ervaringen met penny meisjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

ervaringen met penny meisjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:58

We hebben het altijd maar over penny meisjes, maar ik wil in dit topic graag voorbeeldjes van (grappige) aanvaringen die je met penny meisjes hebt gehad.

Ik heb laatst nog zo gelachen met Lindy, Lindy's zusje Ferda had les en er kwam op een gegeven moment zo'n klein meisje van een jaar f 10 bij kijken en die begon ongelooflijk op te scheppen over hoe ze bij haar tante altijd de wildste en meest onberijdbare paarden kon rijden en dat niemand anders dat kon ed. Dus na de les wij haar op Rinkja gezet en gevraagd of ze dan Rinkja ook even aan de teugel wilde rijden enz enz, nou we hebben ons dood gelachen, was wel duidelijk dat ze dus echt niet kon rijden, daarna hebben we haar nog gevraagd of ze dan ook op Romero wilde rijden (de moeilijkste van stal en meteen ook de grootste van 1.80 hoog) En ja dat wilde ze wel, hebben we toch maar niet gedaan Lips are sealed Want ik weet niet waar ze dan was beland...

En nog een andere,
Was bij mn oma met Goldy en we zouden weer terug naar huis in de trailer, maar Goldy zette haar dwarse kop dr voor en wilde even niet in de trailer, dus ik gaf haar een schop onder dr reet en ja hoor daarna liep ze er als een hondje achter me aan in.
Kom ik de volgende week weer bij mn oma en mn nichtje (die woont in t zelfde dorp) was er met een paar vriendinnetjes (zo rond de 12 jaar) en die kinderen maar zeuren dat ik zo'n dierenbeul was omdat ik Goldy een trap onder zn kont had gegeven.. Nou ik heb ze keihard uitgelachen recht in hun gezicht (het wás ook gewoon lachwekkend) en daarna hebben ze niks meer gezegd *LOL*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:13

Maar waarom zou je 'n paard pijn doen? Het is toch vet lief als hij over je heen loopt? Hij wil alleen maar bij je op schoot zitten Lovers Clown

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:14

Precies: hij dacht vast ik sping in d'r armen. dan kan ze me lekker knuffelen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:16

Sanne zat laatst bij mij achterop de fiets (sanne is 4) met haar rijbroek, rijlaarzen en cap aan. Ze deed haar voeten in mijn fietstas en ging lichtrijden............

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:20

hahaha,mijn nichtje van 4 beweerd dat ze al 6 jaar paardrijdt.. Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:20

*LOL* idd duidelijk een geval van pennyvirus Haha!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:22

De kinderen bij mij in de straat, lezen elkaar hele proefjes voor, die ze dan vervolgens gaan rijden op de fiets, ze bouwen hele stallen voor hun fiets Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:25

Heh. Voordat mijn vorige paard van mij werd, stond hij tegenover ons huis op een punt land tussen het kanaal en een sloot. Je kon er dus nauwelijks bijkomen, behalve door een hek (afgesloten) en door over een smal dammetje + een hek.

Wij waren net terug van vakantie, zaten bij de buren op het terras te eten, hoor ik opeens gegil vanaf de overkant. Ik naar de waterkant.
Wat treft ik aan? Twee meisjes die op de drooggevallen oeverkant zich achter een boom verscholen, en Roy die als een gek heen en weer raasde aan de andere kant van die boom. Waren die meisjes met een zak brood het land in gegaan, Roy kwam natuurlijk kijken, was best een imposant paard van dichtbij, dus ze waren geschrokken en weggelopen. Roy er achteraan natuurlijk, meiden rennen, paard ook rennen (die had reuzelol) totdat de meisjes zich verstopt hadden.

Ik riep 't paard naar de hoek terenover onze tuis - we gooide daar vaak stukken wortel naar de overkant, dus dat ritueel kende hij. Stond 'ie daar opeens weer heel rustig te wachten op z'n lekkers, en die meiden achter hem gauw de weide uit vluchten. Vreselijk om gelachen, wat was het toch een lekker beest. Die had in geen tijden zo'n leuk spelletje gespeeld!

Maarja, arme meiden, de missie om 'het wilde paard te temmen' was mislukt. Haha!
Laatst bijgewerkt door 796285 op 11-07-03 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:25

schitterend, ik kan daar zo om lachen!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:30

Wij hebben een meisje op stal rondhobbelen waar we in het begin nog om konden lachen.
Rijden doet ze niet meer want dat was eng.
Maar verder weet ze echt alles over de omgang met paarden.
Toen ik Par net uit het land haalde en die muts dus nog helemaal niets wist en dus ook niet stil stond aan een touw ging ze ervoor staan met haar hand in de lucht voor Par der neus....en vertelde mij toen dat ze op die manier stil ging staan, dat dat DE manier was om paarden stil te laten staan.
Natuurlijk heb ik Par wel even beetgepakt zodat ze niet ondersteboven gelopen zou worden *op schoot ging zitten dus*

Toen ik een paar weken erna *en een heleboel lachsalvo's verder* met een ander meisje op stal aan het bespreken was dat par nog steeds mensen omver liep als ze de box inkwamen, behalve mij want ik heb er een paar keer een tik en een grote mond verkocht, sprong dat meisje ertussen met bij mij doet ze dat ook niet.
Ze is altijd heel braaf als ik de box instap.
Toen kon ik er niet meer om lachen...Dus heb toen eff heel lief gevraagt waarom zij in de box van mijn paard stond dan?
En dat ik haar er daar niet meer in wou hebben, tenzij ik er om vraag.

Kind is denk 10 of 11...klein, tenger meisje, stel je voor dat Par het idd in der kop krijgt.

Maar ok, daarna heeft ze ook nooit meer in de buurt van mijn paard gezeten, dus kan nu lekker andere uitlachen Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:32

Toen ik m'n dravertje had als 13-jarige ging m'n vriendin 's meekomen. Ze had toen net een veulen gekregen, en m'n vriendin ging 's voordoen hoe je met een kreng van een veulen moest omgaan. Wij de wei in gegaan, en m'n vriendin stoer op dat veulen af. Het veulen draaid 'r kont, deeld een mep uit aan m'n vriendin, en rent als een gekke doos de wei door. M'n vriendin is achter een boom gerend en wou niet meer van bij die boom vandaan . Ze is daar blijven staan tot m'n moeder s'avonds kwam zien waar we nu eindelijk bleven .... Haha! Haha! Haha! ...
Veulen is overigens een krengetje gebleven, en verkocht geworden. En m'n vriendin ging dan nog bij iedereen "stoer" gaan vertellen dat ze even dat veulen "getemd" had ....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:35

Een meisje was gister even te rijden. Zegt ze bij het opzadelen tegen me: Ja, ik ben de kleinste van de hele manege maar ik kan ook het beste rijden....
Zij op hof, hahahah, zag er niet uit!!! Lips are sealed Als zij het beste was van de manege dan is het echte een manege van jan stront!!! Haha!
Ze was btw 8.......

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:46

hahaha weet er nog een..

Heb een hele tijd een paard getraind met gedragsstoornissen..Echt niet overdreven een levensgevaarlijk beest ... Trapte gericht,duwde je plat in stal,beet je zodra ie de kans had etc...
Na een tijd kon ik er redelijk goed mee overweg, en dat beest ging met sprongen vooruit... Heb er uiteindelijk nog M meegereden..

Nu,al die pennymeisjes vonden hem zooo lief geworden en iedereen wilde erop rijden...Tot ik eens op stal kwam en een ziekenwagen zag...ohoh..Wat blijkt,wilde een meisje dat mooie lieve paard gaan poetsen,hij was nu toch braaf??
Ja hoor,eerst was ze platgeduwd,toen een flinke knauw gekregen,om vervolgens keihard die stal uitgetrapt te worden...hum,daarna waren de meeste wel genezen van hun penny gedachtes bij dit paard..

Groetjes!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:41

een vriendin van me vertelt dat haar moeder,die vroeger ook paarden heeft gehad,altijd zonder zadel en hoofdstel door de bossen ging galopperen met een paard dat superveel bokte....yeah right...

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:56

Ach joh, ik vind dat jullie die Pennymeisjes een beetje met rust moeten laten. Wanneer ze echt gevaarlijke dingen uithalen of dingen die je niet wilt kan je er op een gewone manier wat van zeggen. Maar ze uitlachen...? Ik vind het een beetje sneu. Hierdoor worden ze alleen maar onzeker en is dat niet juist de oorzaak van hun macho-praatjes? Het zijn kinderen, ga daar volwassen mee om en ga je niet zelf als een kind gedragen!! Geen enkele fantasie is groter dan die van een kind, maar wanneer je ze op een aardige manier uitlegd dat je die rodeo hengst eigenlijk een dressuurpaard van jou is en dat het allemaal wel meevalt zullen ze dat alleen maar waarderen. Verplaats je gewoon eens in zo'n meisje en doe niet zo bot!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:08

De kinderen in mijn dorp speelden laatst 'paardje'. Ik liep aan de andere kant van de bosjes en hoorde ineens dat iemand mij was in het spelletje en twee anderen mijn paarden! Daar gingen ze toen een potje over ruzieen; wie mij mocht spelen! Echt bizar.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:20

nikkigioa schreef:
Ach joh, ik vind dat jullie die Pennymeisjes een beetje met rust moeten laten. Wanneer ze echt gevaarlijke dingen uithalen of dingen die je niet wilt kan je er op een gewone manier wat van zeggen. Maar ze uitlachen...? Ik vind het een beetje sneu. Hierdoor worden ze alleen maar onzeker en is dat niet juist de oorzaak van hun macho-praatjes? Het zijn kinderen, ga daar volwassen mee om en ga je niet zelf als een kind gedragen!! Geen enkele fantasie is groter dan die van een kind, maar wanneer je ze op een aardige manier uitlegd dat je die rodeo hengst eigenlijk een dressuurpaard van jou is en dat het allemaal wel meevalt zullen ze dat alleen maar waarderen. Verplaats je gewoon eens in zo'n meisje en doe niet zo bot!


Ook als die kinderen jou een grote mond geven?? Dacht het toch even niet.. hier in de buurt hebben we ook van die kinderen, die even denken dat ze de boel wel kunnen regelen.. dan zijn ze bij mij toch echt verkeerd, en zijn ze ook zo weer weg. Dat is ook echt de enige manier om het ze te leren, anders krijg je echt ongelukken, en wie is er dan aansprakelijk. Juist de eigenaar van het paard die zoo lelijk heeft gedaan..daar zit ik dus niet op te wachten..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:28

KellyenXena schreef:
hahaha,mijn nichtje van 4 beweerd dat ze al 6 jaar paardrijdt.. Haha!


ja maar dat is gewoon lief, 4 jaar.........
maar 14 en een grote bek vind ik wat anders....... Frusty

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:34

Mijn ervaring met een pennymeisje?
Ze zei dat ze 11 jaar (dus net 1 jaartje langer dan mij) reed.
Kan best! Maar niet als je 10 bent!
Je had eens moeten zien hoe ik haar daar zo'n beetje heb staan uitlachen....!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:53

Oh ik heb eigenlijk niet zoveel tegen pennymeiden hoor, ik vind het ergens wel vertederend. Maar als ik m'n paard in een weiland zou hebben staan in plaats van in pension, zou ik er goed van balen als er meisjes bij in de wei liepen, paard aan gingen lijnen en er zelfs op zouden gaan zitten. Soms voeren ze het beest ook nog een hoop bij en doen ze fijn alsof het hun eigen paard is. Daar zou ik dus keihard tegen optreden, reken maar...

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:59

manege bij ons in de buurt zit er vol van, 1x toen we daar in de winter aan het oefenen waren zag ik een meisje een paard uit de stal halen, dat paard deed z'n hoofd omhoog en zei riep iets van kop omlaag! oid dat hielp niet dus ging ze aan het halstertouw trekken met als resultaat dat dat hoofd nog verder omhoog ging, endan te bedenken dat ze dat paard van iemand anders had overgenomen omdat die in 1x de stal uitvloog, zij zo het dus wel ns even goed doen

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:03

ook leuk van die meisjes die denken dat ze mijn pony wel ns eventjes aan de teugel laten lopen of welleens rustig kunnen laten galoperen, nu heb ik er niet zoveel last meer van omdat ik mijn pony steeds beter zelf in de hand heb en gewoon rustig galoppeerd en beter aan de teugel loopt maja, van mij mag er niemand op mijn pony rijden behalve ik en degene die mij les staat te geven

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:19

haha toen ik zelf nog op een manege zat had ik ook wel wilde verhalen hoor *schaam, schaam*
Had er een pony gebokt, ging ik iedereen vertellen.Hij ging wel zo hoog bokken * hou me hand 1 m. boven de grond*, waar het op neerkwam was dat dat dier amper 30 cm. boven de bodem kwam Lachen
Toen ik een half jaar reed en een keer had 'gesprongen' zei ik ook dat ik wel een meter had gesprongen, als het geen 1,20m was , in werkelijkheid een cavaletto op z'n hoogst.Lachen haha ik vind het nu wel grappig die meisjes.Maar kan erg irritant zijn.
Vooral toen ik ngo op een manege stond, en de hele zomer kamp.Dan ging je tussen de middag rijden, want dan gingen hun eten, en waren de bakken vrij.
En dan waren ze klaar met eten, en dan allemaal fototoestellen pakken, en foto;s maken van iedereen die aan het rijden was haha dan moet je ook wel lachen Lachen
Of ook een keer een meisje: Wow, wat heb jij een mooi paard!!Die moet je echt opgeven bij een modellenbureau Scheve mond

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:25

keb n keer op wedstrijd gestaan, m'n vader was m'n pony aan het optuigen en er stonden n paar van die manegemeisjes te kijken zegt er eentje zo: oh jij hebt ookal van die zielige dingen aan. ze bedoelde dus sporen en ik was mij pony eraan aan het laten wennen omdat ik L2 reed vast voor de m

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:00

Uums schreef:
De kinderen in mijn dorp speelden laatst 'paardje'. Ik liep aan de andere kant van de bosjes en hoorde ineens dat iemand mij was in het spelletje en twee anderen mijn paarden! Daar gingen ze toen een potje over ruzieen; wie mij mocht spelen! Echt bizar.


*LOL* Geweldig, je bent hun idool Tong uitsteken