Waarom beslissen mensen over dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Waarom beslissen mensen over dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 13:59

de wereld is zo onrechtvaardig! waarom kunnen mensen beslissen over het leven van "dieren", en waarom zijn wij zo veel beter dat "beesten", we zijn toch precies het zelfde???? ik bedoel: wij kunnen op 2 benen lopen, maar een paard is zo slim om op 4 benen te kunnen lopen(wij zijn daar te lomp voor...), wij kunnen een huis bouwen, maar een bever kan een boom omknagen(hebben wij gereedschap voor nodig), dus waarom zijn "beesten" dan zoveel minder als wij en mogen wij over hun leven beslissen(sorry, mn kat word op dit moment ingeslapen dus ben ik boos op mn ouders dat zij over haar leven kunnen beslissen)??????

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:06

Ik hoop dat als ik later oud ben en veel pijn heb, of alleen maar in bed lig en in mijn broek plas omdat ik het allemaal niet meer weet, ook een spuitje kan krijgen.
Alleen mag dat voor mensen helaas niet zo snel

Beslissen voor een dier om het dier in te laten slapen kan juist ook uit liefde zijn om het beestje niet langer te laten lijden.
Want vaak wil je het dier zelf bij je houden, omdat je het zelf niet kunt missen
Dus is in laten slapen dan minder egoistisch dan het te laten leven

Maar veel sterkte gewenst, want dat je verdriet erom hebt is heel normaal.
Maar kijk eens diep in je hart wat het beste is voor het dier en niet naar je eigen gemis, dan begrijp je je ouders vast wel

sterkte

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:06

dieren, geen beesten Knipoog

de wereld is ook onrechtvaardig, dat klopt, maar verbeter hem. het spijt me voor jouw dier. wat is de reden dat hij ingeslapen wordt?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:20

Maar weetje, zonder het onrechtvaardige ervaren wij het rechtvaardige des te intenser Lachen Wat is het leven mooi!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:26

We zijn humaan genoeg om onze dieren bij pijn en onleefbare situatie te verlossen van het lijden... echter wordt euthanasie bij mensen nog als crimineel gezien, deze mensen zijn die minder dan onze dieren die we het gunnen niet verder te lijden?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 18:19

ik ben zo blij!! de dierenarts heeft gezegt dat ze er wel overheen kon komen en dus heeft ze een poosje(denk een minuut of 10) aan het infuus gehangen en hebben we een heleboel medicijnen mee gekregen, toen ze weer thuis was begon ze direct te drinken! dus als het goed is komt alles ook weer helemaal goed met der! jippie!!!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:44

omdat dieren niet meer voor zichzelf kunnen zorgen in 'onze' mensenwereld. En daar helpen we ze bij en wat is nou eerlijker, je beestje lang pijn laten lijden, of hem voor het helemaal zover is gewoon rustig en zacht in te laten slapen