inlaten slapen of niet? :'(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

inlaten slapen of niet? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 10:03

Ik heb een heel lief hangoorkonijntje, nu alweer ruim 6 jaar.
Zit in een grote ren helaas al weer een jaar alleen.
Ze is sinds een paar maanden blind aan een oogje. Ik heb toen al gezegd, mocht ze helemaal blind worden, dan laat ik haar inslapen.
Ze rent regelmatig rond en stoot dan aan de blinde kant haar kopje.
Ze is echt doof aan het worden, eet voortaan niet mee zo goed als eerst en zit niet meer mooi in haar vacht.
Ze huppelt nog veel rond, graaft nog elke dag hele gangen en is nog steeds erg aan halig.
Laatste tijd ligt ze vaak lang uit gestrekt diep te slapen, dat ik me elke keer afvraag wanneer wordt ze een keer niet meer wakker Verdrietig

Morgen gaan we op vakantie, 3 weken weg en mijn broer verzorgt haar, en de buren de laatste dagen.
Ik weet van vorige vakanties dat ze altijd minder eet, en ben als de doods dat ze in de vakantie doodgaat, ik weet niet waarom, maar zoals ze de laatste tijd rondhuppelt... slecht eet...

Met mijn moeder over gehad van de week en die zei van "we kunnen ook vrijdagavond naar de dierenarts gaan en haar in laten slapen, heeft ze geen pijnlijke dood ofzo en dan heb je er zelf misschien meer vrede mee"
Ik was het er mee eens, maar nu... Huilen
Ene moment kan ze zo levendig zijn, en ander moment totaal niet.
Nog een paar uur om te beslissen en ik wil helemaal niet beslissen

Wat zouden jullie doen?
Verdrietig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:04

Je kunt ook eerlijk met je dierenarts overleggen wat hij van het konijntje vind. Natuurlijk ziet hij hem niet elke dag, en ligt de eindbeslissing bij jou, maar advies vragen kan altijd. Wij houden altijd: zolang een dier eet/drinkt en vrolijk is, is het nog aanvaardbaar. Wat eet ze? Brokjes of veel groente/fruit? Wist je dat een volwassen en oudere konijnen eigenlijk geen pellets mogen (geperste brokjes). Die bevatten veel te veel voedingsstoffen. Pellets zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor slachtkonijnen en niet voor onze huiskonijntjes. Dus gemend voer kan goed zijn. Sowieso niet teveel. Ze moeten het binnen 2 uur opeten. Verder voldoende hooi aanbieden en ook rauwkost (wel voorzichtig met bladgroenten en kool).

Ik hoop dat je een beslissing kunt maken. Kijk j ehet toch aan, spreek dan met de oppas af dat die wel met het konijn naar de DA gaat als het echt niet meer gaat. Beter thuiskomen waar geen konijntje is, dan thuiskomen en met een lijdend konijntje nog op pad.... (is mijn mening althans).

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:31

Wat Riette zegt vind ik wel een goede oplossing. Kijk wat je DA er van zegt. Als hij het beter vindt moet je de beslissing nemen. Het is natuurlijk helemaal niks als bij thuiskomst je konijn overleden blijkt te zijn.

Veel sterkte en een dikke knuf!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:05

als ik zo je verhaal lees lijkt het me misschien ook beter voor het beestje dat hij inslaapt... het lijkt mij niets voor zo een beesje als hij zijn hoofd stoot, niet goed eet en niet meer zo levendig is.. ik zou naar de DA gaan en kijken wat die er van zegt en dan een beslissing nemen... het lijtk mij veel meerklote dat je thuis komt van vakantie en je konijn is dan dood want dan heb je geen afscheid kunnen nemen.. en afscheid nemen is nooitleuk succes met je beslissing!

Dag lieve mama...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:34

Ik had al tegen je gezegd dat ik vond dat je de DA om raad moest vragen Knipoog Gewoon konijntje meenemen, de DA heeft er de beste kijk op... denk ik dan toch..

Wel een "lekkere" start heb je dan om je vakantie mee te beginnen... Scheve mond

Sterkte Ach gut

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:18

maar je zei dat ie ook heel levendig kan zijn en je weet ook niet of hij veel pijn heeft...ik weet het niet hoor...ik zal de DA laten beslissen Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djodjodjo, hel1, rosak en 24 bezoekers