dierenbescherming of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat zouden jullie hiermee doen?

de dierenbescherming erbij halen
74 (84%)
niks doen
1 (1%)
de eigenaar opzoeken (zo ja, en dan?)
13 (14%)

Totaal aantal stemmen: 88


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

dierenbescherming of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 14:00

Hier staan in de buurt 3 pony's BROODMAGER!! echt super mager zo'n magere paardjes kun je ook vinden in het boekje van Brooke Hospital (steunt paardjes/ezeltjes in ontwikkelingslanden) Ze staan op een stukje grond van ongeveer 7 meter bij 30 meter met alleen maar vol met ijzerafval en ST. Jacobskruid er staat helemaal geen gras. Wat zouden jullie hier dan mee doen?


UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:06

Vreselijk! Arme schepseltjes! In zo`n geval moet er ingegrepen worden, al vind ik dat er soms te vroeg naar de dierenbescherming gestapt wordt (maar beter 1* voor niks dan 1* te laat natuurlijk..). Er liep een Belg in ons weiland (niet van ons) met een afvallende veulenvacht. Dat dons had hij nodig tegen de kou, maar er stonden meteen 10 schreeuwerige mensen op de stoep (wiens kinderen slecht verzorgd worden nota bene) en een agente die dacht dat ze verstand had van dieren met commentaar op dat 'verwaarloosde paard'. Ze hadden niet eens door hoe jong hij was!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 14:08

Ja ik vind ze er echt heel erg uit zien heb heel veel medelijden met ze. Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie daar is maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen Ik zou graag een foto maken om het jullie te laten zien maar dat schendt net denk ik de privacy rechten van de eigenaar Scheve mond

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:15

Hey,
Ik zou de dierenbescherming eens bellen en vragen wat je hiermee aan moet, je legt gewoon de situatie aan hun uit en dan grijpen zij wel in als dat nodig is. Ik vind het op zich heel goed van je dat je daar uberhaupt aan denkt, veel mensen denken zoiets van: ' laat maar gaan joh, dat komt vanzelf goed'. Maar soms gebeurt dit niet en je hebt er nog steeds gekken bij die d'r paarden mishandelen.
Ik weet niet of je dat verhaal hebt gehoord van dat veulen dat zonder ogen is geboren, dit veulentje hadden ze zonder haar/zijn moeder in een afgelegen weitje gezet. Nou dat is toch afschuwelijk, zoiezo al maar dit beestje was nog blind ook dus..

xxxies
Syllie

P.S. laat ff weten hoe het is afgelopen!!

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 14:31

Ik heb via via gehoord (dus ik weet niet of het klopt) dat die man om de zoveel tijd zijn pony's verkoopt en weer nieuwe koopt. De mensen kopen ze uit medelijden en ondertussen zet hij mooi weer nieuwe daar die weer uit medelijden worden verkocht. Ik ga er in ieder geval eens achter aan. Ik zal je op de hoogte houden Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:46

Je kunt het iig proberen. Als het het niet waard is, vertelt de bescherming dat wel!

... And we like all the fluffy animals.


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:48

Het is toch niet die kleine hè? (eventueel via pb Lachen )

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 14:50

Feetje schreef:
Het is toch niet die kleine hè? (eventueel via pb Lachen )


Die pony's die bij de MC Donalds tegenover staan, je hebt ze vast wel eens gezien en anders moet je echt maar eens gaan kijken. Vreselijk Scheve mond

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:56

Oh, die paar bonte welshjes ja! Die heb ik idd al eens gezien! Arme pony's! Maar ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen.

Wij geven die ene tegenover de kerk altijd een paar worteltjes maar die krijgt gelukkig ook hooi en wortels van z'n "baasjes" Scheve mond

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:51

Hey,

Ik hoop echt dat je de dierenbescherming eens belt, als ze het nodig vinden om te komen dan zeggen ze dat wel tegen jou. Ik zou ook al zijn die pony's broodmager niet teveel eten geven ook al denk je dat dat zielig is, want ze kunnen dan nog hoefbevangen worden ook. Als je die pony's echt wilt helpen dan moet je de dierenbescherming gewoon bellen, doe het nou a.u.b.!!!

xxxies
Syllie

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 13:50

Syllie schreef:
Hey,

Ik hoop echt dat je de dierenbescherming eens belt, als ze het nodig vinden om te komen dan zeggen ze dat wel tegen jou. Ik zou ook al zijn die pony's broodmager niet teveel eten geven ook al denk je dat dat zielig is, want ze kunnen dan nog hoefbevangen worden ook. Als je die pony's echt wilt helpen dan moet je de dierenbescherming gewoon bellen, doe het nou a.u.b.!!!

xxxies
Syllie


Even voor de duidelijkheid. Ik geef die pony's helemaal geen eten. Ik ben geen penny-meisje }>

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:55

okkie,waar staan die paardjes?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:14

Ik denk niet dat de dierenbescherming er uberhaupt iets aan doet...anders waren ze de hele dag aan het rennen. Zoveel pony's die zo op een landje staan zonder behoorlijk eten en mager zijn...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 15:35

beautyfull_mickey schreef:
okkie,waar staan die paardjes?


Tegenover de Mc Donalds in Landgraaf. Het is geen adres.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:11

oke oke mijn menig....

DIERENBESCHERMING!!

alleen, wie weet wat er aan e hand is.. oke oke dit is dan wel even anders maar ik bedoel al zijn ze mager... mischien hebben ze wel een ziekte ofzo weet ik veel! ik zelf zou ze nooit zomaar eten geven! hebben ze koliek zometeen omdat je zo voer hebt gegeven!!!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:12

Ze staan trouwens wel constant met hun kopjes bij het gras te eten...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:20

Ik zou zelf nooit meteen de dieren bescherming erbij halen, voordat ik de eigenaar heb gesproken.
heb zelf ook ervaring met dieren bescherming die op de stoep stond voor niets.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:55

nee, ik zou het niet doen VOORDAT ik de eigenaar heb gesproken ofzo naja... ligt eraan Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:41

De eigenaar doet er zelf meestal niks aan of is zich er niet van bewust...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 19:32

Maar die pony's moet je zien, dat is niet meer mager dat zijn lopende skeletten met vel. En ik vind dat er nu niet "niets" aan de hand is. Zowieso al dat roestende en uitstekende ijzer wat door de hele wei ligt. Geen sprietje gras. Vies water. Sorry je moet maar eens komen kijken. Ik heb heel lang getwijfeld maar ik wil er nu toch wel een dierenbescherming bij !!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:33

Dan zou ik gewoon bellen...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:03

Zou ook even melden, zij gaan dan kijken en als het een zaak is wat hen aan gaat nemen ze contact met de eigenaar op....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:18

Ik zou echt bellen! zij nemen waarschijnlijk wel contact met de eigenaar op en dan krijgen ze zeker een waarschuwing en soms worden ze ook in beslag genomen. Laat ze iig niet zo staan want dat vind ik echt zielig!!!

.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 01:56

waarom niet eers de eigenaar, dat scheelt vaak veel problemen, als hij/zij er nix om geeft kan je alsnog de dierenbescherming belle

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:18

Praat eerst eens met de eigenaar, daarna kun je nog altijd de dierenbescherming erbij halen. Misschien is er een rede dat deze paarden zo staan... Je weet maar nooit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dassie001, greendragon, SabrinaB en 119 bezoekers