`doorgaan of verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

`doorgaan of verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:48

Ik zit met een heel groot probleem,namelijk de pony van mijn dochter!
zij heeft hem nu een jaar,en ze zijn stapelgek op elkaar.
Maar hij word steeds gevaarlijker met rijden,hij was dat al natuurlijk,maar ik heb altijd goede hoop gehad dat dat wel beter zou gaan.

Een buitenrit maken is altijd weer een risico,hij pakt zijn bit vast en gaat er keihard vandoor,er valt echt niks meer te sturen.
Mijn dochter wil dolgraag springen,en doet dat af en toe ook,nu springt er een ervaren meisje op,maar zelfs nu wordt er afgeraden door de instructeur om door te gaan,Er zit gewoon geen rem op!

Nu mag ze van mij alleen nog maar in de bak rijden,waar ze dus absoluut geen lol in heeft,maar ik wil niet dat er een ongeluk gebeurt
Het is echt een waanzinnig lieve pony,en dat maakt het zo moeilijk,maar zo is het ook niet leuk!ik weet het dus niet meer,en mijn dochter ook niet
aan de ene kant wil ze graag een pony waar ze wat mee kan,maar ze wil deze ook weer niet kwijt!

Ik ben er ook van overtuigd dat met een goede ruiter de pony heel wat
meer kan,en dat is nu ook wel zonde.
Maar het idee dat iemand anders hem heeft ,kan ze niet aan.

wie heeft ook zoiets meegemaakt,en wat kan je nu het beste doen?
ik vind het erg moeilijk,maar het is ook niet leuk om te zien dat mijn dochter met rijden geen lol heeft,puur omdat de pony te sterk is!

ik weet het ook niet ,wie weet raad??
lenny


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:57

Jeetje..wat een vervelende situatie..
Ja ik heb zelf ook zoiets meegemaakt.
Ik had een tinker..een onwijs lief beest in de omgang,maar met rijden ging het niet tussen ons.
Ik kon hem gewoon niet aan en de lol was er bij mij na 10 maanden lang vechten dan ook af.
Ik hield ontzettend veel van Jordy maar uiteindelijk heb ik toch besloten om hem te verkopen.
Dit is voor mij de beste beslissing geweest,Jordy heeft nu een onwijs lief en leuk baasje..zei kan perfect met hem overweg..nu bijna 8 maanden later is Jordy een onwijs brave pony geworden!

Ik zou als ik jou was die pony verkopen..je dochter heeft er zo ook geen lol aan.En het is nog gevaarlijk ook.
Ze heeft veel meer aan een leuke brave pony waar ze lekker alles mee kan doen.
Denk er goed over na...je kan misschien ook proberen om les te nemen en dan kijken hoe dat gaat..
Sterkte ermee..ik hoop dat je eruit komt..
Als je meer wilt weten over hoe ik het aangepakt heb toen ik Jordy had kun je me PBen Lachen
Groetjes Simone

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:58

m het moet natuurlijk wel leuk blijven en zonder al te veel risico's dus als het echt niet langer meer kan zou ik toch voor verkopen kiezen, ze vind vast wel weer een andere pony waar ze gek op is.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:59

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er is gebeurd, maar ken zo'n verhaal wel in of meer. Een kind uit mijn klas hd dat met een pony, die was echt niet lief meer. Uiteindelijk heb ik hem voor hun opnieuw beleerd, vanaf de basis en nu kunnen ze er alles mee *LOL* Veel zat er bij hun in dominantie, en ik denk dat je ze tijdelijk uit elkaar moet halen, pony opnieuw laten beleren en ze dan begeleidt met elkaar meot leren omgaan.

Maar: je moet wel iemand hebben die dat kan en wil, en er is natuurlijk nooit een garantie dat het lukt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:02

ik zou hem verkopen, zo heeft die pony geen lol en zij eigenlijk ook niet. Ook al is het in het begin best moeilijk. Als die pony bij een baasje is die hem goed aankan en zij een hele fijne pony heeft waar ze gewoon veel meer mee kan, is het voor beiden prettiger.

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:07

hoi lenny ik heb je al een pb gestuurd, ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde meegemaakt met mn pony.........

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 22:20

jah ik ben zeg maar DE DOCHTER en ik vind het echt heel moeilijk maar ik wil ewoon een fijne pony waarmee ik zelf lol mee eb eigenlijk zou ik deze pony willen houden en hem lekker alles leenen zeg maar ongevaarlijk maken maar hij is al 8.Ik denk dat ik het heel moeilijk zal gaan hebben maar wie weet heeft hij een leuk baasje en die iets ouder dan mij is en alles mee aankan.
Rowan

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:44

heb je weer ge pbt. maar een pony met een leeftijd van 8 jaar is nog niet oud hoor (ze zeggen wel eens dan is die op zn best, geloof dr niks van, ik had een paard van 14 toen pas vanalles geleerd en zo in een keer L2) maar lees mijn pbtje maar

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 22:54

voor simone:als ik net z,on goed baasje vind voor onze pony als dat ji voor jordi hebt gevonden,zou het iig wat makkelijker zijn!
maar het blijft wel heel moeilijk,maar uiteindelijk wel het beste denk ik

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:05

Het gebeurt niet zelden dat er achter dit soort dingen en simpele oorzaak ligt.
Denk aan een niet helemaal fijn passend zadel, mondproblemen (ontstoken kies of haken) of iets in deze orde.
Sluit dit uit en dan kan je alsnog verkopen.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 23:17

we hebben alles al nagekeken,echt alles.....het is ook niet een kwestie van opgeven,maar kiezen voor de verstandigste weg......
ook voor de pony zelf,die verdient ook het beste nl

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:26

Meteen verkopen en nog dezelfde dag zorgen dat er een betrouwbaar dier op het erf staat. Inruilen is dan dus handig.

Met kinderen neem je geen risico, een pony is het gewoon niet waard. Ga voor veilig (nooit 100 %, maar verbetering is vast mogelijk), koop een braaf dier waar ze veel meer mee kan beleven kwa goedaardige lol.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:40

ik zou verkopen, als het te gevaarlijk is voor je dochter en nu is de lol er voor beide af...
probeer er met haar over te praten en uit te leggen misschien dat het dan makkelijker gaat?

Dag lieve mama...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 07:24

Natuurlijk is het moeilijk om de knoop door te hakken en het beestje te verkopen. Maar ik ben het wel met Dees eens dat veiligheid voor alles gaat.
En is je dochter gelukkig met het idee dat ze met haar eigen pony alleen nog maar in de bak kan rijden?

* To Belg, or not to Belg *

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 07:28

hallo,
ik heb precies hetzelfde net mijn paardje gehad... en ik heb hem te koop gezet maar welke koper er ook kwam allemaal vonden ze hem net iets te vervelend en uiteindelijk klikte het eindelijk en werd hij spontaan lief net of er een ander paard was en gelukkig heb ik hem nu nog want het gaat super dus misschien nog even doorzetten!?!

Just Beleve and HOPE

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:49

Alhoewel het hard gaat klinken .... Verkopen !!!
Wat is belangrijke : veiligheid van uw dochter of de relatie met de pony?

Als het alleen over slechte gewoontes gaat dan met 8 jaar kan hij nog verbeteren MAAR dan met een sterke ruiter die weet wat te doen staat en VEEL werk. Als het over een zeer dominante karakter gaat dan heeft het beestje waarschijnlijk door dat Uw dochter te min is en dat hij 'hogere hand' heeft.

Wat wilt Uw dochter doen ... fijne buitenritten maken, veel rijplezier beleven ... of ... nog maanden en maanden, want zo lang kan het duren, vechten tegen pony, onzeker rond rijden in de bak want alleen naar buiten gaat niet enz enz enz. Onzekerheid en spanning zijn ook niet goed voor gezondheid.

Verkopen en een betrouwbaar pony kopen die je uren PLEZIER mee kan hebben.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:42

mee eens!!, maar dan zou ik toch naar een handelaar stappen, niemand wil zo'n vervelend ding kopen???!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:15

Een handelaar is net even wat handiger in het opvoeden van 'beetje verreden' ponies. Die gaat er een tijdje mee stoeien (vaak zijn dochter, of buurmeisje ofzo; iemand die dat vaker doet), en dan zijn ook lastigere ponies wel weer verkoopklaar.
En er is ook zeker een markt voor minder makkelijke ponies, wat ervarenere ruites vinden dat dan weer net leuk.
Kwijt raken doe je hem heus wel, zeker tegen een normale redelijke prijs.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers