Nog 1 grote Dorine-actie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mandymonica

Berichten: 801
Geregistreerd: 31-05-02

Nog 1 grote Dorine-actie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 08:39

Ik heb Dorine niet gekend en ook op Bokt heb ik pas "iets" bewust van haar mee gekregen sinds het Dorine-acties-forum geopend werd. Vanaf dat moment heb ik alles gevolgd en ik heb veel bewondering voor haar gekregen.

De afgelopen week heeft mij dan ook erg aangegrepen. De reacties van alle mensen hier op Bokt zijn ontroerend en overweldigend. Ik heb regelmatig met natte wangen achter mijn pc-tje gezeten (is soms lastig op kantoor, want: hoe te verklaren?? ... mag eigenlijk niet eens "prive" internetten.... Bloos )

Ik heb zelf al een aantal mensen aan kanker moeten verliezen: een oma, een "schoonopa" en een goede collega. De oma en opa waren misschien al wel oud, maar nog niet zó oud dat ze al graag "weg" wilden en ze stonden beiden juist op de nominatie om érg oud te worden, omdat ze zo sterk waren (nooit ziek, zwak of misselijk, totdat...). De collega was nog jong, net zo oud als Dorine. Liet een vrouw en 2 kindertjes achter. We zijn maar een klein bedrijfje en dan hakt zoiets er erg diep in.

Nu dan Dorine. Gisteren mijn laatste tranen weggeslikt bij het lezen van het mooie verslag over de begrafenis.
Pak ik vanmorgen de krant uit de brievenbus, staat daar op de voorpagina een foto van een joods jongetje. Geen opzienbarend nieuws, het was een artikel over joodse kankerpatiëntjes die in Nederland op vakantie zijn om ze even hun ziekte te laten vergeten. Maar het was voor mij wel even die laatste druppel....

Nee, niet wéér die vreselijke ziekte.... Wéér tranen.... En het besef dat ik iets wil doen! Maar wat?

En toen bedacht ik mij dat we met alle Bokkers misschien een laatste grote Dorine-actie kunnen opzetten om bijvoorbeeld via sponsoring geld op te halen voor de Kankerbestrijding. Er moet geld zijn voor onderzoek naar deze rotziekte, geld om medicijnen te ontwikkelen die je leven dragelijk houden en die niet van de afschuwelijke bijwerkingen hebben, geld om medicijnen te ontwikkelen die definitief kunnen genezen.... Daar heeft Dorine zelf helaas niets meer aan, maar zou zij anderen niet willen kunnen besparen wat zij heeft doorgemaakt?

Een idee is leuk, maar wat te doen met de uitwerking? Zomaar bedacht aan de ontbijttafel en nu al het internet opgesmeten heb ik daar nog niet echt over nagedacht. Weet ook zelf nauwelijks waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om een eventuele grote, gezamenlijke actie te coordineren en zie dus denk ik meer in "individuele acties". Maar we zijn met velen en er zijn vast goede ideeën!

Laat ze maar komen...?

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:52

Er word al gesproken over het organiseren van een sponsor-rit, zie dit topic:
[DA] Sponserwedstrijd

Ik ben in ieder geval van plan om mee te rijden als deze rit er komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:50

Met de sponsorrit zal ik absoluut aanwezig zijn, maar was het niet de bedoeling dat deze volgend jaar gehouden wordt, rond Dorinedag? (15 juni)

Mocht er voor deze tijd nog iemand zijn die iets wil organiseren voor dit goede doel, dan ben ik graag bereid te helpen en/of deel te nemen (mits dit in ons programma voor de komende tijd past, wordt een beeeetje druk)

mandymonica

Berichten: 801
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 10:12

De organisatie van de sponsorrit was helemaal aan mij voorbijgegaan... Bloos Weet ook niet precies hoe dat kan... Frusty

Ik ben zeker van de partij, andere één- of meermans-acties zijn natuurlijk meer dan welkom, maar laten we ons vooral richten op die ene grote sponsorrit: dat moet een geweldig succes worden!

Ik maak graag reclame, zodat ook veel niet-bokkers er aan mee gaan doen!

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:46

Als we nou als Bokkers de doelstelling voor onszelf nemen om allemaal ook 1 rijdende (en dus gesponsorde) introducee mee te nemen, dan wordt het al een enorm succes denk ik zo!
Maar dat zijn details die later besproken moeten worden. Bovendien zal er een maximaal aantal starts zijn voor het overzicht en de veiligheid, neem ik aan. Dus misschien is dit al te groot gedacht.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:48

Ik wil dan ook wel meedoen... voor zo'n mooi gebaar en zo'n goed doel Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:36

Op de begravenis is er ook geld opgehaald voor de Kankerbestrijding, want dát wilde dorine... Goede actie ook.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:41

ik zou het wel mooi vinden om zoiets volgend jaar te doen. En dan hier in de buurt. Kan de familie, als ze daar behoeft aan hebben, er ook bij zijn.
Rond de datum van Dorine dag of rond de datum van de uitvaart.
Kunnen we er een jaarlijkse Dorine dag van maken. Als eerbetoon aan haar.
Ieder jaar een ander goed doel. Lijkt mij ook een mooi gebaar.
En voor de winnaar een Dorine trofee, Het teken van een doorzetter!

a dirty mind is a joy forever

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:47

Een geweldig idee skatje.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

eeyore

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Nieuwehorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:14

Voor de fietsers onder ons is er ook nog een mogelijkheid om geld op te halen voor de kankerbestrijding. Ieder jaar wordt er een fietstocht georganiseerd, deze actie is een aantal jaren geleden op touw gezet door lance armstrong. Dit jaar vind de tocht plaats in Waalwijk. De gehele opbrengst gaat naar de kankerbestrijding. Ons bedrijf fietst dit jaar met een kleine 25 personen ook mee.

Meer informatie kunnen jullie vinden op www.ridefortheroses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Redford, Vagabondo en 42 bezoekers