oneerlijke scholen?:(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

oneerlijke scholen?:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 14:34

mijn zusje en ik zitten allebei op een andere school.
Nu komen we er dus achter dat de ene school de punten veel lichter telt dan de andere, m'n zusje zat nou in de 1ste en kan met 94 punten(alle punten bij elkaar opgetelt) naar de havo ze had 6sen enzo. Ik zat nu in de 3de van VMBO en heb op m'n eindrapport van de 1ste gekeken, had ik 106 punten! en ik mocht dus niet over naar de Havo van deze k.utschool. (ik was nog niet eens een twijfelgeval! en ik had alleen maar 7vens en 8ten!)
bij ons moet je voor alles een 7,5 of hoger staan om naar de havo te kunnen. Lips are sealed
Is dat nou eigenlijk wel eerlijk? Verward Ik ben natuurlijk harstikke blij voor haar want ze heeft er voor gewerkt
Maar ik wou dat wel ff weten.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:49

ik moest volgens mij toendertijd gem. 7 staan voor vwo ( in de zogenaamde verdiepingsstof) en er werd ook nog gekeken naar wiskunde engels frans en nl...daar moest je ook een bep. aantal punten voor hebben... bedoel je in de 'verdiepings' of basisstof?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:49

en hebben jullie wel evenveel vakken??sommige scholen hebben al duits in de eerste dacht ik?

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:04

Ik denk dat het per school ligt. Bij de 1 mag je meer tekort hebben dan de ander. En misschien ligt het er ook wel aan dat zij in de 1e zit en jij in de 3e?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:05

we hebben allebei 14 vakken, heb ik nog naar gekenen.
en als ik dan al mijn punten bij elkaar optel en dan door 14 deel sta ik gem. een 8. maardat was blijkbaar ook niet goed zat!
ALs ik op die school had gezeten deed ik nu VWO ipv VMBO.
best een groot verschil dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:10

Er is wel een verschil tussen het halen van genoeg punten en daadwerkelijk op een hoger niveau een opleiding gaan volgen.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:17

je moet er natuurlijk ook wel rekening mee houden, dat ze op de ene school veel strenger zijn met nakijken/cijfers geven dan bij de andere school.
wij moesten trouwens in de de 1e een 7,5 staan om naar havo/vwo te gaan, een 8 voor gymnasium en een 7 voor mavo/havo (ik zat in de 1e in een havo/vwo klas).

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:42

Hoe zwaar denk je dat je het gekregen had op een opleiding waar je eigenlijk nét niet goed genoeg voor bent. Verward
Je kunt beter gaan voor een opleiding met een redelijke slaagkans, dan dat je boven je pet gaat zitten en er niet door komt.
Dat kost alleen maar studiejaren.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 08:35

Tja, als je zonder te leren (lees 10 minuten tot kwartiertje leren voor elke vak) als laagste punt een 7 op je eindrapport staat in de 3de zit je toch niet echt op je eigen niveau lijkt mij....er staan meer 8ten dan zevens zo onderhand!
en even voor angelfire: ik had op het rapport van de 1ste gekeken. Ik snap ook wel dat ik een rapport uit de 3de niet met een rapport uit de 1ste kan vergelijken.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:09

angelfire schreef:
Ik denk dat het per school ligt. Bij de 1 mag je meer tekort hebben dan de ander. En misschien ligt het er ook wel aan dat zij in de 1e zit en jij in de 3e?


Ik bedoelde van toen ik in de brugklas zat Lachen
toen stond ik gem.7 -> vwo
najah met 2 pony's en geen interesse in hw maken ben ik toch in de 3e maar naar havo gaan Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:12

xxappiexx schreef:
Tja, als je zonder te leren (lees 10 minuten tot kwartiertje leren voor elke vak) als laagste punt een 7 op je eindrapport staat in de 3de zit je toch niet echt op je eigen niveau lijkt mij....er staan meer 8ten dan zevens zo onderhand!
en even voor angelfire: ik had op het rapport van de 1ste gekeken. Ik snap ook wel dat ik een rapport uit de 3de niet met een rapport uit de 1ste kan vergelijken.


ik ken het zo lang( meestal gewoon niet ) leren en hoge cijfers Haha!
alleen voor frans niet Lachen
ik zou overplaatsing aanvragen, maar je hebt grote kans dat je dan havo 3 moet overdoen, het is maar wat je er voor over hebt Lachen
als je nog havo wilt doen, zou ik het nu doen, dat scheelt maar 1 jaar, en anders 2 jaar.
voor je havo cijfers moet je minstens 1 punt overal van afhalen, en voor vwo 2/2.5.
VWO is echt veel zwaarder al als havo.
Bij ons was niet alleen je gem. cijfer criteria ( het was sowieso zonder lo)
maar ook je gem. voor frans, engels, nederlandse en wiskunde.
En niet te vergeten -> je inzet, werkhouding etc.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:18

en inde brugklas ( havo/vwo) hadden wij ook een basisstof ( mavo) en verdiepingsstof ( havo/vwo) daar zit ook een groot verschil in, ik weet niet of jullie dat ook hadden?? dat kon nogal veel schelen, bijv. een 9,5 in de basis en een 7 in de verdieping

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:03

Wij moeten om naar havo te gaan een 6,5 gemiddeld staan, en maar 2 onvoeldoendes mag je hebben,
Het is idd heel rot, maar niet alle scholen zijn jammergebnoeg hetzelfde.
Maar wij hebben best een laag gemiddelde

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:47

Heel vroeger toen ik op de Mavo (alw el 16 jaar geelden) zat, had je keus tussen 6 en 7 examenvakken in het laatste jaar. Zeven vakken had je nodig vaar de HAVO. Bovendien kon je de examenvakken op Mavo (C) of Havo (D) nivo laten beoordelen.''k Heb alle vakken op Havo nivo laten beoordelen, behalve natuurkunde (mijn 7e vak) die op C-nivo. Had ik net een zesje, en dus geen onvoldoendes op mijn lijst. Gelukkig had ik wat compensatie (was op Dnivo een 5) en mocht toch naar de HAVO.

Dat wordt nog wat als onze kleine straks naar school gaat, er is echt heel veel verandert. Kun je je voorstellen dat ik nog in klas 6 van de lagere school heb gezeten (in dat jaar werd het verandert naar groep 8)......

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:52

Dus als je Mavo naar Havo wilt, moet je alles op D-niveau??
Ach, ik doe toch al Havo, maar als ik hierna naar VWO wil moet ik een N-profiel en een hele extra taal hebben, en dat heb ik ook dus kan ik er altijd nog heen.Ik heb ook weleens gehoord over een 1-jarig VWO na de Havo ofzo?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:41

Destijds was dat zo, hoe het nu is? Geen flauw idee....
Destijds kon je van Mavo4 naar havo 4 en 5. Was je geslaagd kon je door naar VWO5 en 6 (examen).

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 14:31

uuuh, het word een beetj offtopic, maakt niet uit hoor! Ik heb m'n antwoord wel.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:36

Riëtte schreef:
Destijds was dat zo, hoe het nu is? Geen flauw idee....
Destijds kon je van Mavo4 naar havo 4 en 5. Was je geslaagd kon je door naar VWO5 en 6 (examen).


dat kan nog steeds, alleen moet je bijv. van de Havo naar het VWO, een 'N-profiel' hebben.( Natuur en gezondheid of natuur en techniek) en moetje een hele extra taal hebben.Je hebt geen pretpakketten meer Haha!


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:04

De school waar mn broertje gezeten heeft was ook veel makkelijker dan de mijne (overigens algemeen bekend hier, dat wel).
Ik ben naar het VWO gegaan, had ook genoeg punten, hun advies was wel havo. Nu heb ik nooit zo mn best gedaan, en in de 4e strandde ik dan ook op NA en SK; naar de havo gegaan en zonder iets te doen N&G profiel met een 7,9 geslaagd.. Zat dus denk ik wel onder mijn niveau.
Lijkt me dat je dat zelf wel aanvoelt of je meer kan, maar daar ook moeite voor wilt doen! Want dat is het belangrijkste geloof ik...
Als je graag de moeite ervoor wilt doen, gewoon door naar de havo gaan. Ik wist al dat ik een HBO studie wilde doen, en heb de moeite dus laten zitten, acheraf soms helaas..

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:55

Ctal schreef:
Dus als je Mavo naar Havo wilt, moet je alles op D-niveau??
Ach, ik doe toch al Havo, maar als ik hierna naar VWO wil moet ik een N-profiel en een hele extra taal hebben, en dat heb ik ook dus kan ik er altijd nog heen.Ik heb ook weleens gehoord over een 1-jarig VWO na de Havo ofzo?


als je nu van het vmbo naar de havo wilt, moet je de theoretische leerweg doen.
eerst moest je alles idd mavo op D niveau hebben.

vwo in 1 jaar kan je op particuliere scholen doen.
net als havo in 1 jaar na vmbo theoretische leerweg.
maar dat betekent wel in beide gevallen 1 jaar keihard werken! want je doet 2 jaar in 1 jaar. (nog minder dan een jaar zelfs omdat de examens al in mei zijn).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, _xManadisx_, eclair98, Fly_high, Galaika, GrapeshotBot, Kimmie235, mika11, Nanaatjee, Nayan, novaaaasje, Steppe, Tara_13 en 174 bezoekers