Hoe leer je een paard.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 23:09

recht lopen, Mulenza is natuurlijk pas net onder t zadel dus is t wel logisch maar wat zijn goede oefeningen dat ze niet meer zo zwieberd???
Alvast bedankt, Monique.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 23:17

veel rechtuit rijden, binnenhoefslag zodat geen steun heeft aan de wand, sterker maken en meer in balans door trainen aan de longe en bosritten met veel rechte stukken waarop je kunt draven/galopperen etc.

Oh en continu blijven volhouden (recht richten), goed voorwaarts helpt ook dan kunnen ze moeilijker gaan zwalken.
Belangrijk is ook een gelijkmatig tempo.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 00:21

orri heeft helemaal gelijk en ik wil er nog een paar dingetjes aan toevoegen. Als je je paard recht wilt maken en houden zou je eigenlijk alles wat je linksom doet ook rechtsom moeten doen. Ze heeft waarschijnlijk een moeilijkere en een makkelijkere kant (ook nog), die moet je allebei bewerken.
Daarnaast hoor je ook goed op jezelf te letten om te zorgen dat jij recht blijft zitten, kijk bijvoorbeeld veel in de spiegel en kijk in wendingen etc. altijd waar je heen wilt, zo help je je paard met je gewicht. Probeer om niet of nauwelijks naar beneden te kijken maar altijd de kant waar je heen gaat. Als je rechtuit gaat zoek dan een punt op de muur en blijf daar naar kijken totdat je weer een hoek moet rijden (dan kijk je weer waar je heen wilt). Zo help je jezelf om recht te blijven zitten en daar heeft je paard ook heel veel aan.
Het heeft allemaal wel wat tijd nodig en je zult gauw genoeg merken dat het beter gaat.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 00:47

Ik voeg weer even iets aan Lov toe...

Om ervoor te zorgen, of om je erbij te helpen goed beide zitbeenknobbels evenredig te belasten, kun je een ademhalingsoefening tijdens het rijden doen...
ademhalen naar je buik en onderrug toe.
Voel onder je zit of je je zitknobbels kunt voelen,
iedere keer als je wat spant, kijk dan of je je zitbeenknobbels voelt...dan ontspan je weer.
In een wending ook goed doorademen en voel dat het gewicht op beide zitbeenknobbels evenredig blijft.

Op die manier help je ook je paard, als je voelt dat je op de ene kant meer leunt dan de andere ga dan niet tegenhangen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 11:27

Bedankt, dat ga ik zeker proberen!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers