De echte uitslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

De echte uitslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 11:58

Ik heb dus een hernia een kleintje, die ze niet willen opereren.
Aan een kant mooi natuurlijk maar aan de andere kant die pijn is echt vreselijk.
Ik heb die arts 3x duidelijk verteld dat ik alleen nog maar kan zitten en liggen zonder pijn.
Maar goed ik zag er niet uit alsof ik pijn heb. ben ik soms gek ofzo dat ik op mijn 27e de boel loop te belazeren?
Ik zit al 4 maanden thuis maar ik mag wel alles doen van hem:werken, zwemmen, op vakantie, een jaar naar australie, paardrijden ect etc. Verward Verward
Ik sta soms zo krom als een hoepel maar daar kreeg ik geen eens een reactie op.
Ik werd doorgestuurd naar de pijnpolie, wachttijd: enkele maanden!!!!!!
poedersuiker man ik heb een baan!.

Heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts en ga kijken of ik in een ander ziekehuis terecht kan voor een snellere behandeling.
Volgende week ga ik maar zwemmen, misschien heeft dat positiefe invloed, paardrijden? Misschien dat ik het eens ga proberen.

Ik voel me dus echt klote gewoon, ik slaap slecht omdat ik gewoon niet moe ben. Thuis is het ook bere gezellig als je je weer eens geen raad weet met de situatie, verterk nog liever vandaag als morgen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:05

Gatverdamme Sandra... dit schiet ook niet op...
Het is idd. heel goed dat je door gaat naar een ander ziekenhuis om te kijken of ze daar wel wat meer kunnen doen.
Maar ja, in de tussentijd maak je jezelf geestelijk ook langzaam kapot, probeer dat wel in de gaten te houden hoor meissie, ook al is dat echt bere moeilijk... ik weet het...
Ook onbegrip is iets wat je zelf moet overwinnen, probeer het je niet zoveel aan te trekken, jij alleen weet hoeveel pijn je hebt, niemand die het ziet van buiten en dus ook niet totaal begrijpt..
Probeer het wat verder van je af te zetten, laat het je niet klein krijgen hoor...

Ik kom je Zaterdag lekker halen en dan maken we er ff een gezellig middagje van
Kop op meid!! En zeur maar tegen me aan als je dat oplucht, ik kan het hebben!!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:45

Niet bij de pakken neerzitten.
Ik heb zelf verleden jaar ook een lichte hernia gehad.
Had zelf al maanden last van m'n rug (ach kind, je stelt je aan, krijg je dan te horen) totdat ik bij het uit de wei halen van m'n paard in een afwateringsgeul stapte en toen echt helemaal krom stond.
Ik ging zowat dood van de pijn en tot overmaat van ramp hield mijn linkerbeen er gewoon mee op (ik heb nog steed 2 plekken op mijn been waar dus geen gevoel inzit en het is al zowat een jaar geleden)
Moest een week helemaal plat liggen met zware medicijnen (peace man Haha! , was helemaal high Dromen )
Na die week foto's laten maken en ja hoor er stond het een en ander scheef wat ook op de zenuw drukte.
Meteen doorgestuurd naar de manueel therapeut, dat hielp fantastisch.
Na 4 weken werd ik door de manueel therapeut m'n paard weer opgeschopt, mocht ook fietsen, maar mocht niet zwemmen omdat je dan doordat je je hoofd boven water probeert te houden je ruggegraat te krom trekt (in mijn geval dan)
Nou, jij wil niet weten hoe ik op m'n paard zat, alleen opstijgen was al een crime, ik mocht als oefening geen opstapje gebruiken.
Maar na een paar weken als Quasimodo door de stal te zijn geschuifeld ging het al een stuk beter, de pijn was al snel weg en ik kon m'n been weer steeds beter gebruiken.
Al met al heb ik geen pijn meer op een enkele waarschuwing na en kan ik na een maand of drie kreupel te zijn geweest weer goed lopen.
DUS NIET OPGEVEN, ook ik had al maanden last van m'n rug voordat de dignose hernia gesteld werd en ik functioneer weer prima.
Als je verder je hart wilt luchten Verdrietig pb je maar.

groetjes,
Liesbeth

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:48

P.S. kom je zaterdag nog naar Middenmeer, ik zit zelf als een van de secretariaatjuffrouwen achter de tafel.
Kunnen we even meeten.

Greetz,
Liesbeth

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:54

ik ken iemand die had ook rugklachten, maar omdat ze werkzaam was bij de Rabobank, kon ze via de rabo naar een speciale kliniek waar ze binnen een week of vijf geholpen werd. wellicht is het de moeite om iets via je werkgever of zelfs via je ziektekostenverzekeraar te proberen!

heel veel succes in ieder geval!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:46

Jemig.... ben je vier maanden verder....

Inderdaad proberen om ergens anders er nog eens serieus naar te laten kijken. Je weet mijn mening over ons "plaatselijk" ziekenhuis.... anders eens via de werkgever proberen.

Ik wens je veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:39

He bah wat vervelend! Hier schiet je weinig mee op.
ik zou eens proberen via de ARBO arts iets te regelen, dit is immers ook in het belang van je werkgever.
Sterkte!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:32

Zit de hernia in je rug of in je nek? Als die in je nek zit is zwemmen geen goed plan. Je moet dan namelijk de hele tijd je hoofd boven water houden wat dus erg veel pijn op leverd.

Heel veel strekte in elk geval!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:44

Ow jee, ik weet pricies hoe je je voelt. Alleen ik ben wel moe
Ziekenhuizen toch ook... Ik heb 2 en een halve maand moeten wachten op een afspraak bij de arts die me doorverwees voor een MRI-scan waar ik ook 2 en een halve maand op heb moeten wachten.
Ik snap hoe pijnlijk het is... verschrikkelijk
Sterkte!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:49

jeetje zulke wachttijden en dan willen ze nog meer bezuinigen in de zorg hoe lopen die tijden dan wel niet op.
zeker als je pijn hebt is dat toch geen doen?
sterkte hopelijk lukt het ergens anders sneller

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:27

Lekker dan, probeer maar snel ergens WEL geholpen te worden, dit kan echt niet zo!