Jippiiieeeee!!! bf komt naar Nederland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Jippiiieeeee!!! bf komt naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 19:44

Mijn lieve Aussie heeft een ticket geboekt en aanbetaald... en arriveert 1 november op schiphol... dus kort daarna gaan we de malle molen in werking stellen bij de IND...spannend!!! Aan een kant wil ik alleen maar vreugdedansjes doen... maar aan de andere kant moet er nog zoveel geregeld worden...hellup!!! Haha! Maar je hoort mij niet klagen... 1 november heb ik hem al 6 maanden en 11 dagen niet gezien dus ik ben zo ontzettend blij dat het gaat gebeuren... maar wel reuze spannend hoor... duimen jullie allemaal even heel hard mee dat ik voor die tijd een huisje vind?!!! Ik heb nu 7,5 jaar wachttijd en eindig iedere keer wel in de top 10 dus... *fingers crossed*... Ik ben al druk aan het bedenken wat voor leuke dingen ik allemaal voor hem kan organiseren/kopen/etc.... Haha!


Belker

Berichten: 15251
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:57

Denk om je geld. als je een huis krijgt kun je het daar aan besteden.
Is Haardstee niks voor jullie? Heb ik altijd met plezier gewoond.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 22:01

Uhm... Haardstee??? Verward Wat of waar is dat? Haha! En idd, sparen doe ik wel... maar ik ben ook van plan om een fiets voor hem te kopen want hij moet zich toch een beetje kunnen verplaatsen... en fietsen is gezond en goedkoop... Haha! (wel een beetje koud in november... dan komt hij uit 40C... arme Simon... lol... hmmm, misschien maar een muts en een paar handschoenen en een sjaal kopen... Haha! )

Belker

Berichten: 15251
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:04

Haardstee, naast de A'damse Poort, als je ri. Abcoude fietst. aan je rechterhand. 4 woonlagen ook benden appartementen. toendertijd van WBV dr. Schaepman. Wel duurdere prijsklasse. Of Nellestein, daar aan de rand bij Driemond die duurdere appartamenten. Die zijn van De Boer, den Hartog, Hooft.

Belker

Berichten: 15251
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:04

Een fiets nodig, op mijn werk staan nog wat opknappertjes in de fietsenstalling.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:04

Ha je vertelde het al jubelend aan de telefoon, maar ik zal alsnog braaf reageren zoals gevraagd *LOL* Toppie hoor, kan me voorstellen dat dat je gemoedsrust enigzins goed doet... nu hopen op snel een leuk stekje.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:06

eww ik ben heel blij voor je maar ik snap helemaal niks van je verhaal...

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:21

Super zeg, wat spannend. Ik ga voor je duimen dat je een huis vind.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:36

SuperPepeijn schreef:
eww ik ben heel blij voor je maar ik snap helemaal niks van je verhaal...


Dat komt doordat het van blijdsschap (blij want dan zijn we eindelijk weer samen)stress (omdat er zo ontzettend veel geregeld moet worden...zoals huis zoeken enzo Scheve mond )/zenuwen (ik heb nog nooit eerder samen gewoond...)een tikkeltje onsamenhangend is Tong uitsteken ( Mijn Australische bf die nu nog in Brisbane woont komt in november hierheen... en de bedoeling is dat hij blijft dus vandaar dat we de mallemolen bij de IND in gaan... is toch erg fijn voor mij dat hij dan eindelijk niet meer aan de andere kant van de wereld zit maar gezellig bij mij... en wat lijken 3,5 maand kort als je nog zoveel moet regelen... Scheve mond )
Laatst bijgewerkt door vikki op 12-07-03 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:37

oh boyfriend bedoel je denk ik met bf.

Amor Vincit Omnia

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:40

Dat denk je goed Haha! Ik dacht dat dat een standaard afkorting was op bokt... maar ik vergis me dus wel eens... Scheve mond (Niet vaak hoor... Schijnheilig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:52

He wat fijn Jasja, daar kun je lekker naar uitkijken! En o wat zal die arme Simon het koud krijgen hier Haha! Heeeeel foute tijd om te emigreren naar Nederland, hihi!
Alvast veel voorpret gewenst! Verheug me er al op om hem een keertje te ontmoeten, moet een bijzonder iemand zijn!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 09:59

Dat is hij zeker Sonja en ontmoeten ga je hem ook ongetwijfeld, want als hij hier is zit ik vast weer een stuk lekkerder in mijn vel omdat ik mijn lieffie dan bij me heb dus dan wil ik weer met goede moed gaan lessen! Haha! Maar nu gaat al mijn geld gewoon even opzij voor het huisje dat ik moet vinden... Scheve mond Maar goed, ik weet waar ik het voor doe Party!! Het is het dubbel en dwars waard dat ik nu even op mijn centjes moet letten hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:05

Hopelijk vind ze snel een huis, dat mag trouwens ook wel als je al 7,5 jaar staat inegeschreven.
Heb je al enig idee hoe de IND op zulke imigratie´s reageerd?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:12

Ehm, volgens mij... mag de jongen in kwestie niet in Nederland zijn als de malle molen gaat draaien. Wil de immigratiedienst dat hij dan in zijn eigen land is.
Dan moeten er veel papieren naar de IND, waaronder kopie van jullie paspoorten etc.
Dan krijg je daarna binnen zoveel maanden bericht of het door mag gaan.

2 vrienden van mij zijn ermee bezig. Tenminste, 1 iemand heeft zijn vriendin al naar Nederland gehaald en zijn nu getrouwd, hebben dat dus afgerond, maar zitten nu middenin de inburgeringsrituelen.
De ander zit nu met de aanvragen bij de IND. Die wacht op antwoord en hij blijft maar naar zijn vriendin reizen omdat zij nu niet naar Nederland mag komen.

De eerste genoemde vriend heeft ook een forum over dit onderwerp, ik zal de URL voor je proberen te achterhalen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:23

www.mixed-couples.nl
Dat is de url van dat forum! Daar kunnen ze veel vragen voor je beantwoorden hoe alles in zijn werk gaat.

Ik hoor nu net van hem dat jullie geen Mvv hoeven aan te vragen, dus dat voor Australië inderdaad de papieren hier in orde gemaakt mogen worden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:28

Belangrijkste voorwaarden:
U bent tenminste 18 jaar;
U bent ongehuwd. Dit kunt u met officiële documenten aantonen;
Voldoende inkomen. U heeft minimaal een netto-inkomen dat tenminste gelijk is aan het bestaansminimum voor een gezin in de zin van de Algemene bijstandswet. Het moet gaan om duurzame arbeid. Dat wil zeggen dat u nog zeker 1 jaar een arbeidsovereenkomst heeft;
Het moet gaan om duurzame arbeid. Dat wil zeggen dat u nog zeker 1 jaar een arbeidsovereenkomst heeft;
U bent bereid een garantverklaring te ondertekenen.
1086 netto verdienen

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:30

Ahaaaaaaaaaaa een Crocodile Dundee, spannend!!! Nu maar snel november worden...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 20:11

Kleintje schreef:
Belangrijkste voorwaarden:
U bent tenminste 18 jaar;
U bent ongehuwd. Dit kunt u met officiële documenten aantonen;
Voldoende inkomen. U heeft minimaal een netto-inkomen dat tenminste gelijk is aan het bestaansminimum voor een gezin in de zin van de Algemene bijstandswet. Het moet gaan om duurzame arbeid. Dat wil zeggen dat u nog zeker 1 jaar een arbeidsovereenkomst heeft;
Het moet gaan om duurzame arbeid. Dat wil zeggen dat u nog zeker 1 jaar een arbeidsovereenkomst heeft;
U bent bereid een garantverklaring te ondertekenen.
1086 netto verdienen


Whoohooooo... hier voldoen we aan Haha! tenminste... ik heb geen enkele reden om te verwachten dat mijn contract niet verlengd wordt (dat zeggen ze bij mij gelukkig heel bijtijds als dat niet het geval is Lachen ) en ik ben in 12 jaar tijd gelukkig nog geen dag werkeloos geweest... Lachen Dus ik begin met goede hoop nu Lachen. En bedankt voor de info kleintje, daar heb ik echt wat aan, super!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:06

gaaaaaaf eindelijk zeg werd wel tijd.

Ene dat huis gaat helemaal goed komen ik heb er alle vertrouwen in.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:16

Zolang jullie samen gaan wonen is het (tot zover ik me herinner) voor een Australier geen probleem om hier te werken/wonen... Er moet echter wel sprake zijn van een relatie...

Had het even aan een kennisje gevraagd voor je... maar is alweer een tijdje geleden (was me ontschoten). Zij werkt bij de vreemdelingendienst...

Europe is our playground

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:54

heeeeeee wat tof voor je!!!! eindelijk, wat zul je hem missen he ?!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie