Waar hebben jullie je paard voor???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 21:39

Ik puur voor mijn plezier. Wedstrijden doe ik ook voor mijn plezier en alleen als mijn paard dat leuk vind!!

Als ik mensen hoor op de manege dan hebben zei hun paard alleen maar om erover op te scheppen. En dan moet het paard vooral presteren en anders kopen ze een nieuwe. Ik schrok echt van wat ik daar hoorde.
En als je ze ziet rijden, alleen maar trainen trainen en nog eens trainen, en dan vooral met slofteugel, giga sporen en zweep. Die arme paarden staan de hele dag op stal en als ze er dan uitmogen dan worden ze ook nog eens zo afgebeuld...(wat ik gezien heb dan). Je bereikt toch veel meer met een paard als je er vriendjes mee bent en alles aardig en rustig, maar wel duidelijk vraagt??? Zo zie ik het teminste. En mijn paard is me beste vriendin.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:47

Onze paarden zijn onze maatjes. Lekker knuffelen, spelen, rijden etc. etc. Maar zeker niet alleen om op te rijden en mee te trainen. Ik ga veel liever naar het bos; hebben we allebei veeeeel meer lol in dan die rondjes in de bak hoor! En nou we niet naar buiten kunnen, doen we gewoon andere leuke dingen met ze: los in de bak spelen, longeren (met balkjes), los springen, parcoursje met gekke dingetjes maken en daar doorheen, rijden zonder zadel en met alleen een halstertje met touw, lekker uitgebreid poetsen, enne.... KNIPPEN!!! JAAAAA, kappertje spelen op je paard, gaaf joh! (Daarom heb ik een Fjord, kun je lekker Mylittlepony mee spelen *LOL* )

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:47

Hoi, Ik heb Roodje omdat ik het heerlijk vind om samen met mijn paardje bezig te zijn, niet alleen rijden, maar ook lekker "tutten" op stal en gewoon bij zijn stal zitten! Ik rijd wedstrijden, maar ook alleen omdat ik dat zo leuk vind, ik vind de voorbereiding eigenlijk nog leuker! Als ik met hem bezig ben dan denk ik niet meer aan de rest en kan ik me echt ontspannen. Meestal dressuur ik, maar ik probeer ook zo vaak mogelijk lekker naar buiten te gaan of wat te springen of zo. En hij heeft minstens 1 keer in de week vrij! Ik heb mijn paard in principe ook voor zijn hele leven, niet zo van, oh hij doet het niet, ik kan niet meer verder in de dressuur, nou dan koop ik een ander, absoluut niet. Stel ik kom niet verder op een gegeven moment, nou dan zoek ik wat anders leuks, springen of endurance of zoiets! Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:49

hahahah precies, ik doe waar ik zin in heb met jino, beetje aanklooien in de bak, springen, en naar buiten en nouja gewoon van alles, 't thorentje [pension stalling] is mijn ontspannings oord *LOL*

"Some memories are best forgotten"

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:52

ik heb quinto ook voornamleijk om lekker te tutten en te wandelen enz. momenteel kan ik er ook nog niet veel mee want hij is nog maar 8,5 maand oud. als ie 3 is gaat ie wel onder het zadel en ik wil hem ook voor de wagen hebben.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:55

nu doe ik eigenlijk nog helemaal niets met Ailin afentoe wat spelen in de buitenbak. veel poetsen en ook veel hangen bij in der stal en lekker friemelen. en wat ik later als we groot zijn met der wil gaan doen, afentoe een onderling wedstrijdje afentoe iets dressuur, vaak t bos in, veel spelen met der en gewoon ontzettend veel plezier met der hebben. Als ik een paard had gewildt om mee op te scheppen had ik wel een of ander duur dresuur/springpaard gekocht ipv een tinker. naja met een tinker kan je natuurlijk ook leuk opscheppen Tong uitsteken

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:02

Lekker voor het knuffelen en de gezelligheid.....en dat vinden wij niet alleen wan er komen genoeg NIET paardenmensen bij ons in het land in de zomer omdat ze het zo leuk vinden.....!!!
Lekker rijden en met het karretje en vooral lekker tutten.......lekker borstelen enzo.
Enne Sonja ik ben niet de kapper hoor van Oliva maar dat is Hans mijn vriend.....die is daar heel goed in!!!

Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:10

Knuffen, Lol maken, lekker ontspannen en maatjes zijn. Er zijn er maar drie die alles van me weten! Is, Berberli en Waldi! Af en toe mijn hart uit storten, van blijheid of van verdriet.

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:47

voor mijn plezier wedstrijdrijden vind ik leuker voor jolanda daar geniet ik ook heel veel van zo onbevangen als zij wedstrijd rijd lekker gevoel lijkt mij.zolang ik plezier heb om op mijn paard te rijden en het te verzorgen en zolang mijn paard het leuk vind ga ik zo lekker door op mijn eigen tempo haar verder inrijden

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 00:22

ontspanning, tutten, poetsen, zorgen dat ze een leuk leven heeft, dat ze gezond en sterk wordt (pindakaas), veel aandacht geven, buiten rijden, springen, dressuren (vinden wij niet zo leuk)

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 04:59

-gelukkig zijn de meeste mensen die hier komen ook met dezelfde instelling!ik heb tink als veulen gekocht,juist omdat ik het zo leuk vind dat ik haar dan alles kan leren.en ze is nu bijna drie en straks voor het wagentje.maar vooral het uren bezig zijn meyt wandelen,borstelen,knuffelen en spelen vind ik het leukste aan paarden.rijden vind ik ook leuk maar zeker niet erg belangrijk en wedstrijden al helemaal niet.mijn meis is echt mijn grote vriendin en wij samen zijn een gek stel,ik zou niet meer zonder haar kunnen en de bedoeling is dat ze altijd bij me blijft.nog voor geen miljoen dure mooie paarden ruil ik mijn lieve snoetie in!!!!

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 08:34

Voor mijn lol en ontspanning.
Heerlijk na een dag hard werken op stal komen de rust komt je tegemoet de briesende en kauwende paarden geweldig is dat.
Ik zelf vind dressuur heel erg leuk krijg er gewoon een big smile van als iets goed gaat en dingen die niet lukken vind ik een uitdaging om die rustig op te lossen ook is het zo mooi om te zien dat wanneer dingen niet lukken en je gaat daar rustig op trainen dat het langzaam aan steeds beter gaat.
Ik geniet op z'n tijd ook van een lange bosrit en natuurlijk het poetsen he Lot is 1 grote knuffelkont met peotsen gaat je dus met zijn lippen ook helemaal na poetsen als je aan het poetsen bent tot je bijna bij z'n billen bent dan lukt het niet meer.
Ik vind het inrijden ook zo leuk.
en daarom heb ik geluk dat ik bij een fokker sta. elk jaar zijn er wel 3 of 4 paardjes om in te rijden. Helaas heeft ie net 2 jaar achter elkaar alle jaarlingen en veulens verkocht maar toen had ik Moonlight om in te rijden volgend jaar wordt onze jongste hengst 3 en ik kijk er nu al naar uit!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 09:30

Ik heb Pablo omdat ik gewoon alles wat met Paarden te maken heeft geweldig vindt. En ik wil heel graag zo goed mogelijk leren rijden en zo ver mogelijk komen. Maar ik heb hem voorla omdat het een paard is, voor de lol en de ontspanning dus. er gaat gewoon niks boven een paard.
Als het zo zou zijn gelopen zou ik bij wijze van spreken net zo gelukkig kunnen zijn met een falabella of als pablo een tuiger was geweest had ik op de bok gezeten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:28

tja, wat doe je met je paard? mag ik even een lijstje maken?
Vrijheidsdressuur, mennen (ligt op het moment stil), rijden, wandelen, longeren, knuffelen, poetsen, fietsen, lange lijnen, etc. etc.
Ik rij ook weleens onderlinge wedstrijdjes, en tja, het is nog niet gebeurt, maar stel dat ik laatste wordt, lekker belangrijk, als we maar een leuke dag gehad hebben

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:34

waar heb ik mijn paarden voor? Tsja, voor van alles. Ik doe er niet maar 1 ding mee. Ik hou ervan om buiten te rijden, om wedstrijden te rijden (met mate overigens hoor) en dressuur en springen. En tja, in feite wil Iones niets dus als ik hem zijn zin gaf en hij hoefde niets waar hij geen zin in had, dan bleef er niets over. En dan verkocht ik hem aan de slager want dan wilde niemand hem. Ik zorg er goed voor verder.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:35

Ja je kunt nou eenmaal niet alles doen waar je paard zin in heeft, dan worden ze gruwelijk verwend en zelfs gevaarlijk. Ik heb mijn paarden omdat ik gewoon gek ben met paarden, maar ook omdat ik het leuk vind om een doel na te streven: ze zo goed mogelijk op te leiden in de dressuur. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze afdank als ze niet meer geschikt zijn. Jur is niet meer geschikt voor de sport zeggen ze, maar ik doe haar nooit weg. Ik heb toch wel wat met haar bereikt in de dressuur, maar wat veel belangrijker is, ze is echt mijn maatje. Dat geldt ook voor Razinda; ik zie wel hoe het met haar gaat. Ik zou ook wel een super dressuurtalent willen hebben, maar dat is nou eenmaal niet zo. Verder vind ik buitenrijden ook heel erg leuk en de verzorging en alles erom heen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 11:51

Ik heb dan geen eigen paard, maar ik heb het geluk dat ik 2 paarden van iemand anders mag rijden. Vooral mijn ene verzorgpaard is echt mijn oogappel. Als ik aan kom op de manege gaat dat koppie naar buiten en zie je die neusgaten trillen en de oortjes naar voren. Dat is zo mooi om te zien. De liefde die ik hem geef krijg ik dubbel zo hard terug. Hij wil ook zo graag voor je werken en dat vind ik ook heel leuk. Er zijn natuurlijk oefeningen die hij moeilijk vind maar zoals ik hier al eerder las is dat juist de uitdaging om hem dat te leren en het de volgende iets gemakkelijker gaat. De galop is zijn favoriete gang dus als ik niet lekker in mijn vel zit of hij heeft een dag dat hij geen zin heeft gaan we lekker veel galopperen. Want wat maakt het uit als het een dagje iets minder gaat. Mijn humeur gaat daar echt niet van achteruit hoor (wat ik bij anderen vaak anders ziet). Nee veel lol hebben met je paard is denk ik het belangrijkste. Elkaar respecteren. Laat je paard paard zijn. Poetsen is iets wat er echt bij hoort. Je krijgt door het poetsen een band met je paard. Het is voor de meeste paarden een leuke bezigheid maar voor jezelf ook.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:51

ach ja, ben zelf ook echt liefhebber. Ik rommer er wat mee een, rijd er op, laat ze in de wei, haal ze er weer uit, ga er mee wandelen, echt van alles. Alleen nu niet he, mag er niet eens naartoe. Weet je, ik vraag me af wat er nu in ze om gaat. zouden ze verwachten dat ik nog kom?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:02

Ik denk het wel. Paarden zijn echte gewoonte dieren. Isolda en Berber waren uiterstverbaasd toen ik kwam en alleen weer weg ging. Zonder ze mee te nemen. Ze keken heel gek en Isl. hinnikte me nog eens na. Echt heel grappig alsof ze zei, HE!! Waar ga je heen!!! Je moet me nog meenemen hoor!!

Hihihi, wat een drollies zijn ze ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:37

hoi
Ik heb Kawa ook voor te knufflen te poesten en lekker mee bezig te zijn.Ik rij ook wedstrijden maar dat is ook puur voor de lol en als ik eens in de prijzen val is dat gewoon lekker meegenomen.Meestal dressuur ik met hem maar een sprongentje maken doe ik ook graag want dat vind Kawa zelf heel leuk.Naar het bos gaan vind Kawa ook heel leuk maar ik iets minder,want ik moet altijd alleen met hem weg en hij is in het bos een beetje te enthousiast dus dat doen we helaas te weingig.dus als er iemand is die met me mee wil... graag.Verder is Kawa ok net een hondje lekker achter je aan wandelen in de bak en zo.Het is gewoon een lekker knuffelbeest.en verkopen nooit van men leven voor nog geen miljoen.(ook niet in euros Lachen )

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:10

Ik heb Oscar als jaarling gekocht. Nu knuffel ik hem natuurlijk heel veel. Rijden kan nog niet, want hij is een jaar, maar we gaan nu al wel naar de zandverstuiving en het bos enzo (aan de hand natuurlijk)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 20:01

ik heb mijn pony ook puur voor plezier! Niet dat ik meer met mn kleine (1.07 Haha!) dreumes kan, maar dat interesseerd me helemaal niets!
En ik heb al helemaal sch**t aan die mensen die vinden dat ik een 'echt' paard moet kopen!
Ik ben HEEL tevreden met mn kleine dreumes ook al weet ik dat ik er nooit echt goed op zou kunnen rijden!
Nu doe ik alleen nog maar poetsen, knuffelen, longeren, langs de fiets laten lopen, wandelen, oefenen voor mennen (erachter lopuh dus) enz enz. En ik weet zeker dat ik het minstens zo leuk heb met mijn ukkie dan die mensen met z'n zogenaamde 'prestatie' paarden!

Ja dat steedas verkopen als ze een betere kunnen krijgen vind ik echt stom hoor. De dochters van de eigenaar waar ik reed deden dat ook steeds. Hechten die zich dan echt niet aan hun beessies?
Nah ja iig ik kan dat niet hoor!

Groetjes Kim en haar kleine dreumes Pinky!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 22:24

het meesye wat ik doe met Sya is knuffelen als ze wil en ik rij af en toe dressuur maar het liefst rij ik buiten als ik rij
van de paar uur dat ik bij haar zit knuffel ik het meest toch wel

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 09:41

Ik rijd voor mijn plezier, en dat vind ik vooral in trainen en verbeteren van mijn paard. Een middel om die verbetering te toetsen is wedstrijden rijden en dat doe ik dan ook. Ik merk dat ik me ga vervelen als ik alleen maar buiten rijd, ik vind het een uitdaging om de kwaliteiten van mijn paard en mezelf optimaal (huh) te gebruiken. Ik dresssuur en spring, en heb ook SGW gereden. Ik heb een tijd ergens gewoond waar geen wedstrijden bestonden en maar een handjevol mensen al eerder hadden paard gereden. Met een groepje van een man of 5 hebben we toen samen getraind, wedstrijdejs georganiseerd en voorla veel lol gehad. Trouwens ook geweldioge buitenritten gemaakt, we gingen een keer per week naar het strand en hadden dan kilometers ter beschikking om uit te razen.
Verder vind ik het geweldig om jonge paarden in te rijden, omdat je dan die enorme verschillen kunt zien. En poetsen, tutten en dergelijke vind ik leuk omdat je daarmee juist een band opbouwt.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 09:44

Met alleen al ernaar kijken als'ie lekker met Milena in de wei staat (en es ff lekker gaat rollen, vindt'ie heerlijk!) kan ik uren bezig zijn. Zeker als mijnheer een spelerige bui heeft en besluit eens lekker uit zijn pan te gaan. Daarnaast houdt hij er gelukkig van om uitgebreid gepoetst te worden want dat vind ik dus ook heerlijk. Uiteraard wordt er ook veel gereden (bij voorkeur buiten) en regelmatig gelongeerd. Hij mag als'ie niet in de wei kan ook regelmatig los door de bak rennen (en rollen:)) ).
Als onze roundpen klaar is wil ik ook graag weer wat NH met hem gaan doen, maar op dit moment hebben we alleen een rijbak en die is daar net wat te groot voor.
Ongeveer de belangrijkste reden dat ik Leonardo gekocht heb is dat ik vanaf het eerste moment dat ik hem zag het volste vertrouwen in hem heb.
Ik zocht echt een paard om er goede vriendjes mee te worden en veel leuke dingen mee te kunnen doen (en dat lukt best goed!)

Grtz, Dick.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, ikkedus, Sterrenpony, xxIsaa en 36 bezoekers