IHW?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irja
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-07-03

IHW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:13

Hoi, ik kan een I.H.W. paard kopen maar heb er nog nooit van gehoord! Informatie graag!!!!!!!!!!!!!! Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:16

PB eens even met Greetje (hier op bokt) , die kan je er meer over vertellen. Ook Nimber is een groot fan van Groningers, die kun je ook even PB-en.

I.H.W is International Heavy Warmblood, dat is een apart stamboek voor het ouderwetse Oldenburger en Groninger type.

Ze hebben ook een website:

http://www.ihwstudbook.com/

Vereniging

De vereniging is in het leven geroepen om een uitstervend ras; het Zware Warmbloed (Oud-Oldenburger, Oostfries en Groninger basis) te behouden voor ons nageslacht , zodat onze nazaten kunnen terugvallen op de "roots" van het huidige paardenbestand.

Wij zijn een groep enthousiaste fokkers en gebruikers in Nederland, Duitsland, Belgie en Polen die zich speciaal voor dit ras hebben opgeworpen. in 1995 is de vereniging als volwaardig E.U.-stamboek erkend. We geven een eigen paspoort uit naar de E.U.-eisen en als enige vereniging in Europa in 5 talen. Tevens worden onze dieren al enige jaren gechipt door onze eigen erkende chipster.

Ons credo is en blijft: " Wie het verleden niet eert, is het heden niet weert".

Met alle zusterverenigingen in het buitenland welke ook Zwaar Warmbloeden in hun bestand hebben werken we enigszins waar mogelijk is samen. Hierdoor staat de gehele Zwaar Warmbloed fokkerij, foktechnisch alsmede organisatorisch, op een brede basis

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:27

Mag ik heel nieuwsgierig zijn en vragen om welk paard het gaat? Ken alle paarden uit de vereniging.

Irja
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:48

Heb eindelijk een beetje door hoe dit werkt!!! Wel leuk zo, maarre dat IHW is het een vereniging of een echt stamboek???????????????????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:53

Naar wat ik begrepen heb is het een stamboek.

Irja
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:54

Zal me dr eens een beetje in verdiepen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:15

Het I.H.W. is zoals Cassidy al zegt een erkend stamboek.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:12

Mijn merrie staat ook ingeschreven bij het IHW. Maar zij is een Paint horse x kwpn.
Je kan er dus ook andere paarden registreren blijkbaar......

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:42

Dat moet dan een merrie van meneer Dekker zijn. Als het goed is komt deze uit een tuigpaardmerrie die onder het I.H.W. valt uit Red Pebbles.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:54

heeejj, dat zou wel eens kunnen!
Ik heb haar niet gekocht van ene meneer Dekker. Maar zoveel zullen er niet zijn van Red Peblles onder IHW!
Ze staat in mijn profiel.... is ze het?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:15

Haar stamboeknaam is als het goed is Talitha van de Catshoeve.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:24

Yep!
Dat is ze, grappig zeg!

Om even terug te komen op Irja's vraag:
Ik kende het stamboek ook niet maar ik heb een heel fijn paard!
Dus als ze allemaal zo zijn, doen!

Afbeelding

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:40

Het zijn paarden met een heel prettig en werkwillig karakter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:35

Onze stermerrie is een Groninger, maar ze 'mag' ook bij het IHW komen met haar veulens (sterker nog; ze was reserve-dagkampioen op de keuring nationaal in 2001). Het IHW in Nederland is namelijk min of meer tot stand gekomen door een tweespalt in de vereniging van het Groninger paard. Binnen dat stamboek wilde het ene kamp meer rijtypische paarden, het andere kamp wilde meer zwaardere, werktypische paarden. Zodoende is de groep Groninger paardenfans nu opgesplitst in twee stamboeken.

Heb je dat paard trouwens gekocht van Dekker, de vader van Esther en de eigenaar van hengst Onno, die Dekker? groetjes!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:38

Nee de merrie komt bij de heer Dekker uit Peperga weg. Dan ben jij vast de eigenaar van Prelude?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:07

Uums schreef:
Onze stermerrie is een Groninger, maar ze 'mag' ook bij het IHW komen met haar veulens (sterker nog; ze was reserve-dagkampioen op de keuring nationaal in 2001). Het IHW in Nederland is namelijk min of meer tot stand gekomen door een tweespalt in de vereniging van het Groninger paard. Binnen dat stamboek wilde het ene kamp meer rijtypische paarden, het andere kamp wilde meer zwaardere, werktypische paarden. Zodoende is de groep Groninger paardenfans nu opgesplitst in twee stamboeken.

Heb je dat paard trouwens gekocht van Dekker, de vader van Esther en de eigenaar van hengst Onno, die Dekker? groetjes!


Dan stond Macilda voor je, de dochter van de volle broer van Prelude

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:04

Ja dat klopt! Die merrie was ook errug mooi. Maar zij is dus van Exellenzie (ik spel de naam nu vast fout, maar er zit ergens een 'Z' in toch?). Die hengst zag ik eens op een show. We kwamen net binnenlopen (in Winsum was dat) en ik wist dus niet hoe de betreffende hengst heette. Het viel me meteen op dat het paard exact liep als onze knollie en toen hij even 'indrukwekkend' (ahem) steigerde was dat in dezelfde slow-mow manier als Prelude dat doet... Echt grappig! Maar de rechtmatige eigenaar van Prelude ben ik niet hoor, dat is mijn pappie.