Hoefschoenen foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Hoefschoenen foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 19:48

Omdat ik vaak de vraag krijg hoe dat nou zit met de hoefschoenen heb ik gisteren mijn 2 paar gefotografeerd. Lois heeft voor Old Mac's en achteren Marquis omdat hij met z'n achterbenen een beetje draait en de bandjes gingen schuren in de kootholtes.
Men neme een paard (in het voorbeeld een ezel, een echt paard is ook goed Haha! ):
Afbeelding
Je doet de schoen (Marquis) om de hoef:
Afbeelding
Let op de mooie skischoenen sluiting.
Doe de skischoensluiting dicht op de gewenste maat en pak het pompje om de luchtkamer op te pompen.
Afbeelding
Et voila, de nike air zit als gegoten Knipoog :
Afbeelding
Dan de Old Mac's:
Ikzelf moet eerst de schoen al vastmaken als ik de hoef vasthoud omdat Lois het leuk vindt om de schoen een meter weg te schoppen. Ik begin dus al met de foto waarop de bandjes al vast zitten:
Afbeelding
Doe dus de schoen om en de kruizende bandjes door de kootholte. Ikzelf vind de bandjes niet zo fijn omdat ze gemakkelijk gaan schuren. Niet ieder paard zal zo gevoelig zijn, maar Lois dus wel.
Doe de buitenste 2 flappen om het stuk met de bandjes en doe de buitenste gesp ook goed vast:
Afbeelding
Vergelijkend warenonderzoek: de OM's zijn wat hipper maar de bandjes vind ikzelf iets te ruw. Buitenkant is van zacht materiaal wat Lois snel kapot kan krijgen. De M. vind ik qua model niet zo mooi. Het pompje steekt uit en ik kan me voorstellen dat zoiets kapot kan gaan met een ruige rit (doe ze dus ook niet aan met bosritten maar alleen als ik de stad inga). De M gaat snel aan maar het pompje is een gepiel als je een dreutelig paard hebt. Mijn ezel kan goed stilstaan maar ik ken huppeltrutjes waarbij ik er niet aan moet denken om hoefschoenen aan te doen. Geldt trouwens ook voor de gespjes van de OM. Paard moet stilstaan.
Hoop dat alle nieuwsgierigen nu ook bevredigd zijn }>

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:56

die marquis vind ik een hoog ski gehalte hebben, maar vind ze toch wat mooier dan de old macs
waarom gebruik jij ze eigenlijk?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:57

Ik vind die van marquis mooier. ik heb net de folder van hun binnegekregen. Ze hebben nu ook lichtgevende (in het donker) Marquis hoefschoenen. Ik vind ze echt gaaf ook de gewone van Marquis. maar momenteel een beetje te duur voor mij. Als je er 4 wilt kom je op 400Euro ze kosten 199 per paar. en dat is echt te duur voor mij . Spijtig genoeg.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 20:00

ja, idd erg duur. Ik gebruik ze omdat we in de zomer vaak in de stad gaan rijden vanwege de dazen. Dan moet ik hele stukken over het harde en zo behoud ik de hoeven een beetje. Ook liggen alle leuke bossen aan de andere kant van Breda en moet ik wel door de stad heen wil ik er komen (Chaam, Mastbos enzo). Ja, als riddrepaard op schoentjes kennen de kids uit de buurt me al helemaal Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:05

Ziet er wel rappig uit!
maar als ik het goed begrijp zijn die schoenen dus om de hoef te beschermen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:07

Ik ben benieuwd. Mijn Old Macs komen hopelijk eind deze week binnen!
Hoefschoenen zijn inderdaad wel duur maar aan nieuwe ijzers was ik ook 75 euro per 7 a 8 weken kwijt dus als je het narekent valt het best mee.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:07

Ziet er goed uit! lijkt me ook een heel stuk makelijker als die je eerste gebruikte

Samira_Paard

Berichten: 290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:58

Wat geinig !

Sorry ben nog niet zo lang in de "paardenspullen"....... Bloos

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:02

Die bandjes op de old mac's vielen me ook al gelijk op.
Vond het er gelijk al schuurgevoelig uitzien.
Misschien een idee om de fabrikant aan het werk te zetten om ander materiaal te gaan gebruiken.

De Marquis vind ik ook erg sloop gevoelig, als je die pomp erop zet en je paard stapt opzij lijkt mij dat het ook snel stuk gaat. Net als het klik systeem die dunne ijzerdraadjes vragen om problemen over een pad met losse takken.
Bij een bosrit heb je ook weer kans dat de Air lek geprikt wordt.


Ik ga nog steeds voor de OM> Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:14

Hee die hoefschoenen, waren afgelopen week bij hart van Nederland te zien *LOL*

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:18

Ik vind het wel raar er uit zien. had ze nog nooit gezien dus...
maar op zich denk ik dat ze wel heel handig zijn.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:13

De Marquis zien er wel mooi uit, maar dat pompje lijkt me maar wat onhandig. Dat uitstekseltje breekt er volgens mij zo af. Dan lijken die Old mac's me toch beter. Als ik meer over de weg zal moeten zal dit wel een mooi alternatief voor ijzers zijn.