Rijfoto's van het racemonster met 25 graden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Rijfoto's van het racemonster met 25 graden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:46

Vandaag mocht ik weer op Misting rijden. Dat is zeg maar mijn bijrijd/verzorpony'tje. Ik mag er ongeveer 2 ker per week op rijden. Op zaterdag met de les mee naar buiten en op donderdag in de bak, dit is alleen wanneer ik kan en wanneer Lieke, het eigenaartje, er niet op gaat rijden.
Vandaag dus met Ingrid naar de manege geweest en eerst had ingrid gereden op haar lievelingspony Dunday en daarna ik op Misting. Ingrid (Shiloh) heeft de foto's genomen.
Dan is het toch wel zo'n 25 graden en de bak staat pal in de zon, dan denk je dat een pony wel rustig is he, niet dus. Misting was echt snel en vaak met haar gedachten ergens anders. Toen kwam er een moter aan en spurtte ze zelfs weg in galop en was moeilijk terug te krijgen. Vreemde pony is het soms hoor Tong uitsteken.
Ik vond het wel jammer dat het niet zo lekker ging want voirge week ging het juist super. Toen reed ik wel in de binnenbak en dat maakt echt heel veel verschil uit!

Hier de foto's dan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Jammer van de staart
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de galop: VLIEGEN!!! Zweefmoment en ze ging echt te hard, gelukkig kun je dat niet zien op de foto.
Afbeelding

Dit waren de foto's die ingrid op haar eerste schijfje had zitten. OP haar andere zitten er nog een paar.
Ook was mijn vader nog langs gekomen en heeft hijook nog een foto gemaakt:
Afbeelding

Omdat het rijden echt nog niet super gaat heb ik graag tips. Maar dan zou ik graag niet alleen willen weten wat ik moet verbeteren, maar ook vooral hoe. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik weer steeds meer ga leren.
Alvast alemaal bedankt!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:51

ziet er heel goed uit hoor!
maar probeer iets meer je schouders uit te drukken, maar dan niet verkrampt achterover zitten hoor
en niet je benen naar voren steken, je hak,heup,schouder moet 1 loodrechte lijn zijn
en probeer iets meer contact met de mond te houden, soms heb je wat boogjes in je teugels, en handen niet te laag

maar het zier er heel leuk uit hoor!
mooie pony


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:03

Leuke fotos! msting i echt wel een moooie pony!
Ik denk dat je je beugels een gaatje langer moet doen, dan kun je namelijk wat makkelijker je tenen naar binnen en je hakken uitdrukken.
verder weet ik het ook niet, ik vind dit er al heel netjes uitzien.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:08

leuke pony zeg,ook leuke foto's Lachen
maar ik vind palomino's altijd mooi Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:14

Wat een mooie kleur! Ze heeft alleen wel een erg ranke bouw, ik hou meer van wat stevigere pony's.
Rijtechnisch ben ik niet zo onderlegd, dus ik zal je mijn commentaar besparen.

* To Belg, or not to Belg *

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:23

Mooi kleurtje, maar idd erg ielig!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:29

leuke foto's!

En veel respect voor jou dat je, jezelf op het paard weet te krijgen met zo'n hitte *pfff*
Ik rij dan meestal heel laat savonds of vroeg in de ochtend ( en anders helemaal niet, ik kan erg slecht tegen de warmte )

(L)

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 06:50

hej fleurtje leuke foto's vergeleken met de eerste foto's ben je al veel vooruit gegaan met misting hij loopt niet meer zo heel erg op de voorhand als ie toen deed en loopt ook wel eens wat meer verzameld een teken dat je toch goed contact met hem houd.

verder vind ik je zit toch ook al wel verbeterd je zit wel meer op je kont misschien idd wel wat verkrampt maar vind dat moeilijk om te beoordelen vanaf een foto.

ik vind het er goed uit zien hoor fleurtje groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 07:18

Leuke foto's! mooi paardje ook.
Maar probeer iets minder op de voorhand te rijden, gebruik je benen goed en sluit hem voor dan een beetje op. Dan moet hij z'n achterbenen ook gebruiken.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 07:21

Leuk paardje zeg!!! Ben gek op palomino's vooral welshjes.
Ik zie der echt wel Marilyn in, alleen heeft deze wat wittere beentjes.

Echt toevallig we hebben ook nog eens hetzelfde dekje en hetzelfde zadel (zo te zien)

Heb je gewoon niet ff Marilyn ingepikt Knipoog

22 Januari verwachten we ons kleintje

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 12:32

Nee hoor Tong uitsteken Deze is ongeveer 11 centimeter kleiner als jouwe. Maar heb je er misschien een goede foto van dat ik eens kan vergelijken?

Misting is niet stevig maar ik vind haar eigenlijk ook niet iel. Het komt denk ik dat ze iel lijkt omdat ik er wel iets te lang voor ben. Maar als je ziet hoe ze zich gedraagd weet ik dat ik er niet te zwaar voor ben .

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:47

Mooie pony! Alleen ijkt het mij dat je wat te groot bent Verward

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:50

mooie fotows
probeer inderdaad je schouders en hakken in een loodlijn te krijgen.
probeer lekker ontspannen te rijden en kijk tussen de oren van je pony door Knipoog

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:06

Ik vind het er opzich al wel ontspannen uit zien, alleen proberen om meer contact te houden, dan kun je de pony misschien ook wat meer tegenhouden in de galop Knipoog

Ik vind ook dat Misting wel een beetje op de voorhand loopt..

Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:31

Mientjeuh schreef:
Mooie pony! Alleen ijkt het mij dat je wat te groot bent Verward


Nee hoor, Fleury is niet te groot, het kan nog makkelijk, Fleury is heel lang, maar heel dun ze weegt maar iets van 53 of zow, en dat gaat makkelijk. Zeker als je Misting soms bezig ziet in de bak, dan zou je denken dat ze fleury niet eens voelt op haar rug...

Het ziet er netjes uit fleur, zeker al wat minder op de voorhand en het zag er echt een stuk netter uit van de zijkant dan het voor jou op het paard voelde waarschijnlijk.

Weet je nog dat ik je vroeg om stil te gaan staan en helemaal voor jou gevoel goed te gaan zitten. Ik wilde op dat moment een foto maakte, alleen werkte Misting niet echt mee, dat was vooral om jou te laten zien dat je op Misting je benen niet onder je heup hebt zitten Knipoog

Verder vind ik je houding ook heel netjes, je trekt je rug al iets minder hol als eerst. Alleen moet je dus aan je tenen denken. En als je je tenen naar binnen draait, trek je je hak op Tong uitsteken Dus je bent er wat dat betreft nog niet helemaal Knipoog

En ik blijf vinden dat je wat minder voorzichtig moet worden. Je zit het paard echt niet zo heel snel in de mond als jij denkt, het paard kan wel wat hebben, ze zijn niet van diamant hoor Knipoog

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 17:48

Oei, ze zijn niet van diamant, ik moet dus extra voorzichtig zijn Tong uitsteken Ze zullen vast van suiker zijn Tong uitsteken

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:57

mooie foto's fleur....k kan zo niet zeggen wat je kan verbeteren ....k zie je namelijk alleen buiten rijden en van foto's kan ik het niet zien.....ziet er zo op de foto's goe duit iig

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:57

ja zoiets dacht ik ook al fleur Tong uitsteken

moet je mee oppassen diamant is nml kei stevig maar suiker dat valt uit elkaar als je te druk doet Tong uitsteken:P:P:P:P:P

maar wel erg mooie foto's Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:34

Fleury schreef:
Nee hoor Tong uitsteken Deze is ongeveer 11 centimeter kleiner als jouwe. Maar heb je er misschien een goede foto van dat ik eens kan vergelijken?


Rijfoto's heb ik niet echt (rijd trouwens nou ook ff niet met dat bordeaux rode shabrakje).

Ik heb wel gewone foto's.
Opzich geen probleem, maar tripod wil niet mee werken Boos!

22 Januari verwachten we ons kleintje

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:23

wauw mooie pony hee! zeker net gewassen!!!

maar idd je beugels langer en tenen naar binnen. oowja je handen mogen ook ietsje hoger.

.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:01

Bodien schreef:
ziet er heel goed uit hoor!
maar probeer iets meer je schouders uit te drukken, maar dan niet verkrampt achterover zitten hoor
en niet je benen naar voren steken, je hak,heup,schouder moet 1 loodrechte lijn zijn
en probeer iets meer contact met de mond te houden, soms heb je wat boogjes in je teugels, en handen niet te laag

maar het zier er heel leuk uit hoor!
mooie pony


Hier sluit ik me bij aan, daarbij vind ik ook dat de combinatie tussen jullie niet zo perfect is, je bent best wel groot voor deze pony
Het is wel een leukert zeg! Mooi hoofdje

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:00

hallo allemaal

ze is er idd te lang voor maar het is ook maar een berijdpony van haar niet haar eigen pony ze rijdt de pony voor de dochter van de manege eigenaar en hij kan haar prima dragen het is wel een beetje zonde voor het complete plaatje maar ja. daar is niks aan te doen

het is idd een zeer mooie pony en niet zo heel super iel als ie lijkt op de foto's vergeleken bij eerdere foto's loopt ie al heel heel heel veel minder op de voorhand nu en kan je duidelijk zien dat ze hem anders is gaan rijden. grote vooruitgang fleurtje ga zo door

hoop dat je nu een leuke vakantie hebt
kuzzzzzzzzzzzzzzzz

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:25

ik vind het rijden er wel goed uitzien hoor. dat je te lang bent maakt toch niet veel uit, je rijdt hem toch maar bij he. Een goeie tip probeer je been goed iets meer naar achter te houden en op zn plaats. als hij teveel naar voor komt hinder je hem of haar teveel in de schouder vooral als je zo groot bent. Wel een mooi ponytje vind ik.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:32

Leuk kleurtje Lachen wat een iel ding zeg Haha! K vind wel dat je een beetje te groot bent hoor! Verder leuk! Knipoog

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:40

Mooie foto's *LOL*
Lijkt op een pony op de manege waar ik rijd.
Wel een mooie pony hoor Lachen
Je voeten steken er een beetje onderuit,
maar dat maakt nix uit,
staat alleen niet zo mooi Tong uitsteken

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers