als je 18 bent,van ponyclub naar ruiterclub

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

als je 18 bent,van ponyclub naar ruiterclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 15:27

zijn er bij jullie die van de ponyclub naar de ruiterclub zijn gegaan,omdat ze 18 zijn geworden?
ik ben namelijk net gestart bij de e-pony's,vind het wel leuk,maar als ik bedenk dat ik over 2,5 jaar erbij moet stoppen omdat ik dan 18 ben,vind ik wat minder.
vooral omdat ik ertegen op zie om stel ik ben over die tijd dat ik mischien naar de m over mag gaan,dna ben ik 18 en moet ik stoppen.
bij de ruiterclub wil ik niet gaan,omdat ik net lid ben geworden van de ponyclub,en omdat ik net me lidmaatschap heb betaal van 70 euro,en startkaart.paspoort,meten enz. net betaald heb en dat was 65 euro.
en bij de paarden kom ik een hoop weer opnieuw aan het betalen.
hoe is het bij jullie gegaan?
zijn jullie gestopt?
of doorgegaan bij de paarden,en ging je er dan snel doorheen?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:21

Ik heb bij de ponyclub gezeten toen ik 14 was. Daar ben ik maar een jaar lid van geweest, omdat ik ging verhuizen. Later wel veel verschillende paarden gereden, maar toen ik 18 was kreeg ik de kans om Risco te gaan rijden. Helaas is ie wat kleiner gebleven, maar toch bij de paarden gestart. Bij mij was er dus geen keuze, maar als ik jou was zou ik mooi bij de pony's blijven rijden als het nog kan. Dat gaat toch gemakkelijker dan tussen de paarden.
Ik ben wel redelijk snel door de klasses gegaan, maar wel alles tot nu toe uitgereden. Nu ik in de M zit merk ik wel dat het moeilijker word, maar alles is mogelijk. Ik zou je er nu nog niet druk over maken. Je hebt nog 2,5 jaar!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:47

Bij ons mag je niet meer rijden op de ponyclub als je 18 jaar bent. Ik ben overgestapt toen ik 16 was, toen ging ik paarden rijden.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:24

Ik rijd nu nog bij de pony's. Ik denk dat als ik 18 ben gewoon bij de paarden verder ga, waarschijnlijk ga ik dan voor iemand rijden. Bij ons is het wel fijn omdat de ponyclub en de landelijke ruiters een club vormen, ken nu dus eigenlijk ook alle ruiters van de paarden. En als je bij de pony's M rijd en je gaat met die pony naar de paarden mag je gewoon M blijven rijden hoor.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 21:32

ja dus stel (haha hopen Haha!) dat ik tegen die tijd m zou rijden,dan kan ik dar dus verder mee bij de paarden?
maar als je nou l1 of l2 rijd,moet je dus wel opnieuw beginnen he?
ik weet niet waar we tegen die tijd zijn want we hebben net twee wedstrijden gehad.
maar klopt,ik vind het bij de pony's ook gewoon veel gezelliger en leuker,wat meer van mij leeftijd,ja die zullen er bij de paarden ook wel zijn,maar heb de pony's altijd wat gezellig gevonden.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:25

beautyfull_mickey schreef:
ja dus stel (haha hopen Haha!) dat ik tegen die tijd m zou rijden,dan kan ik dar dus verder mee bij de paarden?
maar als je nou l1 of l2 rijd,moet je dus wel opnieuw beginnen he?
ik weet niet waar we tegen die tijd zijn want we hebben net twee wedstrijden gehad.
maar klopt,ik vind het bij de pony's ook gewoon veel gezelliger en leuker,wat meer van mij leeftijd,ja die zullen er bij de paarden ook wel zijn,maar heb de pony's altijd wat gezellig gevonden.


Als je met dezelfde pony verdergaat bij de paarden mag je starten in de klasse waar je gebleven was, dus L1 pony's=L1 paarden, enz..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:00

ja toch?ik dacht dat je opnieuw moest starten bij de paarden?:D

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:11

mag je dan in dezelfde klasse blijven rijden?? nooit geweten en hou je ook gewoon je winstpunten?

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:40

Hai!

Je mag gewoon in dezelfde klasse blijven rijden, en je neemt de winstpunten die je hebt verzameld bij de pony`s gewoon mee naar de paarden *LOL* .

Groetjes!

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:47

Cool! nooit geweten, ik dacht dat je gewoon overnieuw moest beginnen, dan kan ik rustig aan doen met me pony

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:48

Okee, met dressuur, maar hoe zit dat dan als je met een E wilt springen bij de paarden? Geldt dan de hoogte of de klasse?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 11:14

ik denk dat bij het springen dat hetzelfde is als bij dressuur,alleen is b springen bij de paarden wel wat hoger moet je rekening mee houden.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:13

jah en de afstanden zijn op paardenmaat, dus lastiger voor een pony.

Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:52

je kan dan wel een klasse terug moeten, ze kijken gewoon hoe hoog de hindernissen zijn in de klasse waar je rijdt en je kan dan starten in een klasse met de zelfde hoogte, om het niet nog moeilijker te maken dan het al is.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:29

maar 2 en een half jaar duurt nog ff hoor... Haha! ik zou gewoon nu doorrijden bij de ponyclub en dan over 2 en een half jaar bij de paarden
maar bij onze ponyclub is dat ook zo dat je op je 18e tussen de paarden moet

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:56

Toen ik 18 werd, is mijn startkaart gewoon overgeschreven, ik heb nog steeds dezelfde pony. Dus aan de gegevens is niet veel veranderd. Verder sta ik nu ingeschreven bij de lr en niet meer bij de pc van onze club.
Lessen kon ik gelukkig nog steeds bij mijn oude groepje, aangezien daar al mijn vriendinnen reden en zij er geen moeite mee hadden daar ik daar bleef rijden, ook doordat ik geen groter paard kreeg.
Maarja, als er nieuwe leden bij komen en de groep wordt te druk, dan moet ik als eerste wijken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:13

Bij onze vereniging geldt: ga je vanaf je 18e met je pony bij de paarden verder, dan blijf je gewoon lid van dezelfde vereniging, maar... dan rijd je niet meer voor de PC (ponyclub) maar voor de LR (landelijke rijvereniging). Je moet dan ook een nieuwe startkaart aanvragen en in de paardenlessen mee gaan rijden.

Wat de dressuur betreft rijd je met je pony bij de paarden gewoon door in dezelfde klasse met behoud van winstpunten (dus was je M1+6 bij de pony's, dan ga je vanaf dat punt bij de paarden verder). Met springen ga je verder op dezelfde hoogte: was je M met een E-pony, dan start je L bij de paarden. Je winstpunten houd je wel: M+10 wordt dan dus L+10.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:01

Maar je mag alleen met je pony bij de paarden gaan als ie een bepaalde grootte heeft he?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:07


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:22

Met Kadance ben ik bij de pony's gaan rijden toen ie 4 was, dus ik was 15 of 16, weet het niet meer Knipoog Toen ik 18 werd heb ik heel het jaar tot december uitgereden (werd in september 18) en bij ik bij de paarden in de MI gaan starten, dat reed ik bij de pony's ook Lachen Nu rijden we MII Haha! Met Liberty ben ik toen even gestopt, omdat het allemaal wat snel voor hem ging, dit jaar ben ik hem weer gaan starten in de MII, nog 4 winstpunten en we mogen ZI starten, wat ik bij de pony's al een keer gedaan had, maar had te weinig winstpunten Bloos Dacht er 5 te hebben, maar had er 4 Dromen