vraagje over verzekeringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

vraagje over verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:13

okay ik had net een discussie met mijn vader en weet haast wel zeker dat een van jullie hier het beslissende antwoord op kan geven en een van ons in het ongelijk kan stellen Haha!

de discussie ging over de verzekering van een paard...
stel ik koop een paard van € 8000,-
ben ik `m dan verplicht om `m voor die volle € 8000,- te verzekeren...?!
ik zei dus van niet je kan `m dan toch ook voor zeg maar € 3500,- verzekeren? (ik noem maar wat getallen hoor dus niet zeggen dat het niet goed is om een paard voor zoveel/weinig te verzekeren daar gaat het even niet om)
Mocht het paard dan onverhoopt naar de slacht moeten dan krijg je toch bij amev 90% van die € 3500,- terug?

Volgens mijn vader moest ik dan een paard verzekeren voor het bedrag waarvoor hij gekocht was dus de volle € 8000,-
en het kon niet minder hij had een hele verklaring met een auto van de dagwaarde dat je dan terug kreeg etc etc. en dat het paard wat hoog in de sport loopt een andere verzorging in de kliniek nodig had dan eentje van zeg pak `m beet € 1000,-- dus dat de kosten hoger op liepen en dat je `m moest verzekeren voor de "dagwaarde"
mijn pa is niet een complete leek met paarden hij kan zelf ook aardig goed een bosritje maken etc. en weet het ook absoluut wel wanneer hij te maken heeft met een paard wat kwaliteiten heeft of eentje die mindere kwaliteiten heeft...
maar ik zou echt zweren dat ik gelijk had kan iemand hier duidelijk in brengen?



pfff ik hoop dat jullie het nog een beetje snappen Pling


RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:11

ehh nee, ik snap het niet echt... bij ons is het gewoon voor elk paard, ongeacht de waarde van de eerste aankoop, dat je €12,- per halfjaar betaald, maar dat is alleen voor ongeluk, iets aan de luchtwegen en opeens dood neevallen ofzo, ik weet niet hoe dat heet Verward

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 22:15

kort samen gevat: of je verplicht bent je pony te verzekeren voor het bedrag waar je `m voor gekocht hebt? ...
bij de Amev is het zo je betaald dan een bepaald percentage (wat verschilt per dingen waar je voor verzekerd wilt zijn) van het bedrag waar je voor verzekerd bent (tenminste zo kwam het bij mij over)
dus bepaal je zelf voor hoeveel je verzekerd of is dat afhankelijk van de aankoop waarde van het paard


misschien nu iets simpeler?

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 06:38

Je bent niet verplicht om de 'dagwaarde' te verzekeren hoor. Het gebeurt gewoon heel veel dat mensen het aankoopbedrag als verzekerde waarde gebruiken. Ikzelf heb mijn paard voor een lager bedrag verzekerd dan het aankoopbedrag. Scheelt nogal in premie. Ik zet elke maand een x bedrag opzij voor onverwachte uitgaven. Een soort 'prive verzekering' zeg maar.

Goed. Je bent het dus niet verplicht (bij welke verzekeringsmaatschappij ook). De uiteindelijke verzekerde waarde die je kiest hangt sterk af van het soort pakket dat je wilt (beperkte vorm of juist heel uitgebreid) en het soort paard en hoe je het dier gebruikt. Verzekeren blijft een vorm van gokken: OF je verzekert het niet of beperkt, en gokt erop dat alles goed gaat (en als het misgaat, betaal je zelf) OF je verzekert het heel uitgebreid en gokt er eigenlijk op dat het mis gaat (anders ben je in het paardenleven zoveel geld kwijt aan premie dat je makkelijk een nieuw paard had kunnen kopen).
Klinkt misschien wat simplistisch en hard, maar het komt er wel op neer toch?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 06:38

Volgens mij ben je nooit verplicht om je paard te verzekeren Haha!

En meestal zullen mensen hun paard oververzekeren i.p.v. onderverzekeren omdat je paard voor jou meer waard is, je met inflatie te maken hebt en je paard (als je hem goed rijdt) vaak meer waard wordt.

Ik zou hem dus zeker niet onderverzekeren, je krijgt toch de volle waarde dan niet terug. Dan kan je beter geld in een potje stoppen en opsparen.

Bijvoorbeeld ziektekosten: je krijgt nooit meer terug dan waar je paard voor verzekerd is. Dus in het geval van onderverzekeren krijg je dus een stuk minder terug. Ze zullen dan eerder tegen je zeggen dat het paard het niet meer waard is.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:53

Hmmmm, ik heb volgens mij toch iets anders geleerd op school (inmiddels alweer erg lang geleden dus kan ik er best naast zitten); bij mijn weten heb ik geleerd (ging toen over verzekeren van huizen enzo) dat als je onderverzekert ze niet dat gehele verzekerde bedrag uitbetalen!
Dus als je iets van 8000 euro voor 4000 euro verzekert dan betalen ze ook maar 90% van de helft van de verzekerde waarde uit! Dus 90% van 2000 en niet van 4000!
Ze kijken naar de dagwaarde en kijken voor hoever hij onderverzekert is en betalen daar over het percentage uit!
Dus als je hem verzekert voor 4000 euro en er gebeurt wat krijg je maar 90% van de helft van het verzekerde bedrag omdat hij maar voor de helft verzekert is...(verzekert voor de helft dus krijg je ook maar het verzekerde bedrag voor de helft)
MAAR of dit klopt voor paarden weet ik dus niet; dit gaat over onroerende goederen (huizen en inboedel enzo) en als jij je paard gewoon opgeeft als 4000 euro waard dan is dat voor hun moeilijk te controleren lijkt mij.....
Ik heb een groen paard voor een prikkie gekocht en die is nu dus inmiddels onderverzekerd omdat hij nu meer kan en dus ook waard is.....volgens mij past niemand zijn verzekering aan als het paard meer kan (en dus waard is). Lips are sealed

Je kan heel gemakkelijk AMEV een mailtje sturen die kunnen je absoluut zekerheid geven.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 12:50

NoaC schreef:
Hmmmm, ik heb volgens mij toch iets anders geleerd op school (inmiddels alweer erg lang geleden dus kan ik er best naast zitten); bij mijn weten heb ik geleerd (ging toen over verzekeren van huizen enzo) dat als je onderverzekert ze niet dat gehele verzekerde bedrag uitbetalen!
Dus als je iets van 8000 euro voor 4000 euro verzekert dan betalen ze ook maar 90% van de helft van de verzekerde waarde uit! Dus 90% van 2000 en niet van 4000!
Ze kijken naar de dagwaarde en kijken voor hoever hij onderverzekert is en betalen daar over het percentage uit!
Dus als je hem verzekert voor 4000 euro en er gebeurt wat krijg je maar 90% van de helft van het verzekerde bedrag omdat hij maar voor de helft verzekert is...(verzekert voor de helft dus krijg je ook maar het verzekerde bedrag voor de helft)
MAAR of dit klopt voor paarden weet ik dus niet; dit gaat over onroerende goederen (huizen en inboedel enzo) en als jij je paard gewoon opgeeft als 4000 euro waard dan is dat voor hun moeilijk te controleren lijkt mij.....
Ik heb een groen paard voor een prikkie gekocht en die is nu dus inmiddels onderverzekerd omdat hij nu meer kan en dus ook waard is.....volgens mij past niemand zijn verzekering aan als het paard meer kan (en dus waard is). Lips are sealed

Je kan heel gemakkelijk AMEV een mailtje sturen die kunnen je absoluut zekerheid geven.


kijk en die argumenten gaf mijn vader dus ook ... wist het niet precies meer te vertellen zoals hij het zei maar jij zegt echt woord voor woord precies wat hij dus ook zei... Maar ik wist dus bijna zeker dat dat voor paarden niet geldde maar goed denk dat ik de AMEV HIPPO maar eventjes een emailtje stuur is wel een goed idee bedankt in ieder geval !!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:11

ik heb ook zo'n geval..

Gisteren over en weer gemaild met de amev - hippo
Ik heb mijn merrie in 2000 gekocht voor een vrij laag bedrag, heb haar toen direct verzekerd.
Nu is ze echter een stuk meer waard, en ik wilde dus de verzekerde waarde omhoog gooien
Als ik dat wil doen, moet ik haar weer laten keuren en boven de 4500 euro zelfs met een totaal set rontgen foto's
En dan ben ik ook meteen verzekerd volgens de amev-hippo voorwaarden.
Nu ben ik verzekerd tegen de hippo-voorwaarden, en die zijn een heel stuk aantrekkelijker.
Dus eigenlijk heeft het enorm veel kosten als ik mijn paard haar waarde omhoog gooi.
Ik laat het dus mooi even zo staan.
Ze loopt geen topsport o.i.d

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:21

BeNGeL"]
[quote="NoaC schreef:
Hmmmm, ik heb volgens mij toch iets anders geleerd op school (inmiddels alweer erg lang geleden dus kan ik er best naast zitten); bij mijn weten heb ik geleerd (ging toen over verzekeren van huizen enzo) dat als je onderverzekert ze niet dat gehele verzekerde bedrag uitbetalen!
Dus als je iets van 8000 euro voor 4000 euro verzekert dan betalen ze ook maar 90% van de helft van de verzekerde waarde uit! Dus 90% van 2000 en niet van 4000!
Ze kijken naar de dagwaarde en kijken voor hoever hij onderverzekert is en betalen daar over het percentage uit!
Dus als je hem verzekert voor 4000 euro en er gebeurt wat krijg je maar 90% van de helft van het verzekerde bedrag omdat hij maar voor de helft verzekert is...(verzekert voor de helft dus krijg je ook maar het verzekerde bedrag voor de helft)
MAAR of dit klopt voor paarden weet ik dus niet; dit gaat over onroerende goederen (huizen en inboedel enzo) en als jij je paard gewoon opgeeft als 4000 euro waard dan is dat voor hun moeilijk te controleren lijkt mij.....
Ik heb een groen paard voor een prikkie gekocht en die is nu dus inmiddels onderverzekerd omdat hij nu meer kan en dus ook waard is.....volgens mij past niemand zijn verzekering aan als het paard meer kan (en dus waard is). Lips are sealed

Je kan heel gemakkelijk AMEV een mailtje sturen die kunnen je absoluut zekerheid geven.


kijk en die argumenten gaf mijn vader dus ook ... wist het niet precies meer te vertellen zoals hij het zei maar jij zegt echt woord voor woord precies wat hij dus ook zei... Maar ik wist dus bijna zeker dat dat voor paarden niet geldde maar goed denk dat ik de AMEV HIPPO maar eventjes een emailtje stuur is wel een goed idee bedankt in ieder geval !!!
[/quote]

Dit is meer een kwestie van polisvoorwaarden! Paarden en huizen verzekeren zijn dan toch 2 verschillende dingen Lachen Je mag echt zelf weten wat voor verzekerde waarde je wilt nemen. De polisvoorwaarden vervolgens stellen eisen aan de uitkeringen. Zoals bv. 90% van de verzekerde waarde (dus de opgegeven waarde, niet de daadwerkelijke) bij dood...
Anyhoo, sluitend antwoord krijg je idd alleen bij de verzekeraars zelf. Belse en laat je weten wat je te horen krijgt?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:52

yokie"]
[quote="BeNGeL"][quote="NoaC schreef:
Hmmmm, ik heb volgens mij toch iets anders geleerd op school (inmiddels alweer erg lang geleden dus kan ik er best naast zitten); bij mijn weten heb ik geleerd (ging toen over verzekeren van huizen enzo) dat als je onderverzekert ze niet dat gehele verzekerde bedrag uitbetalen!
Dus als je iets van 8000 euro voor 4000 euro verzekert dan betalen ze ook maar 90% van de helft van de verzekerde waarde uit! Dus 90% van 2000 en niet van 4000!
Ze kijken naar de dagwaarde en kijken voor hoever hij onderverzekert is en betalen daar over het percentage uit!
Dus als je hem verzekert voor 4000 euro en er gebeurt wat krijg je maar 90% van de helft van het verzekerde bedrag omdat hij maar voor de helft verzekert is...(verzekert voor de helft dus krijg je ook maar het verzekerde bedrag voor de helft)
MAAR of dit klopt voor paarden weet ik dus niet; dit gaat over onroerende goederen (huizen en inboedel enzo) en als jij je paard gewoon opgeeft als 4000 euro waard dan is dat voor hun moeilijk te controleren lijkt mij.....
Ik heb een groen paard voor een prikkie gekocht en die is nu dus inmiddels onderverzekerd omdat hij nu meer kan en dus ook waard is.....volgens mij past niemand zijn verzekering aan als het paard meer kan (en dus waard is). Lips are sealed

Je kan heel gemakkelijk AMEV een mailtje sturen die kunnen je absoluut zekerheid geven.


kijk en die argumenten gaf mijn vader dus ook ... wist het niet precies meer te vertellen zoals hij het zei maar jij zegt echt woord voor woord precies wat hij dus ook zei... Maar ik wist dus bijna zeker dat dat voor paarden niet geldde maar goed denk dat ik de AMEV HIPPO maar eventjes een emailtje stuur is wel een goed idee bedankt in ieder geval !!!
[/quote]

Dit is meer een kwestie van polisvoorwaarden! Paarden en huizen verzekeren zijn dan toch 2 verschillende dingen Lachen Je mag echt zelf weten wat voor verzekerde waarde je wilt nemen. De polisvoorwaarden vervolgens stellen eisen aan de uitkeringen. Zoals bv. 90% van de verzekerde waarde (dus de opgegeven waarde, niet de daadwerkelijke) bij dood...
Anyhoo, sluitend antwoord krijg je idd alleen bij de verzekeraars zelf. Belse en laat je weten wat je te horen krijgt?
[/quote]


Ben niet helemaal met je eens dat het polis voorwaarden zijn hoor!
Dit is namelijk wettelijk geregeld en zijn de wettelijke regels voor het onderverzekeren!
Het staat bij mij namelijk ook niet zo in de (inboedel)polis, maar is toch zo!
Het heeft te maken met de regels voor het onderverzekeren en niks met voor hoeveel je je paard verzekerd hebt (dit staat altijd in relatie met de dagwaarde!)
Dus ben bang dat je je zelf echt in je vingers snijd en maar een kwart van de waarde van je paard uitgekeerd krijgt ipv de verzekerde helft!
Zoek het eerst maar goed uit want ik heb het hier naagevraagd (op de uithof) en ik ben bang voor je dat ik gelijk heb.

Tuurlijk moet je zelf weten of je je paard verzekert en voor hoeveel, maar dat is wel een beetje vergelijkbaar met je inboedel; deze schatten ze ook op waarde als er wat gebeurt!
Als jij punten in de Z hebt gelopen met je 8-jarig ruin met goede papieren kunnen ze dat vast nagaan en op waarde schatten.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:54

ik ben aan het informeren voor een volledige ziektekosten verzekering voor oudere pony, 12 jaar n.l. EFO verzekerd die niet eens!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:59

Citaat:
Dit is meer een kwestie van polisvoorwaarden! Paarden en huizen verzekeren zijn dan toch 2 verschillende dingen Lachen Je mag echt zelf weten wat voor verzekerde waarde je wilt nemen. De polisvoorwaarden vervolgens stellen eisen aan de uitkeringen. Zoals bv. 90% van de verzekerde waarde (dus de opgegeven waarde, niet de daadwerkelijke) bij dood...
quote]


Je mag bij je inboedel ook zelf weten voor hoeveel je die verzekert maar ben je onderverzekert (verzekeraar maakt een schatting) dan krijg je echt niet waarvoor je verzekert bent!
Als ik mijn inboedel verzeker voor 2000 euro en mijn huis fikt af gaan ze inschatten wat mijn inboedel waard was en als ze dan op 4000 euro uitkomen krijg ik echt maar de helft van mijn verzekerde 2000 euro hoor!
Tuurlijk zijn paarden en inboedel wat anders maar toch volgens mij ook wel vergelijkbaar; beide is moeilijk op waarde te schatten en veranderen van waarde!

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:23

Citaat:
Je mag bij je inboedel ook zelf weten voor hoeveel je die verzekert maar ben je onderverzekert (verzekeraar maakt een schatting) dan krijg je echt niet waarvoor je verzekert bent!
Als ik mijn inboedel verzeker voor 2000 euro en mijn huis fikt af gaan ze inschatten wat mijn inboedel waard was en als ze dan op 4000 euro uitkomen krijg ik echt maar de helft van mijn verzekerde 2000 euro hoor!
Tuurlijk zijn paarden en inboedel wat anders maar toch volgens mij ook wel vergelijkbaar; beide is moeilijk op waarde te schatten en veranderen van waarde!


dus eigenlijk als het wel zo is zoals jij zegt ... dan heeft het compleet geen nut om het paard te verzekeren eigenlijk... want komen er dingen als bijvoorbeeld uhm noem eens iets waardoor hij nog wel "te gebruiken" valt maar niet meer als volwaardig sportpaard is en een jaar later moet hij om een andere reden afgemaakt worden en je verkoopt `m wel aan de verzekering dan is de dag waarde extreem laag dus krijg je nog maar 90% van de dagwaarde die dan echt gekelderd is ...

(heb trouwens in het begin van de middag eventjes een email naar AMEV gestuurd en zit te wachten op het antwoord ben nu wel erg nieuwsgierig... want dan zou je beter geld op zij kunnen zetten vor operaties en dierenartsen etc etc. ipv hem verzekeren...)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:30

Sorry hoor, maar dit zien jullie toch verkeerd.

Kan heel simpel zijn, ik weet het uit ervaring. Heb helaas een paard moeten laten afmaken. Paard was toen voor 7000 gulden verzekerd, toen het afgekeurd werd kreeg ik netjes 90% van dit bedrag terug. Werd helemaal niet moeilijk gedaan.

Een kennis van mij had een 3 jarig paard, wilde het verzekeren voor 8000 euro! Daar kwam toch een expert bij kijken omdat hij het paard wilde zien en zien lopen. Hij vond het paard n.a.v. het papier en leeftijd oververzekerd. En dat mag niet! Nadat hij het paard had gezien had ze toch toestemming voor dat bedrag omdat het een erg apart dingetje was en erg los bewoog.

Zelf vroeg de verzekering aan mij of mijn paard niet onderverzekerd was. Dat is nu dus niet zo, maar in de loop der tijd wil ik haar dus wel omhoog gooien in de verzekering, ondanks dat ik dan opnieuw alle keuringen moet laten doen, maar dat zien we dan wel.

Dus een verzekering kijkt wel degelijk naar de verzekerde waarde. Nu is dit makkelijker bij paarden met papier, maar het is dus niet zo dat als jij onderverzekerd bent dat je dan maar over de helft van het bedrag geld terugkrijgt. Je krijgt geld terug over het bedrag waarvoor je verzekerd bent!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:37

oh helemaal ideaal !! *LOL* dat was dus het antwoord waar ik op zat te wachten ik dacht het ook al en hield het ook stug vol tegen over mijn pa...
en het is nu helemaal duidelijk... ik zal het meteen even melden hiero ...

thnx kleintje *LOL* *LOL*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:39

Wil je het voor 100% zeker weten dan moet je even bellen met de verzekeringsmaatschappij, maar zo ging het in ieder geval een paar jaar geleden bij de uitkering van mijn paardje, pas bij die kennis en bij mijn paard.

In alledrie de gevallen gaat het over Amev Hippo

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:43

ja dat lijkt mij tot nu toe ook een van de betere verzekeringen vraag me niet waarom maar zo komt ie over .... En heb ze al een email gestuurd maar verwacht geen antwoord daarop ...
ik geloof je wel aangezien je uit ervaring spreekt ...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:53

Heb AMEV gebeld (wel zo snel en geduld is niet mijn sterkste kant):
Ze doen niet aan onder of over verzkeren; vinden ze het bedrag te hoog dan sturen ze iemand langs om het te controleren en onderverzekeren kan dus niet.

Dus je hebt gelijk en je vader niet!
Je kan je paard voor minder verzekeren en krijgt dan gewoon voor het verzekerde bedrag uitbetaald ongeacht de waarde van je paard!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 17:08

haha nou dat is dan helemaal direct Lachen
en ben nu helemaal blij *LOL* mijn pa heeft namelijk bijna altijd gelijk... maar ben blij dat ik tenminste nog iets meer van de paardenwereld af weet dan mijn vader Haha!

maar thnx voor het belletje was het zelf morgen van plan om even met ze te bellen ... maar dat bespaard me weer de moeite Haha!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:30

Jullie hebben het over een verzekering waarbij, dat als je paard afgekeurd wordt een uitkering krijgt. Wij doen het zo.. je stelt je het ergste voor, dan moet je je afvagen, wil ik weer perse een "Z" paard kopen, of wil ik dan liever weer een jong paard kopen.

Je moet je dus eigenlijk afvragen wat voor paard je na je paard zou willen hebben. (Beetje hard gezegd, maar zo zie ik het).

Dan kijk je hoeveel geld je zelf hebt, en voor het geld dat je dan tekort komt verzeker je dan je paard. Scheelt hoop premie.

Want over de waarde van een paard praten is gewoon heel moeilijk. Als je bv. M rijdt en je wilt weer perse een M paard terugkopen, moet je dus hoger verzekeren. Ons paardje is dus in principe zwaar onderverzekerd, maar scheelt dus wel een hoop geld.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Ik heb het helaas 1 keer meegemaakt dat mijn paard afgekeurd werd.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 06:00

Ik wil eigenlijk alleen mijn paard voor ziektenkosten verzekeren, kan me niet schelen geld kwijt te zijn als hij dood is, maar lijkt me erg geen geld voor operatie of id. te hebben. En dat kan dus niet, alleen ziekte kosten...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 07:35

Wat ik me nu afvraag... stel je paard is 8 jaar en M2 dressuur, je paard is voor 8000 euro verzekerd...

Je paard is na een paar jaar 15 jaar en nog steeds M2 dressuur.. is de waarde van het paard dan niet verminderd voor de markt, want hij is ouder. Hoe gaat het dan? Krijg je dan dagwaarde (wat bijna niet te schatten is) of hou je het bedrag waar ie ooit voor verzekerd is?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:05

Das een goeie! Frusty
Durf er mijn vingers niet aan te branden Lips are sealed ; ben er net achter dat een paard geen inboedel is Knipoog
Ehhhh, verzekering bellen denk ik maar. Verward
Ben inderdaad ook erg nieuwsgierig hoe dat dan zit!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 12:14

NoaC schreef:
Je kan je paard voor minder verzekeren en krijgt dan gewoon voor het verzekerde bedrag uitbetaald ongeacht de waarde van je paard!


geldt dat daar dan ook niet voor Kleintje? volgens mij is het dan ook zo want je zo een recreatie paard ook kunnen verzekeren en die steigen nooit in waarde of eigenlijk bijna niet die dalen alleen maar doordat ze ouder worden ... dus dan zou je volgens mij gewoon zoveel procent van je verzekerde waarde terug krijgen (verwacht ik)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:16

Dat denk ik ook Bengel.
Misschien dat ze daarom oudere paarden uit de verzekering halen. Want je zal zelf het verzekerde bedrag niet zo snel verlagen denk ik.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 39 bezoekers