Moeilijke beslissing genomen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Moeilijke beslissing genomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 21:03

Met tranen die over mijn wangen rollen schrijf ik dit bericht... Verdrietig
Ik heb besloten om Nicole te verkopen. Ik rij gewoon te weinig. Ze heeft zo veel potentie voor de sport, maar ik kan mezelf er niet meer toe aanzetten om veel te rijden. Ik ben ook weer zo moe.
Ik verkoop haar wel alleen aan een super goed tehuis, wetend dat ze het eingelijk niet beter kan hebben als hier, maar ik moet deze pijnlijke beslissing toch maken. Vooral voor Nicole Verdrietig Verdrietig
Ik hoorde wel dat onze overoveroveroveroverbuurman Albert Verlinden nog een paard zoekt Haha! Misschien eens bij hem informeren Haha!

Het is wel de bedoeling om Ulvi aan te houden en die volgend jaar in te rijden.
Het gaat ook gewoon niet lekker met mezelf, en zo wordt Nicole er ook de dupe van.

Ik vind haar zo lief en hou zo veel van haar, toch denk ik dat dit de juiste beslissing is Verdrietig

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:39

Rinske, wat vreselijk jammer, toch goed dat je voor haar kiest, ik neem aan dat dit een beslissing is die je weloverwogen hebt genomen. Veel sterkte en ik hoop dat het ook beter zal gaan met jou, wat er ook ad hand is.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:43

Ik denk id dat het dan de juiste keus is, zeker als het al een tijdje niet lekker zit, je je schuldig voelt dat ze te weinig gereden wordt enz. Wel lijkt het me heel moeilijk, knap dat je het aandurft en aankan.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:12

Ik vind het echt jammer dat je haar verkoopt zoals ik in me Pb al zei. Ik hoop echt dat je een baasje vind die goed met haar om kan gaan en die lekker met haar op wedstrijd gaat!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:46

Wat een prachtig paard!

Moeilijke beslissing, maar vast de juiste Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:27

Wat! vandaag heb je nog zo lief over haar verteld. Ik zag gewoon in je ogen hoeveel je om dat beest geeft.

Als je haar wilt verkopen dan moet je dat doen. Maar ik denk dat je hartstikke goed voor haar zorgt. Als ze lekker op de wei kan staan en af en toe bereden wordt dan is dat toch helemaal niet slecht? Je geeft haar liefde en een goede verzorging. Er zijn veel paarden veel slechter af hoor. Denk dus goed na over deze beslissing. Zodat je er zeker geen spijt van krijgt.

Sterkte met je beslissing.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:34

pff wat een moeilijke beslissing maar ik ben het wel met Heike eens... in de wei en af en toe rijden en een goede verzorging is helemaal niet slecht hoor! en die wedstrijden?? ach joh nlog tijd zat... daar zou ik me niet over druk maken....gun jezelf de rust en de tijd om over deze beslissing na te denken...

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:18

Ik zou er goed overnadenken, nogmaals want ik ga helemaal met Heike mee. Wat maakt het uit dat je paard ook in de sport kan presteren, als jullie het leuk hebben samen dan ist toch ook goed??
En wat ik eigenlijk niet helemaal snap is dat je wel een jong ding aanhoudt om te beleren als je zo weinig tijd hebt, terwijl je een beleert paard wilt verkopen. ZOu ik het toch andersom doen. Maar goed je vroeg neit om mijn mening en ik wens je heel veel sterkte toe met je beslissing.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:50

Wat een moeilijke beslissing Rins! Veel sterkte!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:53

Je kunt zo'n beslissing niet terug draaien en je weet wat je aan je beleerde paard hebt, de andere is nog afwachten....neem de tijd te beslissen!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:06

Jeetje wat moeilijk. Ik ga wel met Heike mee, stel dat je dadelijk spijt krijgt... Dan ben je haar kwijt.
Als je zo veel om haar geeft, dan kun je toch een verzorger zoeken? Die tijd over heeft, en graag je paardje wil verzorgen.
Denk er nog eens over na, ik denk dat je de beslissing te haastig hebt genomen.
Heel veel sterkte!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:25

Ja je zei het al, maar ik kan me je verdriet heel goed indenken. Hopelijk krijgt Nicole een baasje die lekker met haar aan het werk gaat. En vooral dat je het een beetje kan blijven volgen.
Ik zou misschien ook eerder de 2 jarige verkopen, maar je hebt jouw beslissing bewust genomen.
Sterkte en succes met het vinden van een goed tehuis bij lieve mensen.
Maar niet naar een paardehandelaar hoor, dan ben je haar zo uit het oog verloren!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 10:31

Ik heb er al een tijdje over zitten dubben, Nicole moet gewoon vaker gereden worden, als ze zo lang stilstaat wordt ze wat drammerig. Mijn bijrijdster rijdt haar heel goed, maar toch nog wat te weinig aangezien die ook gewoon een fulltime baan heeft met avond en nachtdiensten.
Ik denk dat het gewoon het eerlijkst is tegenover het paard.
En naar een paardhandelaar gaat ze echt niet hoor! Lachen Dan ben ik haar idd zo uit het oog verloren.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:19

Ow jeetje wat moeilijk.Maar je bent echt eerlijk en das echt goed van je!Veel succes en sterkte!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:49

Vervelend dat je haar toch gaat verkopen..ik hoop dat je een goed en lief baasje voor haar vindt die er fijn mee aan de gang gaat.
Sterkte!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:24

Zo te horen heb je er goed over nagedacht. Blijf gewoon bij je besluit. je kent nicole het beste en je hebt het beste met haar voor.

Sterkte hoor!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 02:40

heel erg veel sterkte meid!
Je hebt nog zo leuk over haar verteld na de begrafenis van dorine. En nu verkopen... Wel heel erg jammer. Maar als je er goe dover na gedacht hebt....

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:57

jaa ik vind het ook kei erg hoor rinske Boos! zij was echt lief.. maar als het eventueel nodig is kan ik ook wel komen rijden zo af en toe maja kweet niet of dat een idee is nu je toch zeker van je besluit bent..
ik hoop dat ze een heel goed tehuis krijgt en met misschien een weidegenootje.. dus dat ze het net zo goed heeft als bij jou Lovers
sterkte

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 20:07

Er is misschien een oplossing Lachen , maar die ga ik nog niet verklappen, stel dat het niet door gaat.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:19

ahhhhh Boos! maar als het wel doorgaat moet je het zosnel mogelijk laten weten he Lachen als je mij nodig hebt hoor ik het wel
enne ff over dat dekken je was toch van plan nicole te dekken?? of heb je dat nog niet gedaan?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 20:54

Ze is niet meer hengstig geworden, ik denk dat ze ons heeft horen praten Tong uitsteken
Joyce (andere) heeft nu iig vakantie dus kan de komende week lekker aan de slag Lachen

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:59

oww joyce uit den bosch?? wil ze nu wel weer komen??
of joyce uit gestel?? hehe weet ut nie meer..
en nicole wat een drol is het toch he maar mijn shetje is ook nooit hengstig geweest en nu waarschijnlijk wel gedekt Verward

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:56

Hallo Rinske, ik ken de hele achtergrond niet hoor, maar waarom neem je dan niet nog een bijrijdster erbij ofzoiets?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 18:34

2 bijrijdsters zie ik niet zitten hoor, vind maar weer eens zo'n goede. Er zijn er zat die haar WILLEN rijden, maar niet zo heel veel die haar zo meesterlijk goed kunnen rijden Haha!
En dan heb ik haar eigenlijk alleen voor het kijken, dat vind ik niet leuk, en ik wil ook niet zo veel mensen hier op het erf.
Het is trouwens Joyce uit Gemonde Haha!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:24

er zullen heus wel mensen zijn die goed kunnen rijden, maar die zogoed op nicole rijden weet ik niet.. maar heb je je bijrijdster al verteld dat ze verkocht word? of word ze dat nu niet meer? (omdat je een idee had)