nog steeds niet drachtig ! doorgaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

nog steeds niet drachtig ! doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 23:39

Onze merrie ie na de derde keer insemineren nog steeds niet drachtig.
Ze is 3 jaar en 3 maanden en het schijnt maar niet te lukken???
Nu gaan we dit weekend toch maar een slijmmonster nemen om te kijken of er toch niet iets is?
Alles loopt goed bij de merrie, elke 3 weken netjes hengstig , mooi ei, en alles ziet er goed uit en toch nog geen resultaat.
Wie is er ook nog steeds bezig ?

Gr Nadezda


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:49

och wat jammer zeg..
ik kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt, maar de aanhouder wint.

Ik hoop dat je van de test iets wijzer word..

ik wens je heel veel succes met het fokken..

gr Monique


Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:55

ik weet 21 juli of ze drachtig is, ik heb deze week een bloedtest laten nemen (kost ongeveer 25euro) om het progesteron gehalte te meten. Dat is het hormoon wat de dracht in stand houdt en daarvan moeten ze genoeg aanmaken anders gaat het vruchtje verloren. Bij mijn merrie was het te laag (0.7 en de grens is 2) dus ze krijgt dat nu door het voer. Is misschien ook iets om te onderzoeken

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:32

Welke hengst als ik vragen mag? diepvries, verzend, of vers sperma?

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:07

Het kan ook zijn dat het gewoon in combinatie met die hengst niet lukt of dat het sperma van de hengst niet ok is....

Wie is de hengst??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:59

Ja, lastig he? 't Wordt nu ook wel tijd voor 'plan B' zoals ik het maar noem: intensief overleg met je hengstenhouder en dierenarts, eventueel je merrie naar de hengstenhouder toe brengen. Ik wilde dat laatste nooit, maar heb het dit jaar voor het eerst gedaan en kan niet anders zeggen dan dat het me goed is bevallen; vier keer per dag schouwen met een schouwhengst, een stal vol hengstige merries die elkaar aansteken, altijd vers sperma beschikbaar - toch wel handig!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:15

De hengst is Paddox en dus KI. Jammer Nadezda, dat het niet lukken wil. Nog even volhouden! Komen ze bij jou aan huis insemineren?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:01

Jurga schreef:
De hengst is Paddox en dus KI. Jammer Nadezda, dat het niet lukken wil. Nog even volhouden! Komen ze bij jou aan huis insemineren?


Tuurlijk KI, maar daarom kun je nog wel een schouwhengst gebruiken? Die mag toch niks. Haha! Werkt echt hoor!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:57

Nee de hengst is geen paddox maar ferro.
De andere merrie is door paddox gedekt en drachtig maar de 2e wil maar niet lukken.
Ze is al op het dekstation geweest en daar is ze ook niet drachtig geworden en omdat dit een hoop stress met zich mee neemt hebben we besloten dat maar niet meer te doen.
Er staan veel hengsten bij ons op de stal/bedrijf , dus veel schouwen dat doen we ook wel.
Ze doet alles volgens het boekje en er is iedere keer een super mooi ei, en alles lijkt perfect en toch gebeurd er niets.

Overigens had ze gisteren hengstig moeten worden, en vandaag 3 geschouwd maar geen reactie????
Dit is de eerste keer dat ze niet op tijd is ??????

Gr nadezda

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:54

Mijn merrie is nu voor de derde keer gedekt. Vorig jaar voor het eerst en ze was inderdaad op 16 dagen drachtig maar had het voor 1 oktober verworpen. Dit jaar weer gedekt en toen werd ze gescand op 18 dagen en bleek ze zowel drachtig als hengstig te zijn. Dus gelijk Regulate gegeven maar helaas is ze de vrucht toch kwijt geraakt. Vorige maand ben ik gestopt met rijden en is ze weer gedekt. Na 4 dagen zijn we direct met Regulate begonnen en ik moet vrijdag terug voor de scan. Als het dit keer weer niet lukt stoppen we want dan komen we toch wat later in het seizoen en wordt mogelijk onze Spikkel weer gedekt (ben ik het eigenlijk niet mee eens).

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:42

het dekseizoen loopt nog tot 31 augustus, maar het is te hopen dat je haar eerder drachtig hebt suc6

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

alexguusje

Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-02
Woonplaats: omgeving utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:03

wij hebben precies het zelfde met onze merrie vorig jaar is ze drie maanden drachtig geweest en heeft het toen vergooid dit jaar is ze twee keer gedekt en weer niet drachtig tests brachten niets op we gaan het volgende week nog 1 keer proberen

denk na voordat je je paard straft het ligt meestal aan je zelf !

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:13

Als ze nu weer niet drachtig is zou ik tot volgend jaar wachten. En dan vroeg in het dekseizoen beginnen.

Don't dream your life, live your dreams!

valori
Berichten: 467
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:29

Het is mij ook een aantal keren overkomen. Op tijd hengstig maar niets. Dit jaar ben ik gestopt na 2x terug hengsten, de kosten waren te hoog opgelopen en het zag er niet hoopgevend uit (na 16 dagen alweer hengstig en ei weg), opnieuw hengstig spuiten leek me zinloos dus: lekker onder het zadel en volgend jaar zien we wel verder. Het dekseizoen is nog niet voorbij en je merrie wordt iedere keer mooi hengstig, nog 1x proberen, dan zit je nog half juni volgend jaar. Succes.

te koop: 2 oudere zadels VZH zadel JC 18" en Kieffer Bavaria 18"

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:18

Misschien hier een tip.Je moet aan je hengstenhouderij vragen of ze geen verdunner bij willen doen.Sommige merries kunnen daar niet tegen.Heb het ook gehad.Dus dan moet de hele sprong erin.Daar zijn ze meestel niet erg blij mee, omdat ze met 1 sprong wel 6 of 7 merrie dekken.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:29

Toeval, maar een vriendin van mij probeert haar merrie ook drachtig te krijgen van Ferro. Ze gaat het nu voor de laatste (derde) keer proberen. De laatste keer had de arts ook wat sperma laten vallen... ook al zo vreemd.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:39

Ja hier in het Noorden gaat het ook BAR slecht met drachtig worden . Wij hebben 5 merries bij de hengst gehad en nog GEEN 1 DRACHTIG!!! Gisteren hebben we het hele zwikke maar in een vrachtauto geladen en bij de hengstenhouder gebracht!! Misschien dat het nu wel lukt. Bij Horn op het station hebben ze een drachtigheids percentage van 90%. Hier hebben we er 3 heen gebracht. De andere merrie hebben we naar Nijhof gebracht voor Calvados. Thuis hebben we er nog 1 en die gaat onder Indoctro (hopelijk dat dat wel lukt) .


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 21:40

Jel wat toevallig want de afgelopen keer had niet de dierenarts maar de inseminator van het deksation dus een gedeelte van het sperma op de grond gespoten en toen wij het opmerkte , zei hij: dat de merrie vies was en dat het uit de merrie kwam.
NU laten we het ook gewoon door de dierenarts doen en , vandaag is ze hengstig geworden en nemen we morgen een slijm monster.
Volgens de dierenarst is hier geen enkele reden voor maar goed , je moet toch wat.

Tja we proberen het ook nog 1 keer en dan stoppen we ermee, dekosten lopen te hoog op.

gr Nadezda

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:23

De dierenarts die mijn merrie insemineerd had van deze hengst een percentage van bijna 100% in een keer raak. Ook mijn merrie wordt gewoon drachtig maar helaas niet lang genoeg. We waren dit jaar wel vroeg begonnen maar omdat je kan pas weer insemineren als ze weer hengstig is en door de Regulate hou je dit tegen. Hierdoor loop kan je eigenlijk maar 1x in de twee maanden dekken en gaat het seizoen dus erg snel voorbij. En de kosten lopen inderdaad erg hoog op.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 22:22

Nou vandaag slijmmonster afgenomen en als het goed is kijgen we morgen al uitslag.
Ik ga ervan uit dat het goed is ,maar je weet maar nooit.
En dan gaan we op naar ronde 4, mag hopen dat we deze maand wat meer geluk hebben.

Gr Nadezda


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MizzMontana en 125 bezoekers