Haflinger modepaarden....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Haflinger modepaarden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:34

Ik zie steeds meer mensen met Haflingers. Het lijkt wel of het mode is om een haflinger te hebben. Ik moet toegeven dat hier in omgeving Leiden valt het wel mee. Maar hier bokt vindt ik echt dat veel mensen een Haflinger hebben.

Wat vinden jullie, is de haflinger een populair paardje???

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:26

ja

Come over to the dark side, we have cookies!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:29

Ik vind van wel. Ze zijn gewoon de leukste, mooiste en de liefste! (en eigenwijste)

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:32

ja, populair wel, maar ik vind ze zelf niet zo fijn.
want ze zijn zo breed en dat zit niet fijn

Kom op zaterdag 29 september naar de Maliebaandag in Utrecht voor kortebaandraverijen!
Er zijn nog diverse kraampjes en andere dingen te doen, zo is er bijvoorbeeld ook een kindertuin! Leuk voor jong en oud, toegang is gratis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:45

Ze zijn in feite al weer uit eigenlijk, nu is het mode om een tinker te hebben Haha!

Er zitten hier idd aardig wat mensen met een haflinger, maar ook mensen met een Fjord, Fries, Tinker en ga zomaar door. De echte hype en mode gedoe van de haflinger is al weer over.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:05

Ja, ik zie hier ook veel haffies. Zijn ook erg leuke paarden vind ik, ook al zou ik er zelf niet eentje kopen. IJslanders zie je hier ook veel, fjorden trouwens ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:08

Vind eigenlijk niet dat je ze meer ziet als eerst
wel dat je ze meer tussen de paarden ziet starten op cocnours, dat werd eerst nooit gedaan. (zo eigenlijk met alle pony's)

Wat ik idd meer mode vind zijn de tinkers
die zag je 10 jaar geleden nog geen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:24

De reden dat mensen zo'n type paard kopen is dat ze niet zo duur zijn. kwpn prijzen zijn soms om van door het plafond te schieten.

Dan zijn ze makkelijk buiten te houden, eten niet zoveel, zijn leuk voor het hele gezin en kunnen mits een gedegen opleiding leuk meekomen in de diverse takken van de paardensport.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:44

Oei ... dan ben ik ineens wel zeer modebewust Tong uitsteken Ik heb een tinker en een fjord ... Volgens mij swingen vooral de shetjes ertussen uit, daar zijn er pas énorm veel van!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:04

Ik ben uit, ik heb een NRPS pony, ik denk dat je ze een tijdje veel zag omdat het wat bekender werd, dat ze over het algemeen braaf zijn, tinkers hebben die naam ook.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:10

Ik weet het niet. Er zijn steeds meer jonge mensen (van een jaar of 15/16 of nog jonger) die van de ouders een paard mogen, maar het mag niet te duur zijn zo kom je al snel op zo'n soort paard uit.
maar of het nou echt de pan uit rijst?? Nee volgens mij niet.

ik heb ook een haflinger,maar daar ben ik samen met het KWPN mee op gegroeit. Nou mijn oon heeft het KWPN in huis en ik heb toen de haflinger gekocht.


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:58

ze zijn gewoon veelzijdig, het ideale huispaardje. ik ben zelf niet echt voor de haffen (ook niks tegen hoor), dit is opbectief. ze zijn ideaal voor jongere kinderen die bv een stoere fjord niet kunnen intomen, voor wie een tinker te groot is. een shet te klein... een echt huispaardje, makkelijk in houd en onderhoud. daarom misschien?

Enya - Daya :-)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:34

Ik denk dat je aandacht nu op Haflingers valt omdat je zelf een Haflinger hebt. Als je ergens mee bezig bent, dan valt het inees op dat er meer mensen met hetzelfde bezig zijn. Of het nu het krijgen is van kinderen, het kopen van een huis of het halen van je rijbewijs.

Ik kan niet zeggen dat er in mijn omgeving nu zoveel Haflingers rondlopen. En ik vind het erg afhankelijk van het paard (en vooral van zijn opvoeding) of ik hem leuk vind of niet....

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:42

ponyzotje schreef:
ze zijn gewoon veelzijdig, het ideale huispaardje. ik ben zelf niet echt voor de haffen (ook niks tegen hoor), dit is opbectief. ze zijn ideaal voor jongere kinderen die bv een stoere fjord niet kunnen intomen, voor wie een tinker te groot is. een shet te klein... een echt huispaardje, makkelijk in houd en onderhoud. daarom misschien?


*kuch* (verslikt zich)
Ideaal voor jonge kinderen? Sorry hoor, maar wie ook heeft bedacht dat een Haflinger de ideale kinderpony is, kwam echt uit een ei. Ze hebben een karakter waar je U tegen zegt, Haflingers toom je ook niet zomaar in. Ik denk zelfs dat Fjorden gemakkelijker in de omgang zijn.

Verder denk ik ook dat de Tinker op dit moment meer een modepaardje is, kijk maar naar die prijzen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:45

Mijn Haflinger heb ik niet gekocht omdat ie in de mode zou zijn, maar meer omdat ik Tinkers en Fjorden gruwelijk vind en ik wel van stevige pony's houdt. Kijk maar in mijn profiel, ik ga niet alleen voor de Paflingers. Tessebes: helemaal mee eens!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:48

Tessebes, wat zijn volgens jou dan wel kinderpaarden?
Als een haf het niet meer is, dan is het er geen 1 meer.

Tuurlijk uitzonderring bevestigd de regel, maar het zijn super rustige meegaande ponys

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:54

en ik bedoelde ook wel kinderen die kunnen rijden... aan een onervaren kind ken ik sowieso geen enkel paard noch ras toe. ik bedoel qua karakter, grootte, etc...

Enya - Daya :-)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:00

Ik vind een haflinger gewoon niet geschikt voor kinderen. Ik denk dat ze zwaar onderschat worden op dat gebied. Ze hebben een karakter waar je nogal eens van staat te kijken, ze hebben echt van die haflingerstreken. Misschien kan iemand anders het beter verwoorden.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:06

dat klopt, maar dat hebben shetten ook bij uitstek en zij zijn gewoon ook bij uitstek kinderpaarden genoemd. ieder paard en vooral pony heeft z'n streken. vanaf ze die aankunnen, zijn het dé ideale paardjes Lachen

Enya - Daya :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:06

elk paard heeft streken als je niet oplet

Ik heb vroeger genoeg haflingers verzorgd, maar de pittige, gevaarlijke, gemene of wat dan ook ben ik toen niet tegen gekomen.

En bij kinderen hoort idd altijd begeleiding, omdat je nooit weet wat kinderen doen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 17:07

Cassidy schreef:
Ik denk dat je aandacht nu op Haflingers valt omdat je zelf een Haflinger hebt. Als je ergens mee bezig bent, dan valt het inees op dat er meer mensen met hetzelfde bezig zijn. Of het nu het krijgen is van kinderen, het kopen van een huis of het halen van je rijbewijs.

Ik kan niet zeggen dat er in mijn omgeving nu zoveel Haflingers rondlopen. En ik vind het erg afhankelijk van het paard (en vooral van zijn opvoeding) of ik hem leuk vind of niet....


Ja daar zou je misschien wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar toch heeft een groot deel van bokt een Haflinger.
Tinkers, Friezen en Fjorden zie je ook veel, hebben julie gelijk in.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 17:09

Tessebes"]
[quote="ponyzotje schreef:
ze zijn gewoon veelzijdig, het ideale huispaardje. ik ben zelf niet echt voor de haffen (ook niks tegen hoor), dit is opbectief. ze zijn ideaal voor jongere kinderen die bv een stoere fjord niet kunnen intomen, voor wie een tinker te groot is. een shet te klein... een echt huispaardje, makkelijk in houd en onderhoud. daarom misschien?


*kuch* (verslikt zich)
Ideaal voor jonge kinderen? Sorry hoor, maar wie ook heeft bedacht dat een Haflinger de ideale kinderpony is, kwam echt uit een ei. Ze hebben een karakter waar je U tegen zegt, Haflingers toom je ook niet zomaar in. Ik denk zelfs dat Fjorden gemakkelijker in de omgang zijn.

Ja dat ben ik met je eens. Haflingers zijn echt geen makkelijke paarden. Je hebt uitzonderingen op de regel....Guus bijv. Maar persoonlijk als ik ooit kinderen krijg die eigen paarden willen zou ik geen Haflinger voor ze kopen.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:12

k had 't dus echt wel over de grootte en dat ze niet zo stoer zijn als een fjord kan zijn.

Enya - Daya :-)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 18:49

ponyzotje schreef:
k had 't dus echt wel over de grootte en dat ze niet zo stoer zijn als een fjord kan zijn.


Grootte..... Verward
Verklaar je nader a.u.b. want ik bergijp je niet helemaal.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:02

ik bedoel met grootte de stokmaat
dus kleine kinderen rijden met pony, die een kleinere stokmaat hebben dan paarden. (oh als je dat bedoelt: dat was idd geen vgl met de fjord)

Enya - Daya :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lugea, Rhinocornn, wend2009 en 25 bezoekers