzadel Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:16

Ik ben er maandagavond ook! Zonder paard en rijbroek!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:26

Toch wel met een andere broek mag ik hopen Haha! Knipoog

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:28

't Wordt nog een mega boktmeeting op deze manier Haha! . Ik heb ook geen paard bij me maar ik heb wel een (onder)broek aan Tong uitsteken .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 13:25

wel super tof natuurlijk als iedereen komt!! kan meteen me sociale leven opvijzelen hahahaha

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:32

)
loontje schreef:
Youknowwho heeft ook hier en daar les.Springles bedoel ik dan.Misschien kan je haar eens pb-en of vippie die weet ook wel waar je hier en daar les kan krijgen.Succes


Hier Youknowwho . Ik heb op vrijdagavond af en toe springles op manege Hilligersberg, aan de rand van Rotterdam Noord. Dat is een springles voor halfgevorderden en je springt niet zo hoog, maar er wordt heel goed lesggegeven, met veel variatie en Rob weet waar hij over praat. Op maandagavond is daar een gevorderde springles, maar omdat die nogal laat is (half 10 's avonds) is dat een afgedane zaak voor ons. Maar misschien dat ze daar wat hoger springen.

Het springen van Tjo en mij is iig stukken vooruit gegaan (al zeg ik het zelf Schijnheilig ).

Groetjes, Denise

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:02

Ik heb vroeger op manegepaarden gesprongen in Hillegersberg. Andere instructeur. Je moet daar wel even bellen denk ik of je er bij kunt, was altijd best druk. Het is trouwens wel een 20x40 bak. Op Simonshaven is de bak onwijs groot.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, veranadautje en 31 bezoekers