Vliegen!!! Om gek van te worden !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Vliegen!!! Om gek van te worden !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:13

Wie zijn paard heeft hier ook zoveel last van? Ik heb hem al een vliegennetje voor gedaan en smeer hem ook met vliegenspul in, geef hem appelazijn, maar nog zit hij helemaal onder. Het lijkt wel of hij ze allemaal aantrekt. Wie heeft er een oplossing???



marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:17

Ik nie helaas Huilen mijn verzorgpony zit ook altijd heleaal onder de vliegen en dazen. Ik weet ook nie meer wat k eraan kan doen!

Nevada

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:18

een vliegendekje misschien? Mijn pony heeft er ook last van omdat hij zeer veel op de wei staat, altijd eigenlijk Lachen

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Sting

Berichten: 12853
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:19

Een vrliegendek lijkt mij zo een goede oplossing, mischien dat de DA nog iets weet maar dat weet ik ook niet natuurlijk Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:28

Die poedersuiker vliegen hebben mij een wedstrijd verpest. Okkie werd er letterlijk gek van dat ik ring in-ring uit ben gevlogen. Hij bleek ook een Horzel tussen zijn batsen te hebben. We voeren hem nu knoflooksnippers en ik heb heel erg goed vliegenspul *LOL*

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:24

Ok,
Of het helpt weet ik pas over een aantal dagen maar op advies van een vriendin waarvan het paard allergisch is voor dazen (maar dan echt allergisch) heb ik een kaartje gekocht die ze wel eens bij de koeien in de oren hangen, niet die gele maar kleurloze. Haar paard heeft dit ieder jaar in de manen gebreid zitten en geen daas of vlieg te bekennen! Als het uitgewerkt is, komen ze gelijjk, nu heb ik van de week er een bij Balladyn ingebreid, kijken of het bij hem ook echt werkt, kost 4 euro bij de dierenarts, dus de moeite om te proberen...het duurt dus een aantal dagen voor het over de huid verdeeld is..

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:29

In ieder geval zo'n Frontriem met sliertjes voor de ogen, Azijn/citronella goed over je paardje heen (desnoods een hele emmer Tong uitsteken)
Of een fliegen deken. Op de manege hebben veel paarden er ook heel erg last van, die hebben voor s'zomers voor op de wei en buitenritten ook zo'n frontriem met sliertjes

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:52

Bij ons op stal hangen ze meer rond de voertonnen (en die zitten muurdicht), de paarden hebben er niet zo'n last van.
Mar als je paard er veel last van heeft: www.puurnatuur.nl en dan bij espree, das echt superspul wat ook echt 24-36uur werkt en dr komt geen vlieg of daas meer in de buurt....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:39

Geen(!) bulten en bijna geen vliegen... oplossing: elke dag een schepje knoflookgranulaat, een scheutje appelazijn (met knoflook) en een soort 'spot on' uit de USA. Dit laatste druppel je elke veertien dagen op vier plaatsen van je paard en hij blijft die tijd vlieg/mug/horzel vrij. Op stal staat hij onder een zomerdek en buiten krijgt hij een Bucas vliegendeken op en vliegenmasker. Soms tijdens het rijden ook nog wat spray (ook voor buitenritten). Op deze manier probeer ik hem 'vliegarm' de zomer door te krijgen en ik moet zeggen dat het aardig lukt... Haha!

Love is... just a moment!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:44

bij de boerenbond (als jullie die in de buurt hebben) tenminste ik d8 bij de boerenbond hebben ze insectenspray die je van 10 meter afstand ruikt misschien dat dat helpt

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:55

ik denk dat je die beesten nooit wegkrijgt. wij hebben ook al vanalles geprobeerd op stal maar ze komen altijd terug...Boos!

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:42

van mn moeder krijg ik geen vliegennet omdat ze denkt dat, als er een vlieg of daas of wesp onder komt te zitten, het schadelijk kan zijn voor het paard omdat ie dan begint te flippen of zow Verward

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:42

correctie, vliegendeken Knipoog

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:45

Nog maar een keer mijn tip: door het voer 3 tot 5 druppels 100% pure essentiële lavendelolie.

Ja, dat werkt en beter als citronella. Citronella deinzen vliegen en dazen niet voor terug. Muggen inmiddels ook niet meer omdat ze er imuun voor zijn geworden!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 14:06

Bedankt allemaal voor jullie tips. Waar kan ik die lavendelolie kopen Kleintje?

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:32

eponaschatje schreef:
bij de boerenbond (als jullie die in de buurt hebben) tenminste ik d8 bij de boerenbond hebben ze insectenspray die je van 10 meter afstand ruikt misschien dat dat helpt


So die stinkt inderdaad!!!

Brabantse Fries ;)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:38

didi74 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie tips. Waar kan ik die lavendelolie kopen Kleintje?

Kruidvat heeft het, maar bijvoorbeeld bij de Tuinen of een andere reform zaak of gezondheidswinkel.
Let wel op dat 100% zuiver is.

Prijs is ongeveer 8 euro voor 10 ml.
Maar daar doe je heel lang mee.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:52

Anouar schreef:
Op stal staat hij onder een zomerdek en buiten krijgt hij een Bucas vliegendeken op en vliegenmasker.


waarom op stal in godsnaam met een zomerdeken met dit weer? je kan toch op stal net zo goed een vliegendeken op doen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:42

Tips tegen vliegen gevonden op internet:
* citroen ophangen bij stal met kruidnagels erin
*voer dan elke dag een grote eetlepel knoflook snippers door zijn/haar voer .
*Meng halve liter thee met een halve liter azijn voeg er wat citronella en geraspte knoflook aan toe even laten staan en dan op uw paard spuiten lekker rijden zonder vervelende beesten.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

lailapri

Berichten: 22119
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 23:13

knoflook voeren helpt ook

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:08

Ik koop bij de kruitvat of trekplijser een flesje met "mug en vlieg weg", het werkt goed om tijdens een rit of gewoon op het land de vliegen weg te houden en het werkt voor jezelf ook goed! Knipoog

Profiel update!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:25

quincy schreef:
van mn moeder krijg ik geen vliegennet omdat ze denkt dat, als er een vlieg of daas of wesp onder komt te zitten, het schadelijk kan zijn voor het paard omdat ie dan begint te flippen of zow Verward


Daar heeft ze wel gelijk in. Ik durf mijn paard ook geen vliegendeken meer op te doen als ik niet in de buurt ben. Want als d'r een daas onder komt, of erger een wesp, dan slaan ze helemaal door (die van mij dan) en dat kan dan uiteindelijk schadelijk zijn voor je paard. Maar meestal komt ie heel hard naar me toe gerend dat ik em d'r onderuit kan halen.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:38

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik maak zelf vliegenmiddel, werkt echt super!
1/3 azijn - 1 flesje citronella (20ml) - aanvullen met water (2/3 ongeveer) - een klein beetje afwasmiddel om de citronella goed te laten mengen.
Mijn verhoudingen zijn altijd 0,5 liter azijn, ietsje minder dan 1liter water, 20ml citronella (flesje gewoon), een beetje dreft, goed schudden, en in een lege spuitfles gieten. Als je paard echt heel veel last heeft neem je gewoon een emmer, daar doe je 1,5 liter azijn in (ongeveer een fles), 3 flesjes citronella, 3 liter water, wat dreft, en dan meng je gewoon met een takje ofzo (als je het lekker primitief wilt houden Knipoog ) en dan doe je gewoon het spul met een spons op je pony!
KLAAR! Pling

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:41

ik vind die dingen voor op zn hoofd ook eng. stel dat er een beest onder komt te zitten..
ik voer al een jaar knoflook en veel helpt het niet. azijn helpt ook voor geen meter.
is lavendelolie dan niet schadelijk voor m als je t in zn voer doet?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:54

Die merrie van mij is ook vindingrijk... ze steekt d'r hoofd bij de start van haar weigenoten Schijnheilig

Maar ik vind het inderdaad wel erg dit jaar met de vliegen, dazen en de horzels! Scheve mond

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dorien_Boy en 89 bezoekers