De tweede rit op Treasure

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

De tweede rit op Treasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 12:21

Vanmorgen was het zover. Ik werd wakker voordat de wekker ging, netjes om 7.30 uur. Ik voelde en gezonde spanning! Yes, vandaag mocht ik weer op mijn paardje zitten.

Mijn mannetje ging mee om wat foto's te maken en om het allemaal eens te zien, het is immers ook zijn paard!

We hebben haar uit het weiland geplukt, even geborsteld, even gespeeld met de skippybal en toen opgezadeld. Ik mijn laarsjes aan, mijn haar in een staart en op naar de grote losgooibak.

Eerst even longeren, nette overgangen, een stukje galopperen en ze was er klaar voor. Irma hield haar vast, mijn man gaf een voetje en ik hing weer. Ik ging dit keer wat sneller van hangen naar zitten over en alles was weer goed. Hmm, het zadel bewoog. Wat doe ik met mijn simpele kop Frusty , ik ga gewoon aansingelen zoals je bij een ingereden en volwassen paard doet, maar ze vond het niet erg die beweging, ze kwam gewoon even snuffelen. Ik had het natuurlijk ook gewoon aan Irma kunnen vragen, maar goed, dit kwam niet in mij op.

Stappen maar, eerst liep ze achter Irma aan, ze wilde niet op de cirkel, ze zocht duidelijk de steun van Irma op. Dus longeerzweep erbij en op de cirkel. Lange losse passen werden er gemaakt. Halthouden en weer wegstappen. Het ging enorm goed!

Na een paar rondjes gingen we over in de draf. Nog steeds geen teugels, ik had een touw om haar hals heen en daar had ik houvast aan en daarmee kon ik haar wat tegenhouden. Ze draafde voorzichtig weg. Heel rustig, ze keek wat om zich heen en draafde lekker door. Weer even terug naar de stap en weer in draf.

Heerlijk rustig tempo, ik kon lekker lichtrijden en het voelde alsof ze zweefde. Irma was verbaasd. Ze loopt niets anders als zonder iemand op haar. Lekker los in het lichaam. Wel te zien dat ze nog meer vanuit haar schouder kan bewegen. Treasure vond alles best, ik kon drijven, ze snapt het wel niet, maar ze slaat er niet naar, ze doet niets.

Ik ben zo ontzettend trots op haar. Het gaat allemaal nog zo gemakkelijk!
Morgen mag ze een dag niets doen. Maandag freestylen en dinsdag en woensdag gaan we er weer op. 2 dagen achter elkaar. Dinsdag heel vroeg, dan gaan we in de gewone bak aan de lijn, maar dan kunnen we wat rechte stukken meepakken en dan neem ik ook de teugels in mijn hand. Dit doen we dan woensdag weer, wie weet dan wel zonder lijn. Gewoon even 2 dagen om het even door te trainen.
Daarna... dat zien we wel weer. Als het goed gaat hoeft ze het even 1 of 2 weken niet te doen.

Tot nu toe overtreft ze echt alle verwachtingen. Ze is zo geweldig gevoelig, zo lief, zo afwachtend en zo vol vertrouwen. Ik mag haar niet over de zeik krijgen. Ik moet haar heel voorzichtig aanpakken. Ze mag geen nare ervaring krijgen en geen spierpijn. Zolang we dat doen dan blijft ze op me vertrouwen.

Voor een prikkie heb ik een geweldig paard gekocht! Ze is enorm aan het aansterken. Ze is een stukje voller, ze krijgt wat spieren, ze is wat frisser maar toch ook heel cool. Nu ze beter in het velletje zit is haar achterhand nog sterker geworden...
Ik ben zo blij dat ik van mijn man de kans kreeg om haar te kopen...
En hij is zo blij om mij blij te zien. Mijn glimlach als ik het over mijn trots heb vindt hij geweldig.

Maar zelf is hij ook daper. Hij heeft haar meegenomen uit stal, mee naar het land, heeft stukjes gedraafd en netjes haltgehouden, zelf het land in en haar daar tussen de kudde losgemaakt. Hij gaat de paardenkriebels ook nog wel een keer voelen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:39

Je lot uit de loterij! Lachen
Wat een heerlijk gevoel he, op je eigen paardje zitten en gewoon genieten. Die eerste stapjes vergeet je nooit!

Doe je dappere dame maar een dikke knuf Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:40

gelukkig gaat het goed....ze pakt het allemaal snel op wat ik zo lees....je doet het goed *LOL* ....nog veel suc-6 verder met het inrijden *LOL* Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 12:41

Kom jij zelf mijn dappere dame snel maar een knuf geven Lachen

Ja, het is echt een lot uit de loterij, hoe erg Jan haar ook uit mijn hoofd probeerde te praten.
Volgens mij had jij, als je er 1 uit dat land had moeten uitzoeken, ook haar gekozen. Puur om haar manier van showen. Gewoon een bepaalde aantrekkingskracht!

ZE IS GEWELDIG! Lovers

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:43

Kleintje schreef:
Kom jij zelf mijn dappere dame snel maar een knuf geven Lachen

Ja, het is echt een lot uit de loterij, hoe erg Jan haar ook uit mijn hoofd probeerde te praten.
Volgens mij had jij, als je er 1 uit dat land had moeten uitzoeken, ook haar gekozen. Puur om haar manier van showen. Gewoon een bepaalde aantrekkingskracht!

ZE IS GEWELDIG! Lovers

Ik denk dat ze voor jou inderdaad echt ideaal is.. moet zeggen dat ik haar toen ik haar zag moeilijker had voorgesteld, maar jullie doen het super samen Lachen

We komen binnenkort langs Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:37

Wat leuk dat ze het zo super aanpakt, geweldig voor je meid! Ga zo door, ben heel benieuwd naar verdere verslagen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131838
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:50

Wat geweldig dat het allemaal zo goed gaat !
Wel lachen dat je even aan wilde singelen........ Pling geeft niks, blijkbaar hebben jullie zoveel vertrouwen in elkaar dat zelfs dat al lukt
Nog veel plezier samen !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:12

Leuk zeg! Mooi dat het ze het zo goed doet.
Succes verder!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, pluisje88, shaddy82 en 7 bezoekers