Wormenkuur en vreemde bultjes ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wormenkuur en vreemde bultjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 07:48

Remy heeft sinds zaterdag allemaal vreemde bultjes op zijn rug en boven op zijn kont. Het waren vrij kleine bultjes (niet groter dan 0,5 cm doorsnee) en niet gevoelig. Je kon ook niet zien of er korstjes op zaten.
Gisteren zaten er plotseling allemaal korstjes op de bultjes, dus die heb ik eraf gehaald (er kwam telkens een klein beetje haar mee).
Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn, misschien dat iemand een idee heeft ?

Gisteren heb ik Remy vanwege de bultjes ook een wormenkuur gegeven. Hij hoefde er eigenlijk volgende maand pas een maar voor de zekerheid heb ik 'm toch maar gegeven, ook omdat hij nu 24 uur per dag op het land staat.
Hoe lang zou het normaal gesproken moeten duren voor ik resultaat begin te zien van de werking van die wormenkuur ?

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:08

ik denk dat hij te veel eiwitten binnen krijgt, probeer eens eiwit arm voer heeft hij ook spierpijn pak een sleutel ofzo ga over zijn rug als hij door zijn rug gaat heeft hij spierpijn dan zou ik hem op een kale wei zetten en hem zo min mogelijk eiwitten geven niet helemaal zonder eiwitten laat me even horen hoe het gaat

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 09:15

De wei waarin hij staat is juist vrij kaal, dus zoveel krijgt hij niet binnen. Daarnaast krijgt hij elke dag een halve kilo basisbrok en regelmatig wat zemelen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:32

Is het voer veranderd misschien?
Als je een paar weken geleden anders voer gaf dan kan dit een tijdelijke 'uitscheiding' van afvalstoffen zijn. dat is niet erg en juist wel goed dat hij zijn afvalstoffen naar buiten gooit.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 09:45

nee, qua voer is ook niks veranderd, de enige verandering is dat hij nu iets minder brokken krijgt dan een paar maanden terug maar dat heb ik ook geleidelijk aan gedaan.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:31

maar hij staat wel pas sinds een paar weken op de wei?
Anders heeft'ie misschien een raar plantje opgegeten...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:34

Schimmel of iets dergelijks?
Ik zou er iig mee opletten en desnoods de veearts even langs laten komen, stel dát 't besmettelijk is....

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:11

was hem gewoon een paar keer met imavoral dat kan nooit kwaad