Damn! Ik krijg een sullige ruin :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Damn! Ik krijg een sullige ruin :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 20:40

Hallo
Ik hielt altijd al van hengsten. Ik weet niet Verward Al kijk je naar sommige shetlanderuinen en hengsten dan zie je gewoon duidelijk verschil in het koppie en dat hengstenkoppie spreekt me onwijs aan. Ik vind ruintjes wat sullige uitstraling hebben (ik hoop niet dat ik heel bokt op me dak krijg Tong uitsteken) maar dat is gewoon mijn mening. Ik heb ook nooit achter een casteratie van Timon gestaan. Gewoon omdat ik hem zo leuk vind. Het is geen wilde hengst en ook geen makke slome duikelaar. Alleen hij zou dus in de winter en als het te nat is op het land bij 2 ruinen, waarvan 1 net gecastereerd is. Alleen nu heeft die vrouw een haflingerruin een week op de proef en ik fiets altijd langs als ik naar timon ga tsjaa het ligt gewoon op de route Tong uitsteken. Alleen ik was ff naar huis gegaan om te eten en een uurtje later fietste ik er dus weer langs en zag ik een 2e haflingerruin staan. Dus ik even praten met 1 van de verzorgsters. Zeg ze: Ja, ze (die eigenares dus) zei al meteen dat als ze hem koopt, Timon hier neit meer mag staan. Terwijl hij er nog maar net een uurtje stond begint ze er meteen al over. Verward En vorig jaar heebben er ook een heel jaar 4 pony's in gestaan. En toen gister (=maandag, die haf stond er zondag) komt die vrouw niet persoonlijk even naar me toe om even te zeggen dat ze die haflinger waarschijnlijk gaat kopen (terwijl ik haar zag!) Nee, ik moest het weer van 1 van de verzorgster horen Boos! Ik ben echt klaar emt haar! Nou en nu komt timon dus in het paddock te staan bij dat weitje met een fjordenmerrie. Nou en nu moet hij dus gecastereerd worden. Ik kan hier zo kwaad om worden. Stom mens! Boos!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:50

Tja, vervelend dat die vrouw dat niet zelf even komt melden. Maar kun je geen andere stalling met enkel ruinen vinden, dan? Ik zou niet meteen opgeven en Timon laten castreren...
Ik zou trouwens eerst maar eens aan die vrouw gaan vragen hoe het nu zit.
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 08-07-03 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

* To Belg, or not to Belg *

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:50

kan je niet een andere stal zoeken?

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 20:52

nou ik kan wel op zoek gaan, maar die weidegang is amar 20 euro per maand en hij moet wel een beetje heen en weer lopen, en ja er is niet echt iets in de buurt.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:10

Wel vervelend dat die vrouw niet zelf naar je toekwam ja. Maar als jouw Timon al vrij oud is, zal hij heus niet zo'n sullige ruin worden, hoor. Denk ik... Maar kan me wel voorstellen dat je dit hartstikke Poedersuikerrr vind..

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:29

Kan je niet beter eens aan die vrouw zelf gaan vragen op een vriendelijke beleefde manier hoe het nou zit?
Die verzorgsters kunnen ook wel weer veel zeggen, dus vraag het ze eerst eens zelf voordat je je zo kwaad maakt. Knipoog

Anders heb ik gewoon helemaal niets van je berichtje begrepen *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:31

van wie is die pony?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:08

als het jouw pony is, zou ik hem niet laten castreren omdat het van die vrouw moet!

maar ja als je geen andere oplossing kan vinden dan moet het maar, en sullige ruinen....wil je die van mij ff proberen Extreme duivel
in de wei een schatje, maar onder t zadel....en hij wil nog weleens een merrie dekken ook haha dus nee, t is geen echte sullige ruin Tong uitsteken

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:17

Ik heb ook een haflingerruin en hij is alles behalve sullig, uitproberen? Haha!
Wat dom, maar niet opgeven hoor, is vast wel een oplossing. Maar ik vind ut dom Boos! als die mevrouw zo zegt, ja die koop ik ff.......tsssssssss meteen ja dan castereer jij je pony toch ff? Ik zie het probleem niet.
Grrr...

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:59

Als ik jou was zou ik het eerst bij haar zelf informeren in plaats van klakkeloss het verhaal van de verzorgsters aan te nemen.
In overleg is er heus samen wel uit te komen en zo niet kun je altijd wat anders gaan zoeken.
Bedenk wel dat je een hengst die nooit mag dekken niet echt een plezier doet, hij heeft zijn ballen niet voor niets en zal toch last hebben van z´n hormonen, vooral als er ook merrie´s in de buuurt staan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:30

Ik snap je verhaal even niet. Omdat iemand anders bij jullie op stal komt te staan, moet jij je paard laten castreren? Of komt het zo beter uit met de verdeling van de weilanden?

Ik weet niet hoe oud Timon is, maar realiseer je dat een Hengst die al wat ouder is, grote kans loopt op complicaties bij de castratie. Ik zou het in een dierenkliniek doen.

Maar nogmaals, als jij er niet achter staat, niet doen. Desnoods verander je van stal....

Je suis Charlie.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:03

Ik snap dit topic niet. Er zal toch niemand zijn die tegen mij zegt dat ik mijn paard moet castreren, daarom wil ik graag weten van wie Timon is, dan pas kan ik mijn mening en advies geven.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 20:13

Timon is van mij nl, maar iig hij is 5 jaar. Maar kijk: hij staat op een weitje en in die straat staan nog 2 stallen met een bak en hij zou dus bij die vrouw (dus niet die ene van het weiland) gaan staan in de winter... (lekker duidelijk Verward)

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:53

Timon komt bij een vrouw in de wei te staan in de winter,
maar daar is geen plek, want ze heeft 2 nieuwe pony's.
Dus moet hij in de paddock bij een merrie,
maar omdat timon een hengst is kan dat niet, en zou hij moeten worden gecastreerd.
(klopt dit)

Ik zou het eerst even met die vrouw er over hebben, en anders zou ik hem gewoon ergens anders neer zetten.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:25

ik zou ook eerst eens met die vrouw gaan praten want misschien bedoeld ze het anders?? of misschien komen julli samen tot een oplossing...
veel succes en als jij er niet achter staat zou ik het niet doen, want dan krijg je later waarschijnlijk spijt...

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 00:05

Ik zou hem absoluut niet castreren. Als jij hem hengst wil, laat je hem hengst. Ik zou daarvoor ook zeker wel van stal willen veranderen, verder fietsen, meer stalgeld betalen, als ik mijn pony hengst wil, blijft ie dat ook.. Jou pony toch! Als hij eenmaal ruin is kun je nooit meer terug..

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:21

inderdaad, ik zou het echt niet doen als het alleen voor die stalling is.
maar als er de vorige keer ook 4 bij elkaar mochten, kan je toch vragen of dat nu ook mag?

Kom op zaterdag 29 september naar de Maliebaandag in Utrecht voor kortebaandraverijen!
Er zijn nog diverse kraampjes en andere dingen te doen, zo is er bijvoorbeeld ook een kindertuin! Leuk voor jong en oud, toegang is gratis!


cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:46

Ik zou hem ook (denk ik) niet later castreren, jij stond er eerder, zij komt er net bij en mag dus echt niet alle regels in een keer gaan veranderen, het is altijd goed gegaan (toch) dus dat mens zet hem maar in het paddock!!

Let love shine so bright

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:14

Knap iemand die mij verteld wat ik met mijn hengst moet doen.....dan maar gewoon verhuizen!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:52

Ik zou ook wat anders zoeken als je hem hier echt zal moeten laten castreren. Ik zou Dennis(iig voorlopig) nog niet willen laten castreren. En zal dat ook voor niemand meer moeten laten doen(ik ben gezegend met leuke buren die mij binnenkort een stuk land bij huis laten huren).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:26

Mij zal je niet horen zeggen dat je hem moet laten castreren, maar ik vind de mening 'ruinen zijn sullig' wel heel kort door de bocht. Helemaal een paard dat laat geruind is heeft niets sulligs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:26

slaat echt nergens op hoe bedoel je generalizeren Boos!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:57

Mijn paard is geruind op zijn 6e, en geloof me; niks "sulligs" aan!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:36

ik zou een andere stalling proberen te zoeken,want als zijn ''jeweetwel'' eraf is krijg je denk ik alleen maar spijt...

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 18:22

Jullie snappen het niet. Ik heb 2 mensen in het complot Knipoog
1e stalling: De wei en het paddock (met de fjordenmerrie).
2e stalling (in dezelfde straat): een bak waar hij in de winter staat, met afdak,
maar stalling 2 heeft er een 3e pony bij en er zou dus geen plaats meer zijn voor een 3e Verward terwijl ze wel een paar jaar met z'n 4e hebben gestaan Verward
Maar goed, bij stalling 1 hebben ze dat paddock en al zou ik hem castreren zou hij daar staan. Dus hoef ik neit over te lopen/fietsen...
Overgens (zoals een paar weten) ben ik druk opzoek naar een sulky en wil ik graag mee doen aan de draverij, maar dat gaat lastig met Timon.

snappie nu wel?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucia88, nafkedemi, winnetou4502, Witje2 en 89 bezoekers