Hogere hotelschool --> welke stad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-06 18:55

Ik ben me weer aan het oriënteren op vervolgopleidingen, en zit sterk te denken aan de hotelschool. Nu zijn er 5 locaties in Nederland waar je dat kan doen (Breda, Apeldoorn, Leeuwaren, Den Haag en Maastricht), maar wat is nou de beste opleiding?

Ik heb zelf goede verhalen gehoord over Leeuwarden, schijnt een goede opleiding te zijn, goede contacten met het buitenland (ik wil zeker een langere periode in het buitenland studeren/stage lopen), en in de stad Leeuwarden genoeg kamers etc.

Heb wat mindere verhalen gehoord over Den Haag, schijnt niet zo leuk te zijn qua sfeer. Jammer, want Den Haag is voor mij het dichts bij, dan kan ik thuis blijven wonen.

Ik ga me uiteraard nog verder verdiepen in de verschillende scholen, maar wil graag ervaringen van mensen!


Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:37

Mestreech Lachen

B+2 (21.06.'09)

Clubkampioenschappen LRV Thull; derde met 199 & 200 pnt (21.03.'10)

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:41

Ik ben op de opendag van de hogere hotelschool Den Haag & Maastricht geweest. Wat me persoonlijk echt opviel is dat de sfeer in Maastricht beter was, het was er gewoon gezellig en het voelde goed! Ik wil ook nog de hogere hotelschool gaan doen en dan kies ik zeker weten voor Maastricht (ook al woon ik dichter bij Den Haag Knipoog)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-06 07:26

Dyyy je mag wel toelichting geven hoor. Clown

Steef_star van Maastricht hoorde ik inderdaad ook goede verhalen. Ja

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:09

Volgens mij zit er ook nog een in Amsterdam?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:13

Mijn zus doet dat in Leeuwarden, zit nu in het laatste jaar. Ze hebben daar volgens mij veel keus om naar het buitenland te gaan, ik heb dr eens gehoort over Engeland, maar ze gaat nu naar Salzburg, daar is ze ook heen geweest toen ze op de mbo hotelschool zat en schijnt erg leuk te zijn!

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:15

Misser schreef:
Volgens mij zit er ook nog een in Amsterdam?


Jaa klopt er zit er ook een in Amsterdam, maar die hoort bij de vestiging in Den Haag.. Als je selectie hebt gedaan in Den Haag is het ook heel goed mogelijk dat je in Amsterdam geplaatst wordt (ook als je dat niet wil..)


Anoniem

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:17

Ik wil ook na de HAVO de hogere hotelschool gaan doen dus ik hou dit topic even bij Lachen

Over de opleiding in Leeuwarden weet ik niets, maar ik weet wel dat het een erg leuke studentenstad is Ja

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:22

Ik zit momenteel op de middelbare hotelschool en zit dus vrij dicht bij het vuur om het zo maar te zeggen.
Momenteel staat maastricht als beste bekend. Dat is ook te merken aan de wachtlijst. Leeuwarden komt daarna en den haag als 3e.
Den Haag schijnt een beetje blasé te zijn.

Breda heb ik nog nooit wat over gehoord (positief/negatief) en apeldoorn wordt ook niet zoveel genoemd, maar daar heb ik nog maar weinig negatiefs over gehoord.

Voor de kwaliteit van het onderwijs zou ik voor maastricht gaan.

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:24

Dit topic ga ik even volgen, ben ook wel benieuwd en zit ook aan hogere hotelschool te denken Lachen

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:03

Ik heb me ingeschreven voor Maastricht en Den Haag. Ik wil het liefste naar Maastricht, de school en de houding van de school sprak me meer aan.
Ik hoop heel erg dat ik toegelaten word! elk jaar zijn er nl. 900 aanmeldingen en maar 300 plaatsen... Maar ik wil het al sinds groep 6 dus ik weet zeker dat ik het wil en heb n goede motivatie.

dat was het

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:07

Mijn broertje heeft in Koksijde Belgié gezeten schijnt een hele goede school te zijn. Moet je wel intern..

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:12

Ik heb Leeuwarden gedaan. Deze staat het beste aangeschreven van alle International Hospitality opleidingen in Nederland.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 05:15

mijn zus en een vriend van mij doen deze opleiding in maastricht, zij zijn beide ook in Den Haag en Leeuwarden wezen kijken, maar maastricht was in hun ogen de besten en gezelligste school. ze waren het minst enthousiast over Den Haag omdat de sfeer daar nogal arrogant was.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:21

Belgie is inderdaad ook nog een hele goede. Maar dan moet je wel intern willen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-06 10:07

Pfft nou is het toch jammer dat Maastricht en Leeuwarden zo ver uit elkaar liggen. Clown 'Even' naar een open dag wordt zo niet zo makkelijk.

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:27

Mocht je in Leeuwarden willen, er zijn inderdaad genoeg kamers als je de juiste contacten hebt, en nog niet zo duur. Het leerbedrijf is de laatste jaren ontzettend veranderd en heel uitgebreid. Bel eens met Leeuwarden over een open dag, ze hebben leuke aanbiedingen, ook met overnachtingen in het hotel. Ook meeloopdagen zijn mogelijk. Je zou bijvoorbeeld een open dag in Maastricht kunnen volgen en een meeloopdag in Leeuwarden. Meeloopdagen vind ik trouwens veel nuttiger dan open dagen en je kunt dezelfde vragen stellen.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-06 12:36

Ik wil ook zeker een meeloopdag gaan doen, maar eerst de open dag.
Moet je trouwens in Leeuwarden het eerste jaar intern?
Weet dat dat in Den Haag wel zo is, en in Maastricht ook, maar Leeuwarden kan ik er niks over vinden op de site. Lachen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-06 12:37

Ik vind intern trouwens ook wel makkelijk, je hoeft je niet gelijk in het 'kamer zoeken' te storten, kan eerst wat contacten op doen etc. Lachen

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:19

Ik heb zelf ook niet erg enthousiaste verhalen over Den Haag gehoord...weet niet meer wat het was maar niet erg positief. Over Maastricht heb ik juist wel goede en positieve verhalen gehoord!
Enne de Hotelschool NHTV in Breda ben ik zelf voor de vakantie even geweest, het gebouw zelf ziet er zeer keurig uit en je hebt ook heel persoonlijk contact met iedereen doordat het een klein gebouw is. Zo is er een soort conciërge; Jack Maas...een heel gezellig kerel die met iedereen wel een praatje maakt. En Breda is verder een zeer gezellige stad!

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:45

In leeuwarden hoef je niet intern. Omdat het zo'n kleine stad is, heb je snel contact en een kamer is zo gevonden. Wat je jezelf wel moet afvragen, dat vond ik de hoofdvraag; Wil je bij een studentenvereniging?

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:11

Ik heb de Hogere hotelschool in Den Haag gedaan en inderdaad het is een enorme blasé school. De attitude van de gemiddelde leerling is verschrikkelijk, alles is gebasseerd op geld en dan niet, zoals ik dmv hard werken om school en de rest te betalen maar op het geld dat er in de familie zit. Qua horeca heeft de meer dan de helft er geen kaas van gegeten, 90% van de leerlingen belandt in het bedrijfsleven (banken, mngtbureau's) en slechts 10% doet iets met horeca. Weinige hebben de feeling en merk je met het praktijk-gedeelte...geen interesse.
Wat de organisatie van de school betreft is passé, ze zijn je aan het klaarstomen als zelfstandig, initiatief rijke manager en ondertussen maken ze er zelf een puinhoop van. In de tijd dat ik er heb gezeten heb ik 4 verschillende beoordelingssystemen meegemaakt met de desbetreffende wisseling van de vakken.
Ik ben afgestudeerd, afstudeerstage volbracht en heb daar een baan aan overgehouden maar ik heb geen diploma omdat ik mijn 1ste jaar niet heb gehaald maar door alle mazen van het net ben doorgeglipt.

Als je dan toch moet kiezen neem dan Maastricht of Leeuwarden
lijkt me gezelliger, ik heb toendertijd Den Haag gekozen omdat deze nr 2 stond op de wereldlijst maar tegenwoordig.... En Den Haag vnl uiterlijke schijn wat ze hoog willen houden. Ok ik heb het met de mensen om me heen enorm leuk gehad maar geen van alle vielen we in het ideaal plaatje van de Haagse Hogere Hotelschool student.

Het is jouw keuze...

(Oh ja de studentenvereniging van Den Haags hogere hotelschool is een zwak afstreksel van de realiteit (van een normale vereniging- ik heb ook nog 3 jr HTS bouwkunde gedaan), het is meer vriendjespolitiek.)

Mijn paarden: Kaissima (1996- Kais x Graskuilens Helma) en Nanu Mahdi Bizar (2007- MM Sultan x Kaissima)

MrsSoliana

Berichten: 153
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:32

Den haag heeft een goede reputatie. Maar ook moeilijk om binnen te komen, je gaat door een aantal rondes heen en wordt op ik wete niet hoeveel manieren ''gekeurd''. Leeuwarden staat ook goed aangeschreven, maar ja die stad hé :S

RESPECT is the key!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-06 09:12

Ja dat had ik al gehoord van Den Haag, dat de sfeer niet leuk is.

MrsSoliana wat is er mis met leeuwarden dan?

Waar ik nu weer mee zit Nagelbijten / Gniffelen , is dat je de opleiding in Leeuwarden in 3 jaar kan afronden ( met VWO vooropleiding) en in Maastricht niet volgens mij?

evita_

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hogere hotelschool --> welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:36

Ja in Leeuwarden heb je Fast Track, versnelde Hotelschool.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Nannetje7 en 85 bezoekers